Ubuntu, Fedora of Suse

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 09:15
Heb hier al een hele tijd info aan het lezen geweest over alle soorten linux. Ook screenshots enzo bekenen en heel wat artikels gelezen. Maar er is 1 vraag die ik jammer genoeg nergens vind.

Die vraag luid als volgt: Welke van deze 3 distro's kan het meeste halen uit mijn PC (PIII 800 mhz, 128RAM). Ik bedoel dus, welke is het minst zwaar (kwa innemen van resources) en met het minste eye-candy enzo.

Welke van de 3 is aan te raden, en welke van de 3 is af te raden?

[ Voor 5% gewijzigd door Galactic op 26-05-2006 14:31 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik geloof dat hier een apart topic voor is. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met linux, maar zou ik zelf voor ubuntu gaan.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Cyphax

Moderator LNX
Het zijn in principe 3 hele goede distributies waarbij mijn voorkeur uit zou gaan naar Ubuntu of Suse, ware het niet dat je qua RAM niet bepaald ruim zit.
Verder zijn ze alledrie wel in te stellen dat ze niet teveel eyecandy genereren. Ubuntu bijvoorbeeld komt stock gewoon met Gnome, niets bijzonders, geen eyecandy. Suse heeft nu wel XGL aan boord, en dat is alleen interessant als je een goede en snelle videokaart hebt.

Ik zou zelf voornamelijk twijfelen tussen Ubuntu of Suse, en beide kun je geloof ik uitproberen zonder te installeren.
DEVoTi0N schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:33:
Ik geloof dat hier een apart topic voor is. Zelf heb ik niet zoveel ervaring met linux, maar zou ik zelf voor ubuntu gaan.
Inderdaad: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6
Die is sowieso wel interessant om eens door te lezen Emu, omdat het gros van de vragen ongeveer dezelfde zijn als die van jou. Dan heb je instant antwoord en ervaringen/tips. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Cyphax op 26-05-2006 14:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 09:15
Ja ik had dat topic gevonden met de search, maar het loopte dood op topic 4 en dat was nog van 2005, en het nieuwere kon ik niet via de search vinden. Ik dacht dat ze ermee waren gestopt :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het liep niet dood op topic 4, Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 is inderdaad wat weggezakt, maar nog steeds de juiste plek :)

Dit topic is gesloten.