Toon posts:

Storing laptop beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met dat mijn beeldscherm van mijn laptop (fuijistu siemens lifebook c-6175) af en toe behoorlijk stoort. Allemaal lijnen door me scherm, onrustig geflikker. Lijkt net op als je t.v. slecht ontvangst heeft alleen dan met kleur.

Nu is me het beestje al ruim 5 jaar oud, dus kan gebeuren. Maar ik vroeg me af wat ik hier aan kan doen om dit te voorkomen? En wat de mogelijke oorzaken zouden kunnen zijn?

Als ik ff van resolutie wissel of op nieuw opstart is alles weer helemaal zoals het was. En werk het weer prima rustig beeld, kleuren goed.

De klachten lijken niet meteen bij het opstarten te komen. Maar na een tijdje, Hoe lang dat duur is compleet random. Soms niet, soms na 5 min....

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat heb ok ook, en als het heel erg word moet ik zelfs aan de zijkant knijpen om de strepen weer weg te krijgen. :9 Maar die van mijn is iets ouder dan 5 jaar.

Bij mijn zit er iets los, maar dat lijkt bij jou niet het geval te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 26-05-2006 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij zit nog heel stevig in elkaar! :) Ook geen speling in het klap mechanisme van de laptop...

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:26
Dell C600 ook hetzelfde verhaal even met de klep spelen en het was over

Verwijderd

Topicstarter
Met de klep spelen werkt bij mij niet. Alleen de resolutie veranderen helpt......

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 15:05
Slijt die kabel van de monitor misschien niet langzaam af door het steeds openen en sluiten van het scherm of zijn de connectors niet aan het einde zodat ze misschien alleen minder hogefrequenties doorlaten.

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. De pootjes aan de onderkant zijn al enige tijd versleten. Hierdoor werd een ventilatie sleuf afgesloten. Waardoor ik denk de verbindingskabel of een andere component wat er mee te maken heeft te warm. Ik denk dat een te hoge temperatuur de veroorzaker is van de storing. nu ik de sleuf vrij heb gemaakt totaal geen problemen meer. En hij heeft al 2 dagen 24 uur aangestaan. Dus al iemand het zelfde probleem heeft, kijk dan ook of er geen ventilatie sleuf zit aan de onderkant van je laptop.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 12:12
Ik heb veel met oudere laptops gewerkt die vaak last hiervan hadden. Meestal is het dan het kabeltje van het scherm naar de graka die niet helemaal lekker zit. Even losmaken en vastmaken doet het `m meestal al.

Verder kan d`r natuurlijk een draadbreukje inzitten, maar dat ben ik nog niet vaak tegengekomen.

Met vooral de nieuwere laptops (met echt fans en alles), kan ik me idd erg goed voorstellen dat de graka net als bij normale pc`s kan overhitten, dan krijg je ook dergelijke effecten.
Pagina: 1