aanschaf nieuw systeem pentium d 930 of 40

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Beste Tweakers,

ik zit met een dillema, ik wil een compleet systeem aanschaffen en kan kiezen voor een pentium d 930 of 940 gaan.
Het dillema wil nu, ik kan ook wachten op conroe. Vraag nu is. wat te doen ?
wachten op de conroe of gewoon gaan voor de pentium d 930.
Aangezien ik het verschil moeilijk te bepalen vind, heb ik jullie hulp nodig.

rkwinkel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wil je die pc nu, of wil je wachten? Je kunt altijd wel blijven wachten op wat nieuws. Als je nu een pc wilt kopen moet je dat gewoon doen imo.
Maar de enige die die keuze kan maken dat ben jij, dus ga voor jezelf maar eens na wat je nou het liefst hebt.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

De één vindt dat je moet wachten (ik zou het je ook aanraden), de ander zal je zeggen 'm nu te kopen. IMHO gewoon even wachten... Maar vraag jezelf af: hoe snel wil je upgraden? Wat wil je doen met die PC? Hoe goed voldoet je huidige pc nog? Hoeveel gebruik je 'm in de zomer(vakantie)? etc.

United we stand, and divided we fall

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:35
Als ik jou was zou ik even wachten op de prijsverlagingen:

nieuws: Introductie Conroe en prijsverlagingen op 23 juli

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik zou wachten op de conroe. Die komt al eind juli en de E6600 loopt de duurste amdfx62 aan alle kanten voorbij. Let op de prijs, die is voor de conroe slechts 320,- euro en die van de fx62 zo tegen de 1200,- euro.
Ik zou het wel weten, maarja, ik kan dan ook wel even wachten.

• rkwinkel
Wel dat is een dillema, ik ga dit jaar nergens heen op vakantie. Maar ik gebruik het o.a. voor gamen, downloaden. Maar is de prestatiewinst enorm van de conroe ?
Zelf game ik, download, internet. Met name gamen doe ik ook in de zomer, minder, maar doe het wel.
Nu heb ik een een amd xp 2800 +. dit beestje draait nog goed. Wel heb ik met een game als graw dat het systeem achterhaald wordt en dit zal nog wel even zo blijven.
Mijn kennis is gelimiteerd en wanneer komt de conroe uit en is de pentium d processer geen core 2 processor. Allemaal vragen waar ik mee loop.

rkwinkel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
conroe zou rond juni komen geloof ik
Voordat je daar iets van merkt zit je al rond half augustus te denken

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:35
Als ik me goed kan herinneren is de prestatiewinst tov een gelijkgeclockte A64 zon 10-15% met soms uitschieters. Het grootste voordeel tov de 930 is het stroomverbruik, waardoor die een stuk koeler is.

@hierboven: als een prijsverlaging op 4 juni ingevoerd wordt duurt het tot augustus tot je er wat van merkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Moooo op 26-05-2006 13:59 ]

Verwijderd

"Op 4 juni zullen eerst enkele dualcore Pentium D-modellen in prijs dalen."

uit eerder genoemd artikel

• OcNewB
rkwinkel schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:53:
Wel dat is een dillema, ik ga dit jaar nergens heen op vakantie. Maar ik gebruik het o.a. voor gamen, downloaden. Maar is de prestatiewinst enorm van de conroe ?
Zelf game ik, download, internet. Met name gamen doe ik ook in de zomer, minder, maar doe het wel.
Nu heb ik een een amd xp 2800 +. dit beestje draait nog goed. Wel heb ik met een game als graw dat het systeem achterhaald wordt en dit zal nog wel even zo blijven.
Mijn kennis is gelimiteerd en wanneer komt de conroe uit en is de pentium d processer geen core 2 processor. Allemaal vragen waar ik mee loop.
Anders lees je eerst het artikel op de hoofdpagina? Daar staat vast genoeg in!

• OcNewB
moooo schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:58:
Als ik me goed kan herinneren is de prestatiewinst tov een gelijkgeclockte A64 zon 10-15% met soms uitschieters. Het grootste voordeel tov de 930 is het stroomverbruik, waardoor die een stuk koeler is.

@hierboven: als een prijsverlaging op 4 juni ingevoerd wordt duurt het tot augustus tot je er wat van merkt?
Het grootste voordeel is dat ze voor 300 dollar eenzelfde krachtige (en vaak zelfs krachtiger) processor weten neer te zetten voor 1/4e van het geld!
Dat die ook nog eens de helft minder stroom vreet is mooi meegenomen. Maar voor 900 dollar kun je je pctje lang aan laten staan!

• Alexius
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-11-2023
Dus is het al zeker dat voor 1 september de conroe (met speciale nadruk op het E6600 model) hier op de nederlandse markt verkrijgbaar is? Aangezien ik ook een nieuwe pc moet aanschaffen, maar ik zelf zit ook nog te dubben. En aangezien ik op 1 sept op kamer ga is het wel handig als ik voor die tijd een pc heb.

• rkwinkel
dat is nou waar ik ook mee rond loop. Misschien beter om te wachten, maar aan de andere kant, je blijft wachten...

rkwinkel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan wacht je gewoon tot het moment er is :)

Om in de tussentijd een "zal ik wachten of niet?" topic te starten is nogal loos. Kijk gewoon naar je huidige eisen en de staat van je portemonnee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.