Toon posts:

[2000] Java Installatie via GPO

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Via onze Windows 2000 fileserver willen we mbv een active directory policy de nieuwste JRE verspreiden over het netwerk. Probleem is dat we alleen een msi file kunnen opgeven > zonder argumenten/parameters. We willen de installatie silent doen, dus dit betekent dat we een /qn moeten meegeven. Ik heb gekeken of ik een MST (transform van een msi file) kan aanmaken in Orca, maar ik zie geen optie om de installatie uit te kunnen voeren zonder dat de gebruiker het merkt.

Ik kan het natuurlijk als startup logon-script verwerken, nadeel hiervan is dat dan bij elke startup geprobeerd wordt JRE opnieuw te installeren.

Ik heb al veel gegoogled, zonder resultaat. Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Nja ik kan natuurlijk zoiets doen:

@ECHO OFF
IF EXIST "c:\program files\java\jre1.5.0_06\bin\java.exe" GOTO END
start msiexec /i "\\server\java.msi" /qn
:END

Maar dat vind ik toch minder mooi :p

Dus, iemand ideeen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 14:48 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:46:
Nja ik kan natuurlijk zoiets doen:

@ECHO OFF
IF EXIST "c:\program files\java\jre1.5.0_06\bin\java.exe" GOTO END
start msiexec /i "\\server\java.msi" /qn
:END

Maar dat vind ik toch minder mooi :p

Dus, iemand ideeen?
je kan de Edit knop gebruiken in je vorige topic. B)

je kan als je werkstations Windows XP zijn een WMI filter maken.

WMI Filters.

Volgens mij trouwens als je hem gewoon aan de compuer (en dus niet user) assigned, moet de MSI gewoon netjes installeren zonder problemen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is het echt zo'n drama dat de gebruiker voordat het inlogscherm verschijnt even "Bezig met installatie beheerde software Sun Java 5.0 Update 6" in beeld staat?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm...
Vergeet MSTs met de JRE, die breken de installer.
Maar an sich werkt het met wat proberen wel, al gaat de JRE installer zelf nog dingen ophalen van sun vandaan.

En als je toch scripted wil installeren (kan je gelijk de default plugin voor IE instellen) zou je natuurlijk ook een check kunnen doen op een bepaalde dir of file aan het begin van je script.
Dan maak je een logfile aan op het eind van je installatiescript bijvoorbeeld.

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 26-05-2006 20:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:36:
Is het echt zo'n drama dat de gebruiker voordat het inlogscherm verschijnt even "Bezig met installatie beheerde software Sun Java 5.0 Update 6" in beeld staat?
wel wanneer ze een aantal schermen moeten doorklikken alvorens dit te zien..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:23
Met deze tips kun je denk ik al heel ver komen: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=638 zelf verspreid ik hem hier ook via een msi(group policy) met een aangepaste mst.

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 28-05-2006 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:33:
Met deze tips kun je denk ik al heel ver komen: http://www.appdeploy.com/packages/detail.asp?id=638 zelf verspreid ik hem hier ook via een msi(group policy) met een aangepaste mst.
Hoi, ja die site had ik gezien. Maar zorgen die opties ervoor dat de gebruiker niet wordt lastig gevallen met vragen/opties? Dus als ik bijvoorbeeld een mst maak met de volgende instellingen:

Property Value [IEXPLORER] {0}->{1}
Property Value [JAVAUPDATE] {1}->{0}
Property Value [AUTOUPDATECHECK] {1}->{0}
Property Value [JU] {1}->{0}
Property Value [MOZILLA] {0}->{1}
Property Value [SYSTRAY] {1}->{0}
Property Value [WEBSTARTICON] {1}->{0}

Loopt de installatie dan in 1x door of niet?
Maakt het trouwens nog uit als de gebruiker geen administrator rechten heeft als je via een group policy deployed? Hoe heb jij dat gedaan?

• leon1e
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:48:
[...]

Hoi, ja die site had ik gezien. Maar zorgen die opties ervoor dat de gebruiker niet wordt lastig gevallen met vragen/opties? Dus als ik bijvoorbeeld een mst maak met de volgende instellingen:

Property Value [IEXPLORER] {0}->{1}
Property Value [JAVAUPDATE] {1}->{0}
Property Value [AUTOUPDATECHECK] {1}->{0}
Property Value [JU] {1}->{0}
Property Value [MOZILLA] {0}->{1}
Property Value [SYSTRAY] {1}->{0}
Property Value [WEBSTARTICON] {1}->{0}

Loopt de installatie dan in 1x door of niet?
Maakt het trouwens nog uit als de gebruiker geen administrator rechten heeft als je via een group policy deployed? Hoe heb jij dat gedaan?
De installatie loopt dan in 1 keer door zonder vragen, deze wordt uitgevoerd bij het laden van de GPO en dat is voor het inloggen het installeren gebeurt dus niet op naam van de gebruiker maar met een admin system account. Hier in ieder geval mijn mst file: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/Java.mst (wel een jre 5 / update 1) versie, dus mischien dat je hem nog iets moet aanpassen maar dat lukt vast wel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Cool :)
Ik heb zelf niks anders als gez**k gehad met mst's voor de JRE.

software installs (assigned software) loopt toch onder SYSTEM privileges?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• leon1e
BackSlash32 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:11:
Cool :)
Ik heb zelf niks anders als gez**k gehad met mst's voor de JRE.

software installs (assigned software) loopt toch onder SYSTEM privileges?
Ja volgens mij heb je gelijk :), het is ook al laat :p.

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:02:
[...]

De installatie loopt dan in 1 keer door zonder vragen, deze wordt uitgevoerd bij het laden van de GPO en dat is voor het inloggen het installeren gebeurt dus niet op naam van de gebruiker maar met een admin system account. Hier in ieder geval mijn mst file: http://www.powercycle.nl/Meuk/Got/Java.mst (wel een jre 5 / update 1) versie, dus mischien dat je hem nog iets moet aanpassen maar dat lukt vast wel.
Bedankt! De policy zorgt er idd al zelf voor dat de installatie 'silent' wordt uitgevoerd. Ik heb een eigen mst file aangemaakt met eigen instellingen en een software installation policy toegevoegd aan de computer configuration. Nu krijg ik idd netjes een schermpje met installeren beheer software Java Runtime oid..

Thx voor de hulp!
Pagina: 1