[xp] Shutdown via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Ik heb thuis een netwerkje met een aantal XP-pro-bakken. De lokale gebruikers hebben beperkte rechten, ik ben de enig met admin-rechten. Indien er onderhoud moet worden gepleegd (zusje heeft weer spyware.. :P), log ik in op die pc's met Extern Bureaublad. Werkt perfect. :)

Nu het probleem. Als ik inlog, wordt de externe gebruiker afgemeld. Documentje 'voor school' weg, msn-gesprek niet goed afgesloten, kortom: zusje boos. Ik wil dus die externe gebruiker vanaf mijn pc afmelden, met een waarschuwing (reden van afmelden) en een vertraging van een minuutje, zodat ze alles netjes kan afsluiten..

Nu is mijn oog gevallen op de shutdown-functie. Ik krijg mijn eigen pc nu op veel verschillende manier uit, maar daar zat ik niet op te wachten. Als ik shutdown -m \\marloes gebeurt er niets met de pc boven en krijg ik onderstaand overzicht weer. Bij shutdown -i voer ik de externe pc in, maar mijn pc vliegt eruit. Hoe zorg ik nu dat de andere pc('s) de melding krijgen "Deze pc moet vanwege ** worden afgesloten" en met de beruchte countdown?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Syntaxis: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernaam] [-t xx]
 [-c "opmerking"] [-d up:xx:yy]

No args            Dit overzicht weergeven (gelijk aan -?)
     -i                 Grafische interface weergeven (alleen als eerste
                        schakeloptie)
     -l                 Afmelden (kan niet met de schakeloptie -m worden
                        gebruikt)
     -s                 De computer afsluiten
     -r                 De computer afsluiten en opnieuw opstarten
     -a                 Het afsluiten van het systeem afbreken
     -m \\computernaam  Externe computer voor afsluiten/opnieuw
                        opstarten/afbreken
     -t xx              Time-out voor afsluiten instellen op xx seconden
     -c "opmerking"     Commentaar tijdens afsluiten (maximaal 127 tekens)
     -f                 Actieve applicaties afsluiten zonder waarschuwing
     -d [u][p]:xx:yy    Code voor reden afsluiten
                        u is de gebruikerscode
                        p is een geplande afsluitingscode
                        xx is de code voor de hoofdreden
                        (positief heel getal onder de 256)
                        yy is de code voor de bijreden
                        (positief heel getal onder de 256)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De -t switch en dan een tijd in seconden meegeven :? Wat lukt daar nit aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmm, je wilt een pc remote uitloggen/afsluiten? -m optie kan afsluiten, alleen uitloggen (-l) kan niet met -m gebruikt worden. Je kan natuurlijk i.p.v. \\marloes \\xxx.xxx.xxx.xxx gebruiken, miss dat die wel werkt

Anders gebruik je gewoon vnc. Kan je gewoon meekijken\werken met de actieve gebruiker. Is nog gratis ook.

[ Voor 7% gewijzigd door J2pc op 26-05-2006 13:30 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
LanShutDown is wat je zoekt.

• Domenique
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
sanfranjake schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:24:
De -t switch en dan een tijd in seconden meegeven :? Wat lukt daar nit aan?
Zonder de -t switch heb je toch al 60 sec. Dus dan licht het aan de gebruiker. Niet aan de beheerder, al vind ik het niet netjes dat je zomaar de computer overneemt. Zonder daar eerst je zusje van op de hoogte te stellen.

• StephanVierkant
  • Laatst online: 10-02 08:26
J2pc schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:29:
hmm, je wilt een pc remote uitloggen/afsluiten? -m optie kan afsluiten, alleen uitloggen (-l) kan niet met -m gebruikt worden. Je kan natuurlijk i.p.v. \\marloes \\xxx.xxx.xxx.xxx gebruiken, miss dat die wel werkt

Anders gebruik je gewoon vnc. Kan je gewoon meekijken\werken met de actieve gebruiker. Is nog gratis ook.
Ook \\10.0.0.155 werkt niet. Bij shutdown -i sluit hij óf mijn pc af, of helemaal niks. Hoe zit het met bijvoorbeeld de rechten? Wie of wat geeft mij het recht om pc's af te sluiten, of beter gezegd: hoe geef ik mijzelf rechten dat te doen?

Ik wil graag geen 3rd-party programma's gebruiken, alleen al om het feit dat het ook zonder zou moeten kunnen. LanShutDown ziet er overigens goed uit.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Doe je gewoon een restart, heb je eventuele geheugenlekkende apps etc ook gelijk even vrijgegeven :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Misc is onderstaande linkje wat
http://www.golod.com/2005...edia-center-edition-2005/

Kan je meerdere sessie op een winxp creeren zowel remote als lokaal. Kan je dus onderhoud plegen terwijl je zusje doorwerkt en indien er een reboot nodig is kan je dit doorgeven met terminal server manager.

Specs

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stephan4kant schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:43:
[...]

Ook \\10.0.0.155 werkt niet. Bij shutdown -i sluit hij óf mijn pc af, of helemaal niks. Hoe zit het met bijvoorbeeld de rechten? Wie of wat geeft mij het recht om pc's af te sluiten, of beter gezegd: hoe geef ik mijzelf rechten dat te doen?

Ik wil graag geen 3rd-party programma's gebruiken, alleen al om het feit dat het ook zonder zou moeten kunnen. LanShutDown ziet er overigens goed uit.
Rechten? Je zal toch op de een of andere manier tot de lokale groep Power Users of Administrators moeten behoren wat misschien nog wel een leuk klusje wordt als je een Workgroup hebt draaien...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Misschien ben ik nou heel scheel ,maar shutdown -m \\marloes mist toch echt een opdracht (reboot shutdown) probeer het daar eens mee.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HerbyNL schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 16:20:
Misschien ben ik nou heel scheel ,maar shutdown -m \\marloes mist toch echt een opdracht (reboot shutdown) probeer het daar eens mee.
Dus iets van:
code:
1
shutdown -i -r -m \\marloes -t 60 -c "Stop met internetten!" -f

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1