Inleiding
Mijn probleem met mijn pc is voorgevallen nadat wij hier 2 weken geleden 3 maal achter elkaar een stroomstoring hadden in 1 weekend. Erg goed voor alle electronica in huis, dus ook je pc
Het probleem
Sinds die stroomstoringen heeft mijn pc last van leuke spontane blauwe schermpjes, juist ja BSOD'S. Er is alleen geen touw aan vast te knopen, soms 2 maal op een dag en soms pas weer na 3 dagen.
Wat heb ik gedaan
Alvast bedankt
Specs zie sig!
Mijn probleem met mijn pc is voorgevallen nadat wij hier 2 weken geleden 3 maal achter elkaar een stroomstoring hadden in 1 weekend. Erg goed voor alle electronica in huis, dus ook je pc
Het probleem
Sinds die stroomstoringen heeft mijn pc last van leuke spontane blauwe schermpjes, juist ja BSOD'S. Er is alleen geen touw aan vast te knopen, soms 2 maal op een dag en soms pas weer na 3 dagen.
Wat heb ik gedaan
- 10 uur Memtest gedraait, geen errors.
- 8 uur Prime95 gedraait(torture test voor je CPU, en tevens de blend test), zowel op OC als op stock, geen errors.
- OS hardeschijf getest, met HDtach, geen errors. ( dit kwam omdat speedfan zei dat de fitness van die HD nog maar 22% was )
- Gezocht op de stopcodes. Bij 0x000000D1 kwam eruit dat ik eventueel corrupte drivers voor mijn Logitech muis zou hebben, hier werden 9.12 en 9.24 genoemd, ik heb 9.80 geinstalleerd staan. Daarna kreeg ik een 0x0000000A. Hier werden verschillende dingen opgenoemd, over IRQ die niet goed afgeleverd zou kunnen zijn of wat dan ook.
- CPU getest: Werkt naar behoren
- Geheugen getest: Werkt naar behoren
- Voeding: Voltages zijn nog goed, maar voeding zou kapot kunnen zijn, maar om zo blind een nieuwe aan te schaffen?
- Ik had het nog met iemand anders erover, die zei dat ik Windows even opnieuw moest installeren, als het moet dan moet het maar
- Voor de rest zou ik niet weten wat het kan zijn,
Alvast bedankt
Specs zie sig!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB