Toon posts:

Beste videokaart voor Call of Duty2, ouder systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn zoon z'n systeem;
Asus A7v266 mobo
AMD Athlon XP 1800
Geforce 3 ti 500 64 mb ram
1 gieg geheugen

zijn wij aan het rondkijken voor een nieuwe videokaart, budget zo'n 175 euro.
Mag hoger zijn maar dan moet het wel zin hebben natuurlijk, een 7800 GS met 512 DDR3 valt daarbuiten helaas.

Hij speelt veel COd2, wat gezien z'n systeem niet al te vlekkeloos loopt, en er ook niet al te best uitziet.
Ik weet dat z'n CPU inmiddels ook wat minder is maar een volledig nieuw systeem zit er ook niet in helaas, dus lijkt me dit een mooie tussenoplossing.

Nu zit ik met het volgende dilemma waar ik niet goed uit kom.
Er is opzich genoeg te vinden is om een keus te maken voor een sneller systeem, helaas is de informatie zeer beperkt terug te vinden over de effecten van het upgraden op een wat ouder systeem. (na dagen googlen niks kunnen vinden).
Daarom graag jullie advies.

Wat zal het meest effect hebben met Call of Duty 2,

een video kaart met 256 mb GDDR 3, bijvoorbeeld de ATI AX 800 pro 256 mb
Deze is 256 bits met 12 pipes.

Of een ATI x1600 met 512 MB, maar dan met langzamer DDR2 geheugen, 128 bits en minder pipes, maar wel weer met andere (nieuwere) trukendozen.

Ik noem hier nu specifiek ATI, omdat NVIDIA weliswaar de 6800 TD heeft met 512 MB in dezelfde prijsklasse, maar geen AGP kaart heeft van de nieuwere generatie, behalve dan de 7800 GS, maar als gezegd die valt buiten budget.

We hebben geen merken voorkeur dus suggesties zijn welkom.

Ik weet dat COD2 kan profiteren van het extra videoram, dit is dus weer getest op snellere systemen, dus daar word ik ook al niet veel wijzer van.

Ik heb ook het Call of Duty topic doorgespit, maar de meesten van jullie zijn allang verder met zowel moederbord als CPU, en de mensen die een 512 MB kaart hebben, zijn meestal al voorzien met een voor de rest veel sneller systeem.

Dus om kort te gaan, wat wordt het meest speelbaar op zijn systeem; een hoger geklokte DDR 3 kaart van een iets oudere generatie (X800) met 256 mb
Of een iets lager geklokte kaart van een nieuwere generatie (X1600) maar dan met 512 MB.

Ik zelf leunde naar de AX800, vanwege de geheugenbus (256) hogere klok en meer pipes,
maar

nieuws: 'Videokaarten met 512MB zinvol in Call of Duty 2'

bracht mij dus aan het twijfelen, en het feit dat de X1600 nieuwer is en ook wat efficienter om schijnt te gaan met textures (hogere fillrate).
Maar COD2 schijnt ook weer veel op de videokaart te leunen qua rauwe snelheid, dus tja, ik kom er niet zo goed uit.
Het is toch een aardig bedrag om te investeren in een wat ouder systeem, als het niet opschiet zou dat al helemaal zonde zijn natuurlijk, als dat zo is hoor ik dat ook graag.

Hij speelt dit spel trouwens op een 17 inch crt, dus 1024 zou mooi zijn, 800 mag ook 640 liever niet.
Vast bedankt ;)

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Denk dat de kaarten die je noemt erg overkill zijn voor je systeem, ik denk dat je beter 2dehands een 9800pro op de kop kunt tikken. :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 17:18

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Denk inderdaad dat je beter uit bent door bijvoorbeeld 2e hands een 2400+ te vinden en een iets lichtere videokaart erin, geforce 6600GT/6800xx of ati 9800pro of hoger inderdaad. Neem aan dat het huidige moederbord iig geen palomino only is?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook overwogen, maar ik koop liever niet tweedehands.
Het is misschien een beetje overkill, we hadden beter vorig jaar al kunnen kopen maargoed dat is nu eenmaal niet zo.
Ik heb het er voor over, en ik houd wel van een beetje reserve.
Ik zit waarschijnlijk als volgende upgrade naar een dual AGP/PCIE moederbord te kijken, zodat het beetje meer geld wat we nu uitgeven toch nog terecht komt.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Koop een 6600GT in AGP smaak :)

