Om periodieke resultaten op te vragen (kwartaal, halfjaars, dat ligt eraan) wil ik wat simpele gegevens opvragen die tussen bepaalde data vallen. Het lukt alleen nu al 2 uur niet en ik raak het overzicht nogal kwijt. Ik ben op w3schools geweest en ook heb ik sql.com bezocht voor voorbeelden. Daarnaast heb ik natuurlijk mijn computervriend google geraadpleegd om me op fora te wijzen met mensen die een zelfde probleem hebben. Echter, net als op tweakers zijn die programma´s vaak iets uitgebreider dan het simpele wat ik wil en is de vergelijking al niet weg.
Mijn code is:
De data vallen allemaal in 2006,omdat het een nieuwe database is waar nog veel meer ingezet moet worden, maar zelfs met vele jaren speling lukt het niet. De cel "screener_sent" is gedefineerd als datum, dat zou dus geen probleem mogen zijn.
Wanneer ik de laatste regel verander naar:
Krijg ik geen enkel resultaat terug.. Ik denk dat het probleem niet lastig is, maar waar ik eerst vol moed opzoek ging naar een oplossing zie ik nu geen oplossing meer...
Mijn code is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SELECT `Client`.`Client_name`, `Program`.`Program_name`, `Screening`.`Screener_sent` FROM `Client`, `Program`, `Screening` WHERE (`Client`.`Client_id` = `Screening`.`Client_id`) AND (`Screening`.`Program_id` = `Program`.`Program_id`) AND (`Screener_sent` BETWEEN 01 / 01 / 2004 AND 01 / 06 / 2009) |
De data vallen allemaal in 2006,omdat het een nieuwe database is waar nog veel meer ingezet moet worden, maar zelfs met vele jaren speling lukt het niet. De cel "screener_sent" is gedefineerd als datum, dat zou dus geen probleem mogen zijn.
Wanneer ik de laatste regel verander naar:
code:
1
2
| (`Screener_sent` > 01 / 01 / 2004) AND (`Screener_sent` < 01 / 06 / 2009) |
Krijg ik geen enkel resultaat terug.. Ik denk dat het probleem niet lastig is, maar waar ik eerst vol moed opzoek ging naar een oplossing zie ik nu geen oplossing meer...