Ik draai dus Fedora Core 5. Gister wou ik java runtime installeren zodat ik ook java webpagina's kan bekijken.
De installatie procedure ging verder goed, maar daarna moet ik het bestand /etc/profile.d/java.sh aanmaken en daar het volgende in zetten:
Dit heb ik er in gezet, maar ik had 1 foutje gemaakt. In plaats van de : heb ik er per ongeluk een ; heen gezet. Ik heb de installatie procedure afgerond met:
en
Dit gaf toen een foutmelding, maar sinds dat ik dat gedaan heb kan ik niks meer met de terminal. Deze is nu terminaal dood. Geen enkel commando werkt meer
Zelfs ls niet...
Is er nog iets wat ik eraan kan doen?
De installatie procedure ging verder goed, maar daarna moet ik het bestand /etc/profile.d/java.sh aanmaken en daar het volgende in zetten:
code:
1
2
| export J2RE_HOME=/opt/jre1.5.0_06 export PATH=$J2RE_HOME/bin[b]:[/b]$PATH |
Dit heb ik er in gezet, maar ik had 1 foutje gemaakt. In plaats van de : heb ik er per ongeluk een ; heen gezet. Ik heb de installatie procedure afgerond met:
code:
1
| source /etc/profile.d/java.sh |
en
code:
1
2
| /usr/sbin/alternatives --install /usr/bin/java java /opt/jre-1_5_0_06/bin/java 2 echo 2 | alternatives --config java |
Dit gaf toen een foutmelding, maar sinds dat ik dat gedaan heb kan ik niks meer met de terminal. Deze is nu terminaal dood. Geen enkel commando werkt meer
Is er nog iets wat ik eraan kan doen?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.