Toon posts:

E-tech modem/router resetten dmv jumper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik een E-tech modem/router met ingebouwde WiFi-ondersteuning. Vanmorgen deed mijn modem raar en probeerde ik hem te resetten via het bekende resetgaatje. Dit ging blijkbaar verkeerd want nu start het modem niet goed meer op. Op een nieuwe reset via de normale weg reageert hij ook niet meer.

Nu weet ik dat je het modem ook kan resetten door een jumper om te zetten. In de search vind ik een aantal topics hierover, maar hierin staan linkjes naar websites die inmiddels niet meer bestaan. Heeft iemand enig idee hoe dit ook alweer in elkaar stak?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb zelf niet zo'n router, maar het teken dat er iets te jumperen valt betekent meestal dat je gewoon de stroom van de backupbatterij haalt.
Als je je router opent en je ziet een batterijtje kun je dat dus gewoon even loshalen :)

Maar werkt het niet als je de resetknop ingedrukt houdt en daarna pas de stroom erop zet? Alle sweexen/edimaxen die ik heb gezien resetten dan prima :)
Kan ook zijn dat je dooie firmware hebt, even recoveren en het werkt weer prima ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste werkt helaas niet. Er zit ook geen batterij in. Op de printplaat zit een jumper JP1, kan hier zo even een jumper uit een harde schijf trekken om die er even op te zetten. Mijn vraag was alleen nog wat de gevolgen hiervan dan zijn, zit er hierna totaal geen firmware meer op?