Ik heb thuis een netwerkje met een aantal XP-pro-bakken. De lokale gebruikers hebben beperkte rechten, ik ben de enig met admin-rechten. Indien er onderhoud moet worden gepleegd (zusje heeft weer spyware..
), log ik in op die pc's met Extern Bureaublad. Werkt perfect. 
Nu het probleem. Als ik inlog, wordt de externe gebruiker afgemeld. Documentje 'voor school' weg, msn-gesprek niet goed afgesloten, kortom: zusje boos. Ik wil dus die externe gebruiker vanaf mijn pc afmelden, met een waarschuwing (reden van afmelden) en een vertraging van een minuutje, zodat ze alles netjes kan afsluiten..
Nu is mijn oog gevallen op de shutdown-functie. Ik krijg mijn eigen pc nu op veel verschillende manier uit, maar daar zat ik niet op te wachten. Als ik shutdown -m \\marloes gebeurt er niets met de pc boven en krijg ik onderstaand overzicht weer. Bij shutdown -i voer ik de externe pc in, maar mijn pc vliegt eruit. Hoe zorg ik nu dat de andere pc('s) de melding krijgen "Deze pc moet vanwege ** worden afgesloten" en met de beruchte countdown?
Nu het probleem. Als ik inlog, wordt de externe gebruiker afgemeld. Documentje 'voor school' weg, msn-gesprek niet goed afgesloten, kortom: zusje boos. Ik wil dus die externe gebruiker vanaf mijn pc afmelden, met een waarschuwing (reden van afmelden) en een vertraging van een minuutje, zodat ze alles netjes kan afsluiten..
Nu is mijn oog gevallen op de shutdown-functie. Ik krijg mijn eigen pc nu op veel verschillende manier uit, maar daar zat ik niet op te wachten. Als ik shutdown -m \\marloes gebeurt er niets met de pc boven en krijg ik onderstaand overzicht weer. Bij shutdown -i voer ik de externe pc in, maar mijn pc vliegt eruit. Hoe zorg ik nu dat de andere pc('s) de melding krijgen "Deze pc moet vanwege ** worden afgesloten" en met de beruchte countdown?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Syntaxis: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernaam] [-t xx]
[-c "opmerking"] [-d up:xx:yy]
No args Dit overzicht weergeven (gelijk aan -?)
-i Grafische interface weergeven (alleen als eerste
schakeloptie)
-l Afmelden (kan niet met de schakeloptie -m worden
gebruikt)
-s De computer afsluiten
-r De computer afsluiten en opnieuw opstarten
-a Het afsluiten van het systeem afbreken
-m \\computernaam Externe computer voor afsluiten/opnieuw
opstarten/afbreken
-t xx Time-out voor afsluiten instellen op xx seconden
-c "opmerking" Commentaar tijdens afsluiten (maximaal 127 tekens)
-f Actieve applicaties afsluiten zonder waarschuwing
-d [u][p]:xx:yy Code voor reden afsluiten
u is de gebruikerscode
p is een geplande afsluitingscode
xx is de code voor de hoofdreden
(positief heel getal onder de 256)
yy is de code voor de bijreden
(positief heel getal onder de 256) |