Vestel 26" LCD HDtv of toch andere TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 07:46
ik ben op zoek naar een goede breedbeeld tv voor op mijn kamertje. nu zag ik gister een LCD tv van Vestel in het makro krantje met "HD ready" en "HDMI" logootjes naast de TV, voor zo'n 675 eurootjes.
heeft iemand ervaringen met deze LCD tv, of andere vergelijkbare tv's van Vestel, want het merk opzich is niet zo bekend als bv samsung philips enz.

is er misschien een tv rond de prijs van 700 euro met zeer goede (persoonlijke) ervaringen?
is het met zo'n laag contrast beter om een beeldbuis tv te kopen in dezelfde prijsmarge? misschien aanbevelingen of voorbeelden?

tv specs:
WXGA LCD-scherm
1280x768 resolutie
Contrast 600:1
Herderheid 500 cd:m^2

alvast bedankt ^.^

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 21:12

silitek

Tubes Only

Ik zou eerst een de fabrikant informeren of Vestel echt " HD-ready" is er word nogal gesjoemeld met het logo.
Dan zou ik als nog nooit voor Vestel kiezen maar wat bijleggen en voor een leuke Samsung gaan Le 27t51T die is wel hd-ready ;)

Tubes....It's what make music music!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 07:46
silitek schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:10:
Ik zou eerst een de fabrikant informeren of Vestel echt " HD-ready" is er word nogal gesjoemeld met het logo.
Dan zou ik als nog nooit voor Vestel kiezen maar wat bijleggen en voor een leuke Samsung gaan Le 27t51T die is wel hd-ready ;)
ej super bedankt, ik kijk nog wel beetje rond voordat ik een beslissing maak, en die samsung ziet er zeker goed uit :)

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik denk inderdaad dat dat een goede keuze is, die T51.

Ik raad je sterk af een Vestel of iets in die richting te kopen. Je kun dan nog beter de Philips "HD Prepared" CRT kopen.(http://www.kieskeurig.nl/...1D045C1257132002A6F23.htm) Heb je een groter beeld en ben je zelfs nog goedkoper uit. En het belangrijkste, ik denk dat die CRT een beter beeld zal geven dan de Vestel.

Verwijderd

Hallo mensen, ik ben vandaag naar de mediamarkt geweest en heb daar echt een leuke vestel tv gevonden.

ik zit er echt aan te denken deze te kopen, het is een 37" , het model is 37700.

ik heb net ff gezocht en heb er geen informatie meer over kunnen vinden maar ik heb de aansluitingen enz zitten bekijken en ziet er echt goed uit.

volgens de verkoper ondersteund die tv 1080p maar omdat het een 37" tv is ziet het er hetzelfde uit als 720p.

dit gedeelte snap ik niet helemaal maar het heeft te maken omdat het beeld samengeperst wordt.

nu vraag ik me af op watvoor een resolutie ik mijn computer kan aansluiten op deze tv.

zou iemand me daarbij willen helpen?

Verwijderd

Die Vestel is crap man die specs zijn echt niet top.

Ik ben zelf ook op zoek naar een LCD TV tegen een lage prijs.

Ik zag in de pricewatch een tatung. Ik heb wat onderzoek gedaan naar dit merk. En ben tot een verrassende conclusies gekomen. het merk Tatung is een merk wat in Taiwan heel bekend is.
Het is de grootste CE (consument elektronica) fabrikant van Taiwan is.

Na het zoeken van enige reviews( Ik heb moeten zoeken naar het merk evesham omdat deze de (complete tv) kopen van Tatung)

Bij deze review krijgt het scherm een award
Evesham V32EMRO is OEM paneel van Tatung

Daarnaast zijn er veel reviews van gebruikers gegeven op
kelkoo

Het leuke van alles is dat nog veel andere bedrijven de schermen van tatung gebruiken.Als je gaat zoeken naar de specificaties van schermen kun je er achter komen welke de schermen van elkaar gebruiken. Zo weet ik dat Medion ook de schermen van Tatung gebruikt (100% zelfde spec). Ik denk dat ik nog wat meer onderzoek ga doen naar deze markt omdat er best boeiende dingen uit komen. Dus mijn advies is koop niet gelijk de duurste (al is samsung wel goed, maar of ze beter zijn is de vraag).

Ik kijk dus nog even rond maar ik overweeg toch sterk die Tatung.
Wat denken jullie ervan?

Verwijderd

vestel is echt niet slechter dan tatung. het zijn beide b merken en ik heb vandaag de kwaliteit van die tv bekeken en het ziet er echt supergoed uit.

de samsung heeft misschien een hogere contrast maar de vestel is net zo duur en 5" groter.

Verwijderd

waar is de award dan.
Enkele quotes uit de conclusie van de review
Aesthetics and design should always take second place to image quality. Here's where the screen's low £749 price tag is exposed. Image quality from standard-definition sources isn't as detailed or smooth as we'd like it to be, with greater blocking, artifacting and poor-ish colour reproduction from low-quality sources than we're accustomed to. The bane of most LCDs, relatively weak blacks, is also evident here.
In summary, then, an attractively priced and generously equipped 32-inch LCD TV whose spec sheet doesn't tell the entire story. Comparatively lacklustre image quality with SD feeds, where LCDs are poor in general, and average HD performance ensures that it's not the wonder product that it could have been. Reasonable but not great.
niet echt award winning materiaal lijkt me ;)

Verwijderd

Je kan het zo zien, alle waar naar zijn geld :)

Ik vind dit wel een leuke aanbieding, misschien is het wat voor je, wel wat duurder, maar dan heb je ook wat :

http://www.block.nl/pro_images/winkel_lnk/fol/22pag1.jpg

Het leuke bij Block is dat je gewoon renteloos kan afbetalen, gespreid over een jaar. Als je het verschil in een jaar bij kan sparen is het misschien waard om erover na te denken, just a thought :)

Persoonlijk geef ik liever iets meer uit waar ik vrijwel zeker van ben dat ik geen spijt krijg van een aankoop. Liever een dure aanschaf dan goedkoop = duurkoop :)

Succes

PS Persoonlijke ervaringen, ga kijken wat je mooi vindt en wat wat je waard is. Feit blijft verder dat ieder stukje techniek stuk kan gaan, je moet geluk hebben hebben met een aangekocht toestel hoe lang hij mee gaat, dat varieert gewoon. Samsung heeft een goeie naam met zijn LCD schermen, dus zeker niet iets om direkt wakker van te liggen, maar ook deze kunnen DOD bij uitgepakt worden. Gelukkig zijn daarvoor garantie's.
Pagina: 1