Toon posts:

Overklokken onmogelijk na overstap mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje geleden heb ik de overstap gemaakt van een 'gewone' SLI-DR naar een limited editie Venus. Nu draai ik al een tijdje op een 3700+ San Diego en GeiL One ES geheugen. Op mijn oude mobo draaiden deze respectievelijk 2.9GHz en DDR650 @ 2.5-3-3-7, beiden zeer stabiel.

Het probleem is dat sinds ik de overstap heb gemaakt naar de Venus, ik zelfs bij de kleinste OC al blauwe schermen krijg. Ik heb alle mogelijke voltage/divider/FSB/HTT mogelijkheden al geprobeerd, maar geen enkele aanpassing zorgde voor een stabiele OC. Verder heb ik de BIOS van het mobo geflashed naar de laatste versie (406A), maar ook dit mocht niet baten.

Wat ook zo vreemd is, is dat MemTest zelfs bij snelheden van DDR600 en hoger geen enkele geheugenfout geeft. Temperaturen zijn verder prima, zowel VGA/CPU/NB zijn watergekoeld.

Ter referentie nog even mijn specs:

SLI-DR Venus
3700+ SD
1GB GeiL One ES
4x WD Raptor 74GB RAID0
7800GTX 256MB

Juist omdat met de Venus de problemen met TCCD t.o.v. de Expert zijn opgelost, en de Venus sowieso ontworpen is om de hoogste OC's neer te zetten, maakt dit probleem des te vreemder. Op deze manier ga je toch twijfelen aan een investering van ruim €300,- :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:42 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:46
Ik denk aan drivers. Het is een NForce4 bordje right? Dan is RAID niet echt fijn. Want de IDE-SW drivers (o.a. SATA- en RAID drivers van NVidia) die in het forcewarepakket zitten, zijn gewoon bagger en zorgen voor veel crashes. Ik durf te wedden dat je met Software RAID geen problemen meer zult hebben. Dus wat je het beste niet kan installeren van het forceware pakket:
IDE-SW drivers
Active Armor (firewall) en/of netwerksuite

Dit betekent echter wel dat je al je data moet overzetten. Makkelijker is denk ik om andere forceware versies te proberen, aangezien het wel gewerkt heeft (met welke versie dan ook). Ga ze gewoon allemaal langs.

Zet verder ook zoveel mogelijk onboard prut uit, echt alleen het essentiële aanlaten (dus USB, firewire, audio, lan enz. allemaal (tijdelijk) uitzetten).
BTW die BSOD's leveren ook geen richting op waarin het zou kunnen zitten? Kun je niet de memory dumps eens analyseren met tooltje van microsoft? Dan komt er vaak een schuldige driver uit :).