Speelt hier CoD2 met prima framerates (DirectX7 op 100 fps DirectX9 op ~30/40) en niet duur :)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zou die 512 mb in zijn systeem dan niet beter presteren?
Die X1600 werd op de Ati Pagina vergeleken met een 6600 GT, en die was toch beduidend sneller.
Maar weer op snellere systemen, dat is het probleem een beetje er is zo weinig over te vinden op internet wat voor een effect dat heeft op langzamere systemen.
En hoe speelbaar COD2 dan is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:15 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een 256MB of hoger heeft helemaal geen zin, daar de game toch niet vloeiend op DX9 mode zal draaien op dat systeem.
Koop geen 2e hands r9800, die suckt met COD2 (ervaring).
Neem lekker een 6800 of 6600.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:11:
Ja, maar zou die 512 mb in zijn systeem dan niet beter presteren?
Die X1600 werd op de Ati Pagina vergeleken met een 6600 GT, en die was toch beduidend sneller.
Maar weer op snellere systemen, dat is het probleem een beetje er is zo weinig over te vinden op internet wat voor een effect dat heeft op langzamere systemen.
Die 512MB (niet mb) is alleen handig bij extreem hoge resolutie's en dat ga je met die CPU toch nooit redden, ik zou gewoon voor 6600 GT gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk anders nog eens op dat linkje
Daar zie je dus dat ook op lagere resoluties 512 MB (sorry) wel degelijk zin heeft.
En speelt de vraag zich dus rond de kwestie; meer pipes, sneller, etc heeft dat meer of minder invloed als meer geheugen op een systeem wat wat langzamer is met COD2?
En wat zijn de effecten van nieuwere technologie van zeg een ATI X1600 op de speelbaarheid van dit spel..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:29 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 21:38

zAo

GPLv2 Fanboy

Mijn ervaring is dat CoD2 veel baat heeft bij een CPU met een p-rating van 2500 en hoger. Ik ben van een GF6200 naar een GF6600GT DDR3 gegaan, maar erg veel maakte het helaas niet uit. Ik maak gebruik van een AMD 2100+ met 1GB mem.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarschijnlijk ook een kaart met 128 of 256 MB videogeheugen?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:21:
Kijk anders nog eens op dat linkje
Daar zie je dus dat ook op lagere resoluties 512 MB (sorry) wel degelijk zin heeft.
En speelt de vraag zich dus rond de kwestie; meer pipes, sneller, etc heeft dat meer of minder invloed als meer geheugen op een systeem wat wat langzamer is met COD2?
En wat zijn de effecten van nieuwere technologie van zeg een ATI X1600 op de speelbaarheid van dit spel..
Maar daar hebben ze ook een 3800+. Echt, een 512MB kaart met zo'n processor is overkill, en niet zo'n beetje ook.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

zAo schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:30:
Mijn ervaring is dat CoD2 veel baat heeft bij een CPU met een p-rating van 2500 en hoger. Ik ben van een GF6200 naar een GF6600GT DDR3 gegaan, maar erg veel maakte het helaas niet uit. Ik maak gebruik van een AMD 2100+ met 1GB mem.
lol, dus jij wilt zeggen dat ze ongeveer evengoed presteren :+? Ik dacht het niet, zoek maar eens op reviews... een 6200 maakt waarschijnlijk nog gebruik van TurboCache ook :P Als je niet oppast ;)

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Toch is dat wel een nuttig vergelijk, als het nergens anders aan ligt dan, die 6200 is niet zo veel sneller als die Geforce 3 Ti 500?
Dan zou het dus helemaal geen zin hebben...

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Een 6200 is gewoon een budgetkaart voor de standaard huistuinenkeuken PC :P

Wil je CoD2 fatsoenlijk spelen dan kom je gewoon uit bij een 6600GT of de al wat oudere 9800pro, welke niet meer te koop is en aangezien je liever niet 2e hands koopt.. Overigens is een Ati X1600 ook een mooie kaart, misschien toch een betere keuze gezien de toekomst..

Maar aan de andere kant, als je nu investeerd in een AGP kaart ala X1600 en je wilt je CPU/mobo/mem upgraden dan zit je weer met die AGP interface. Keuzes, keuzes.

* MisteRMeesteR zou voor een 6600GT gaan :)

www.google.nl

Verwijderd

Houdt er rekening mee dat je moederbord maar 4x AGP ondersteund!
(bron: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_asus_a7v266/)

Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem:
- MSI K7t266 Pro2 (ook 4x AGP)
- AMD XP 1800
- Ati 9800pro
- 512MB geheugen

De demo van COD 2 liep bij mij erg slecht. Ik heb toen echter niet te veel moeite gedaan om de instellingen te optimaliseren (volgens mij speelde ik op 1024 bij 768 met het meeste op low/medium... kan ook 800 bij 600 geweest zijn) Daarnaast heb je zelf wel 512MB meer geheugen.

Toch betwijfel ik of een nieuwe videokaart ervoor kan zorgen dat COD2 perfect gaat lopen, ik zou zelf echt niet meer investeren in een AGP kaart...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die X1600 presteert net zoveel als een 6600 GT in Call of Duty?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 13:57:
Houdt er rekening mee dat je moederbord maar 4x AGP ondersteund!
(bron: http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_asus_a7v266/)

Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem:
- MSI K7t266 Pro2 (ook 4x AGP)
- AMD XP 1800
- Ati 9800pro
- 512MB geheugen

De demo van COD 2 liep bij mij erg slecht. Ik heb toen echter niet te veel moeite gedaan om de instellingen te optimaliseren (volgens mij speelde ik op 1024 bij 768 met het meeste op low/medium... kan ook 800 bij 600 geweest zijn) Daarnaast heb je zelf wel 512MB meer geheugen.

Toch betwijfel ik of een nieuwe videokaart ervoor kan zorgen dat COD2 perfect gaat lopen, ik zou zelf echt niet meer investeren in een AGP kaart...
Het verschil tussen 4x AGP en 8x AGP is te verwaarlozen :)

www.google.nl

Verwijderd

Een schopje richting -> Videoplanken & Beeldkanonnen omdat dat de plek is om hardware te bespreken.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm ik zit te denken doe als ik. Hier 6800LE met wat pipelines opengegooid :)
6800's zijn nog wel verkrijgbaar, de 6800LE/XT kun je unlocken. En ook de 6800GS als ik me niet vergis.
Anders zijn 6600GT's of 6800GT/GS's ook leuk voor dergelijk systemen. Uiteraard kun je ook bij ATi kijken of in de wat nieuwere 7 series van nVidia, daar zitten ook AGP's tussen. X800 XL's zijn ook leuke kaartjes voor een relatief lage prijs, hier zit er 1 in een AMD3500+ en daar loopt alles nog heerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 26-05-2006 15:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 22:06
Mijn systeem:

amd athlon xp 1800+
1 giga RAM
geforce 5200

Op directX 7 modus, AA 2x 1024*768, alles op medium, loopt COD2 met gemak op 40-45 fps. En dan zit ik met een baggere kaart. Met een 5700 zou ik wrs alles op hoogst kunnen zetten, maar wel DirectX7. Met een geforce 6600(gt eventueel) zal jij de game echt wel zeer goed kunnen draaien. Zekers met de GT is de graka geen bottleneck meer. Wie weet kan je je athlon nog wat overclocken tot een 2400+. RAM heb je sowieso genoeg. Ik raad je dus de 6600 gt aan met 128 RAM(kdenk wel dat 128 genoeg is, is het ook neit bij deze kaart dat 128 sneller is dan 256?) Kost je ongeveer 130 euro. heb je nog wat geld over om een monsterkoeler te kopen voor je athlon en die flink te overclocken.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Zo'n dure kaart is echt zonde van je geld,
Koop een mid-end videokaart van +/- 100 euro, dan kan je zoon weer prima CoD2 spelen.
Dan kun over een jaartje of 1/2 weer een geheel nieuw systeem kopen.

Als ik jou was zou ik ook even kijken wat voor een voeding erin zit, ik weet niet ofdat die het dan wel gaat trekken.

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 21:08
Ja, zo'n dure kaart is zonde van je geld. Ik draai hier CoD2 met een geforce 5700 agp, loopt als een zonnetje, dan niet met alle details, maar het werkt wel. Ik denk dat je met een 6600gt al een heel eind komt.

Verwijderd

XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T73G-UDL3
€174 euro alles erop en eraan, niewste snufjes e.d.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 18:01

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:50:
XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) PV-T73G-UDL3
€174 euro alles erop en eraan, niewste snufjes e.d.
En pci-Express...u gaat door voor de bril ;) ? haha...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

klopt...
oké je moet je systeem upgraden.
Voor max. €500 euro heb je A8N mobo + AMD Athlon 3500+ proc + 1Gb ddr400 geheugen+ geforce 7600 graka

Verwijderd

Topicstarter
Update; het is geen XP1800 maar een 2200 Thourougbred.., waarschijnlijk B, hij is nog maar een jaartje oud, destijds geleverd nadat zijn XP2400 het had begeven... (niet door overklokken ;) )
Ben nog even wat verder gaan zoeken daar kwam ik o.a. deze pagina van Hardocp tegen, waar je toch duidelijk kan zien dat op 1024 een snellere kaart bij een wat langzamere processor wel degelijk uitmaakt. (tussen low en medium hoop ik dan maar met deze processor).
http://enthusiast.hardocp...wMiw0LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Dit is dan weliswaar een prescott 2.8 ghz maar je ziet dat de 6600 gt met een dualcore 3.4 ghz nauwelijks meer gaat presteren.
Ik hoop en ik denk dan ook dat het zin heeft om iets meer geld uit te geven aan bijvoorbeeld een 6800 GS, die heb ik bij pixmania gezien voor 179 euro.
Alternate heeft de X800 GTO nu in de aanbieding voor 159 ook een optie.
Wat betreft de voeding, dit is een Aopen 350 Watt, naar ik begrepen heb een prima voeding.
Als ik de PSU configurator gebruik van
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
kom ik aan 260 Watt voor zijn systeem, dus nog wat reserve.
edit; ja dat upgraden, straks komt COD3 eraan en maakt weer gehakt van die setup.
Ik wil eerst Vista afwachten en de bijbehorende DX10 spelletjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:29 ]

Verwijderd

Ik heb een XP 2400+ met 768MB pc2700 geheugen en een N6600 (128mb). Speel hier CoD2 met DX7, alles op high, 4 x AA en 1280 bij 1024 met 50+ fps.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat klinkt heel bemoedigend.
Ik heb wat oude topics en reviews doorgespit over de Ati AX serie, maar daar word je niet echt vrolijk van. Wat je vaak tegenkomt is dat Ati wat meer CPU afhankelijk is, is dat nog steeds actueel of is dat gewoon een driverprobleem geweest?
Het maakte in de praktijk weinig verschil op mid end systemen; een Radeon 9800 of een AX serie.

Ook krijg ik een beetje het idee dat Ati en COD2 niet zo'n goed huwelijk is, de eerste testen van de X1600 lieten t.o.v. de N6600 behoorlijk teleurstellende resultaten zien.

Ik ga vandaag de knoop doorhakken, ik begin het ook een beetje zat te raken...
Dollarshop heeft een 6800 NU in de aanbieding voor 100 euro, opzich wel een leuke optie.
Maar waarschijnlijk kies ik toch voor de 6800 GS, vanwege de hogere clock en nieuwere chip.
Dus haalt op z'n minst bovenstaande resultaten, en heeft misschien wat meer puf kwa goodies aanzetten.
Ook wil mijn zoon direct COD3 aanschaffen in het najaar, hij zal dan wel een flinke jas uit moeten trekken, maar zoals je uit zijn systeem kan afleiden neemt ie wel genoegen met wat minder...
We zitten gewoon met Vista, niemand kan in de toekomst kijken maar ik ga er wel vanuit dat we dit bedrag heel snel af moeten schrijven.
Of het die 35 euro meer waard is t.o.v. een 6600...
Ik had hem waarschijnlijk beter met z'n krantenwijk kunnen helpen ;)

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Die 6800nu lijkt mij een goede keus voor jou, Ik zit hier met een P4 1,6 GHz @ 2,1 GHz en als ik mijn videokaart overclock (6800nu) dan haal ik maar een paar extra FPS, oftewel mijn CPU is de bottleneck.
Mijn CPU overclocken gaf overigens meer FPS.

Natuurlijk zal een snellere videokaart helpen, maar heeft het wel zin om 70 euro meer te betalen voor bijv. 5 meer FPS?

Wazaa?

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59
Ook krijg ik een beetje het idee dat Ati en COD2 niet zo'n goed huwelijk is
Wat een onzin; ik speel met mn X1900XT alle settings op max op 1600x1200 als een zonnetje ;)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:43
Ik heb hier een 6800LE unlocked naar 16x1,5vp in mijn Athlon XP 2400+ met 1,5 GB ram zitten. CPU is meest van de tijd gewoon op stock speed. Ook zijn de klokfrequenties van de kaart opgeschroeft. Ik heb allerlei dingen zitten testen en mijn conclusie is eigenlijk dat het uit blijft maken, zelfs bij mijn 2400+. Ik weet niet of het systeem nog veel sneller is als je bijvoorbeeld een 7800GS inzet maar het is dus niet zo dat sneller als een 6600GT bijvoorbeeld geen zin meer heeft.

Ook ik kan je een 6800LE/XT aanraden, met wat unlocken heb je er een leuk kaartje aan en het ziet er naar uit dat ze redelijk waardevast blijven de komende maanden dus als je het kaartje nog een keer wilt verkopen omdat je naar pci-e overstapt dan moet dat ook nog wel gaan lukken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

laat een 6800 met 512MB asjeblieft liggen, die heeft een afgeknepen geheugen bus (128Bit ipv 256)
verder is die moderner dan deen X800Pro dus dat is een schijnargument :P (en heeft hij bijna de zelfde mogelijkheden als de huidige generatie kaarten, alleen HDR is echt iets wat hij mist maar een X1600Pro zal daar toch niet echt goed mee om kunnen gaan)
koop een 6800GT (voor 170Euro tekoop bij dollar shop geloof ik) of X800PRO/XT die zullen een leuke prestatie voor je geven als je ze weet te vinden voor <200 euro ;)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

ik geloof dat je een X850PRO ergens voor 195 euro kon krijgen.. ik weet niet zeker of het AGP was.

ahh.. jammer het is en PCI-E Sapp.ATI X850 PRO 256MB PCIE bij powerline.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 6800GT bij dollarshop is uitverkocht helaas, resteert dan nog de 6800 NU, maar;

a: je krijgt je 6800 NU, nooit naar 425/1000 (waar dan ook nog eens rek inzit)
b: ik vind o.a. Kepslok's resultaten toch een indicatie dat GDDR3 op 1 ghz aardig meehelpt
c: denk dat 256 ram toch mee gaat spelen, dat is nu al zo'n beetje mainstream, dus tja..
e: ik ben het zat en wil gaan bestellen ;)

Maar even serieus, natuurlijk kan ik ook niet in de toekomst kijken maar heb zo'n gevoel dat we hier voorlopig even mee vooruit kunnen tot vista 'gesettled' is.
Misschien een beetje jammer dat ik me er zo gemakkelijk vanaf maak, maar ik zit ook een beetje met de tijd, het is namelijk een kadootje en ik wil het graag woensdag in huis hebben.
Dat neemt niet weg dat het best een interessant gegeven is, niet iedereen kan (of wil) achter de modernste snufjes aanlopen, zeker nu met Vista voor de deur zou ik bijvoorbeeld al niet voor een nieuw systeem gaan, vandaar deze tussenoplossing..

Ik denk nu dus aan deze kaart;

http://www.pixmania.nl/nl...ce-6800gs-256-mb-agp.html

Er zit alleen geen adaptertje bij dus die moet er dan nog bij toch? (ad 13 euro)
Als ik grote brokken maak moet je het maar zeggen hoor, het lijkt mij een goede kaart met 425 core, dus van een nieuwere soort toch?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:18:
Ik heb een XP 2400+ met 768MB pc2700 geheugen en een N6600 (128mb). Speel hier CoD2 met DX7, alles op high, 4 x AA en 1280 bij 1024 met 50+ fps.
Damn, dan mag je mij wel vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt.
Ik heb namelijk een
XP2400+
2GB
Asus V9999 (6800) 256 MB

en CoD2 is niet vooruit te branden. De 1ste paar missies wil nog wel maar zodra ik voorbij de russische missies ben is het over met de pret. We hebben t dan over 15 FPS gemiddeld, uitschieters naar....18 :(. DX 7 of 8 maakt niet uit.

Aan de TS: vanuit mijn ervaring kan ik zeggen "forget it". De processor die je hebt gaat het simpelweg niet redden. Dit ligt volgens mij aan het feit dat de AI voor al die verschillende mannetjes op je beeld door de CPU geregeld moeten worden en dat trekt het oude beestje niet.

Prima.

Verwijderd

Ah, ik speel CoD2 eigenlijk alleen online. Daar zit ik altijd boven de 50 fps

Maar heb net weer ff de single mode gespeeld (o.a. Rusland als je dat grote gebouw moet opblazen, en Toujane), en daar zit ik toch wel heel de tijd dik boven de 35. Alleen als ik met zo'n zwaar machine geweer schiet dan wil de FPS wel eens naar 20 zakken (merk je weinig van als het beeld zo trilt). Bij de Multi Player geen last van trouwens.

Kwestie van de juiste drivers vinden denk ik. De 81.98 zijn bij mij 10% sneller dan welke andere driver dan ook. Je moet in ieder geval niet de Asus drivers hebben, met al die features erbij, wat een drama :P. En mijn kaartje draait op 340/640 ipv 300/550, zonder voltage aanpassing oid.

Verwijderd

Topicstarter
Oww, dus..
Ja het is nu al besteld, maar hoe kan het dan dat ie met die GF3 al minimaal op 40 fps zit?
Dat ziet er dan wel heel bleek uit, ik weet niet precies hoe zijn instellingen zijn, maar als dat zo is dat met iets meer eyecandy het op hetzelfde neer komt zou dat wel een hele teleurstelling zijn denk ik zo.
Niet alleen hier maar ook op internet zijn de resultaten zo verschillend, hoe zou dat kunnen komen dan?
Ik redeneer zo; als het op een 3500+ goed werkt dan werkt het op de helft voor de helft.
Hij zit ook in een clan en is vrij goed maar je blijft toch een beetje gehandicapped als je begrijpt wat ik bedoel..
Ik ga wel samen met hem de boel tweaken, er valt een hoop te optimaliseren maar ik baal er wel een beetje van als het toch weinig uit blijkt te maken natuurlijk.

Verwijderd

Net even getest, met dezelfde settings alleen dan de resolutie op 1024x768 geeft zo'n 30% meer fps. :o Al speelt het op 1280 wel iets lekkerder moet ik zeggen.

Speel zelf niet in clan verband, maar ben wel goed volgens sommigen B) ... wordt regelmatig voor cheater uitgemaakt terwijl ik absoluut niet cheat/camp etc.

Mijn kleine overclock is gedaan met de "detect optimal frequencies" functie die bij de nvidia drivers zit (Coolbits). En het draait al dik een maand stabiel (lijkt zelfs stabieler dan op de default settings).

