Ik ben sinds een paar weken de gelukkige eigenaar van een digitale camera (canon eos 350d). Ik heb in plaats van de kitlens een tamron 18-200mm gekocht. Heel goede resultaten maar vermits ik vooral dieren fotografeer dacht ik aan een canonlens 70-300mm IS. Er is ook een canon 70-300mm DO IS in de handel.Deze lens is compacter maar kost wel meer dan het dubbel. Heeft iemand enig ervaring hiermee. Kan ik met de gewone IS dezelfde resultaten boeken??
Deze vraag kan je beter in Het grote Canonmount-objectieven-topic V2.0 stellen
(en daar zoeken, beide objectieven zijn al eerder langsgekomen).
Okee, korte uitleg dan: de IS op de DO is trouwens dezelfde als op de 70-300. De DO heeft tot voordeel dat het objectief ingeschoven erg compact is en licht gebouwd. Hij heeft wel een rare bokeh, dat kan een nadeel zijn.
Okee, korte uitleg dan: de IS op de DO is trouwens dezelfde als op de 70-300. De DO heeft tot voordeel dat het objectief ingeschoven erg compact is en licht gebouwd. Hij heeft wel een rare bokeh, dat kan een nadeel zijn.
[ Voor 60% gewijzigd door breinonline op 26-05-2006 13:16 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Kijk om te beginnen eens naar wat zaken op Google over die lens. Wat ik ervan lees is dat het een prima ding is alleen te duur in vergelijking met goede alternatieven.
Verwijderd
Of beter nog, lees éérst de topicstart evenbreinonline schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:12:
Deze vraag kan je beter in Het grote Canonmount-objectieven-topic V2.0 stellen
Had ik net al ge-editVerwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:16:
[...]
Of beter nog, lees éérst de topicstart evenAnders krijg je dit effect weer thijz in "Het grote Canonmount-objectieven-topic V..."
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini