[Debian AMD64] Setup zeer traag

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Na het overlijden van het zoveelste moederbord heb ik een totaal nieuwe setup gekocht voor mijn testbak. Een AMD 64 3000+ en een ASUS A8N-VM.

Nou wil ik Pure64 gaan draaien, dus heb ik de AMD64 netinstall setup van Debian 3.1r0 gedownload en op CD gezet. Het instaleren werkt, maar het gaat zo ontzettend traag. Waar een 32bits setup 15 minuten duurt (ongeveer) duurt het nu wel 3 kwartier, als het niet langer is...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik kreeg in het begin wel wat framebuffer meldingen, maar die kwamen zo snel voorbij dat ik niet weet of het een notice of een foutmelding was.

Iemand enig idee?

edit!

Het is erger ;) Wanneer ik gewoon de i386 versie installeer werkt het perfect. Zodra ik dan de 2.6.12-amd64-k8 kernel installeer is alles zo traag als wat. Booten duurt 20 minuten wat normaal 2 - 3 minuten duurt.... Ik ben bezig met het downloaden van een hacked debian installer waar een nieuwere kernel gebruikt wordt en het theoretisch beter zou moeten werken....

edit2
Ik ben er al wel achter dat elke keer wanneer de 'frame buffer' geladen is de boel niet meer vooruit te trappen is.... is hier een parameter voor om de framebuffer niet te gebruiken o.i.d?

[ Voor 34% gewijzigd door m33p op 26-05-2006 14:51 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Door de framebuffer te disablen heb ik het nu wel voor elkaar gekregen. Wel een ander probleempje, dat LILo om de één of andere vage reden niet wou installeren, heb maar voor GRUB gekozen. Geen gigantisch probleem, ben al lang blij dat het nu werkt (en nog retesnel ook).

Nog even custom kernel compilen en ik denk dat het wel goed gaat komen.

Deze kan afzakken :)