Laptop heeft last van "slow motion" in games

Pagina: 1
Acties:

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Dit is mijn probleem:

Mijn Acer Aspire 5024 (1,8Ghz Turion 64, 1024MB PC3200, Radeon X700 128MB met DNA drivers, WinXP 32) heeft last van slow motion in sommige games (de meeste zelfs).
Dat houdt in dat de laptop afwisselend aan normale snelheid, of aan vertraagde snelheid games weergeeft. In oudere games is het het hardst merkbaar (Postal2, Deus Ex), maar ook nieuwere games hebben er last van (Soldiers: Heroes of WW2, Crashday).
Een game draait eerst gewoon vlot (in het geval van Deus Ex aan 120+ FPS, en gaat dan plots in slowmo, de FPS dalen dan naar 50 ofzo, en ik alles gaat gewoon aan halve snelheid.
Bij nieuwere games merk ik dat die perfect draaien: Crashday gaat soms plots tijdens grafisch intense momenten over naar normale snelheid, waardoor het duidelijk is dat mijn laptop het aankan.

Het zijn niet mijn ATI drivers, ik heb de Catalyst, Omega en DNA drivers geprobeerd, geen van alle deed iets aan het probleem, de DNA drivers leken gewoon wat vlotter te lopen op normale momenten.

Iemand ook maar enig idee wat dit is ? Ik vermoed de processor ofzo, of dat het één of ander probleem is met laptop specifieke hardware ?

• Xoliul
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2025
Niemand een idee ?
Geen 5024 gebruikers die hetzelfde probleem hebben ?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00

IEF

Why so serious?

Ik heb geen aspire 5024, maar wel een vergelijkbare laptop.

Ik heb zelf een Asus A7D, ook een Turion 64 MT-34, 1024 MB RAM, Radeon X700 Mobile.

Heb je soms PowerPlay(tm) aan staan ? Ik had dit zelf ook bij meerdere games, en na het uitschakelen van PowerPlay was het probleem opgelost. Is natuurlijk niet gezond voor
je accuduur maar goed.

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
Misschien progjes op de achtergrond draaien die af en toe veel van je CPU eisen?

Verwijderd

force je cpu op zijn maximum snelheid met speedswitchxp.