Ook was het voor mij even zoeken naar de juiste/beste driver. Dit kan echt een hoop schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 22:37 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Bij mijn broertje op een p4 2,53 ghz met 512 mb geheugen en ati radeon 9000 series loopt het als een zonnetje :)

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
ik had een 6600gt (AGP)in combo met een 3500+ op een msi bord en COD2 liep redelijk tot goed in DX7
Sinds een half jaar loopt mn 3500+ in combo met 7800GT (PCI-ex) op een A8NE bord, en daar loopt COD2 in DX9 met alles op high goed. (50-60 fps in multiplay met niet al teveel smoke)

Wat mij opviel is dat in DX9 er alles zoveeeel beter uitziet, dan wil je niet meer terug.
Advies van mijn kant: upgrade alles, cpu, mobo, ram en graka

een verstokte COD2 fan.

been there, done that, bought the T-shirt

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 08:45
http://www23.tomshardware.com/graphics.html
check interactive VGA charts, call of duty 2 zit er ook tussen kun je mooi vergelijken

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Handige lijst is dat. Zal alleen niet altijd even goed kloppen, aangezien drivers worden verbeterd en soms van andere hardware wordt gewisseld. De lijst is nooit optimaal geupdate.

Ochoch, Je hebt dus een 6800GS agp besteld. Helaas moet ik je teleurstellen dat deze kaart niet op 425Mhz loopt, dat doet alleen de PC!-e versie met een NV48 core op 110nm als ik het goed heb.
De AGP variant loopt op 350Mhz en is waarschijnlijk een NV40 op 130nm gabakken. Wel is de core goed te overclocken.

Ik denk dat met je zo'n kaart en jou proc net DX9 kan draaien @1024. Het is wel overkill, maar het doet het hem net. Een goedkope X8(50) was ook niet slecht geweest aangezien deze over het algemeen krachtigerer is maar je het wel met een iets ouder shadermodel 2.0b moet doen.
Als je een dual AGP / PCI-e bord in de toekomst gaat aanschaffen, dan is het geen slecht plan. Maar je kan ook kiezen voor een tijdelijke goedkope AGP kaart en over een tijdje, een nieuwe veel snellere PCI-e kaart te halen, kijk nu maar naar bijv de 7600GT/GS. Voordeel is wel dat socket 939 mainstream gaat worden en dat je over een tijdje goedkoop een (dualcore) proc + mobo hebt.

Ik zou wel even goed kijken of deze kaart het waard is, anders binnen 7 dagen terug sturen. Beste zou zijn als je ook even een X1600pro kon proberen. Kijk ook even naar de vraag of COD2/3 echt het belangrijkste is. Volgens mij is het niet zo'n efficiente engine in vergelijking met andere games en is het daarom al een zware game.

De vraag over 512MB, jou proc daar buiten gelaten, maakt het wel verschil uit, maar niet zoveel als die link die je postte zegt, althans volgens andere benchmarks dan.
tomshardware.com/graphics
Ook op jouw systeem zal je het vast merken, allen valt erg te bezien hoe goed je het merkt. Die 256MB is echt wel ruim voldoende, en sneller. :)

• TheZeroorez
  • Niet online
De engine is beter dan die van de gemiddelde EA-game hoor :X

Op m'n broertjes systeem draait CoD2 dus op max settings @ 1024 prima, maar BF2 wil er toch wel graag 512MB geheugen bij.. nog wel meer misschien :X

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 22:41
Mm, zo te horen is er iets niet goed met mijn systeem want bij mij draait alles prut. :(

Ik denk dat ik dan maar even de nieuwste drivers ga installen, misschien dat dat helpt.

Prima.

• TheZeroorez
  • Niet online
Even drivers updaten ja, en even CoD2 opnieuw installen (veel troep van mods?) als hij dan nog als bagger loopt moet je even proberen windows opnieuw te installeren.

Verwijderd

je kan beter 1gb intern erbij kopen en tweede hands een 9800PRO op zijn kop tikken...

wanneer je cpu een tbred-b core heeft en dan die 1800+ nog iets kietelt richting de 2400+ ofzo...

dan heb je een systeem dat cod2 prima zal draaien, ik heb het spel ook erg veel gespeeld... en heb tijdens die periode de overstap van 512mb naar 2gb gemaakt... dat leverde een enorm verschil op!

verder heb je met die 9800PRO een kaart welke volledig dx9 compatible is, tevens is ook die kaart (de core dan) zeer eenvoudig een behoorlijk eind omhoog te klokken!
Pagina: 1