Printer driver error op MAC OS X

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13
Een kennis van mij heeft de onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/1439/img0489largemedium2ac.jpg

Nu heb ik lopen zoeken naar dit soort foutmeldingen, maar vind ik vooral topics over updates ipv printer drivers. Hoe deze kennis de foutmelding heeft verooraakt weet ik niet, ws met veel knoeien en klikken.

Zoals de melding ook zegt, het ik de volledige printer driver opnieuw installed om zo de foutmelding weg te krijgen, helaas hielp dit niet. Overigens hebben zij nu deze printer niet meer en komt de melding bij elke nieuwe boot.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze foutmelding weg kan krijgen? Ik heb al wat lopen zoeken, maar ik ben niet voldoende bekend in MAC omgevingen om dit soort dingen op te lossen.

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 13:26

En1

helemaal uninstalleren? dan de bevoegdheden repareren en dan nog een keer proberen?
werkt dat niet dan zou je alles met de hand moeten toevoegen lijkt me? wel nieuwste drivers gedownload?

Maximum effort - Deadpool

• Carel
En1 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:27:
helemaal uninstalleren? dan de bevoegdheden repareren en dan nog een keer proberen?
werkt dat niet dan zou je alles met de hand moeten toevoegen lijkt me? wel nieuwste drivers gedownload?
Volledig geuninstalled idd. Ik kan hem nu niet meer installen, want die printer is er niet meer. Ik moet nu dus of de melding weg zien te halen of fouten melden uitzetten (zoals in Windows ?)

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 13:26

En1

uhh? :? login items leeg? is dat bestand wel weg? zo niet gewoon weggooien dan misschien dat het helpt

Maximum effort - Deadpool

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Het bestand lijkt weg te zijn, maar een ander programma/service vraagt er schijnbaar nog wel om. Kan je niets vinden als je op 'hp' spotlight? Staat er inderdaad niets meer bij login items? Heb je bij HP op de site gezocht? Wat voor printer was het, op de foutmelding kan je inderdaad niets vinden, maar wellicht via de printernaam?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Carel
Het is een HP Photosmart 1100.

Verder kon ik nergens een gelijkwaardig probleem vinden met deze printers. Wellicht is dit een bug met oudere HP drivers, de printer zat ooit bij Dell P4 1.7GHz medio 2001.

Weet iemand waar ik de bron van de foutmelding kan bewerken, dus dat ik kan rommelen op het punt waar deze mdoule wordt aangeroepen. Zo'n fout in Windows had ik zo opgelost, maar mijn MAC OS kennis is beperkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 26-05-2006 17:52 ]

• breinonline

breinonline

breinonline schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:39:Staat er inderdaad niets meer bij login items?
^Dat is dus de meest logische plaats voor de bron van de melding. Hoe is de boel van het systeem verwijderd? Op de HP site vond ik hoe de 1100 te verwijderen. Dat zou geen sporen achter mogen laten.

Je zou nog kunnen proberen de software eerst te installeren en dan te verwijderen, maar ik ben bang dat je de printer tijdens installatie wel moet aansluiten...

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 26-05-2006 22:38 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Carel
breinonline schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:37:
[...]

^Dat is dus de meest logische plaats voor de bron van de melding. Hoe is de boel van het systeem verwijderd? Op de HP site vond ik hoe de 1100 te verwijderen. Dat zou geen sporen achter mogen laten.

Je zou nog kunnen proberen de software eerst te installeren en dan te verwijderen, maar ik ben bang dat je de printer tijdens installatie wel moet aansluiten...
Nou, in principe heb ik dit geprobeerd, echter verloopt het iets anders dan bij HP beschreven staat.

Is het nou echt niet moegelijk eenfoutmelding handmatig weg te halen? In Windows ram je gewoon iets uit het register, maar hoe zit dit bij een MAC?

• breinonline

breinonline

Volgens mij lees je er nog steeds overheen: bij de login items. Die vind je door in het appltjemenu System Preferences te kiezen > Accounts > Login Items. Staat daar niets meer van HP tussen?

• Carel
breinonline schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:50:
Volgens mij lees je er nog steeds overheen: bij de login items. Die vind je door in het appltjemenu System Preferences te kiezen > Accounts > Login Items. Staat daar niets meer van HP tussen?
Ik las er niet overheen, maar wellicht niet specifiek genoeg geantwoord ;) Maar idd, ik zie ook daar niets meer van HP.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
En wat gebeurt er als je die directory / file weggooit uit de /System/Library?
Ik heb die folder Extentions niet in mijn mapped staan .. Je kan eens kijken van wie die is / rechten erop zitten en desnoods gewoon in de vuilbak kieperen.

This space intentionally left blank.

• breinonline

breinonline

De map wordt door sommige applicaties aangemaakt (o.a. virtual pc). Weghalen heeft geen zin, dan kan hij het ontbrekende bestand wat daarin zat nog niet vinden.

Op de Apple fora kwam ik een linkje tegen naar dit programma, het lijkt me de moeite waard om eens te proberen.

En deze link is ook wel interressant. Wellicht dat daar de boosdoener te vinden is...

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 27-05-2006 12:00 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
breinonline schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 11:57:
En deze link is ook wel interressant. Wellicht dat daar de boosdoener te vinden is...
Haal even de ?? weg uit je link -- zo komt ie nergens uit. Indeed .. HP is iets raars

This space intentionally left blank.

Pagina: 1