Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Virus] mhdtvd.exe krijg ik niet weg*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb hier al een tijdje een heel raar exe bestand... het heet mhdtvd.exe
ik heb op meerdere zoekmachines gezocht maar kan niets over dat bestand te weten komen.
Opzich was het eerst allemaal leuk en aardig want dat bestand gaf geen problemen, maar sinds een paar dagen krijg ik steeds een programmafout, die geeft windows steeds.
Ik heb al geprobeerd het bestand te verwijderen... maar het maakt zichzelf bijna gelijk weer aan.

mhdtvd.exe staat in C:\windows
ik draai Windows XP SP2 (+ allernieuwste updates)
hier kun je het bestand downloaden om te kijken... misschien heb je er wat aan: doe maar niet

Kan iemand mij a.u.b. vertellen wat het bestand is... of waar het voor is... of hoe ik er vanaf kom?

Alvast superbedankt!!!

grtz Alex

[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 26-05-2006 11:51 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

mijn virus scanner gaf meteen melding van een virus.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Lekker duidelijk topic :?

Het bestand was eerst leuk en aardig? ohja? wat deed het dan hoe kwam je eraan?

Wanneer krijg je nu een foutmelding als je het programma start? zoja dan start je het toch niet meer.

Heb je een virusscanner?
Heb je al eens lavasoft adaware gedraaid?
Heb je een firewall die aanstaat?

Heb je de pc al in safe mode gestart de file verwijdert en verwijzingen in de registry verwijderd?

Je geeft echt super weinig informatie en daarnaast plaats geen directe links naar een executable die niet te vertrouwen is.

Lees eens de voorwaarden voor je een topic aanmaakt

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 26-05-2006 11:52 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens inderdaad met wat meer info te geven - wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem aan te pakken bijvoorbeeld en welke fouten?

Windows Clients >> Beveiliging & Virussen

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai geen virusscanner.
Ik draai welk elke week veel anti-spyware programma's (ad-aware, windows defender, spybot, spywareblaster, spyware doctor), maar die pikken er niets van op.
Ik heb een goede firewall, die is harwarematig en zit in mijn modem/router.

voor de rest heb ik om het probleem aan te pakken geprobeert het bestand te verwijderen, maar het maakt zichzelf weer aan.
Ook heb ik op verschillende zoekmachines tevergeefs gezocht (toch raar dat er nergens wat over te vinden is of niet?).
Ik had er zelf nog niet aan gedacht om in safe mode op te starten en verwijzingen in de registry te verwijderen... dit ga ik nu doen.

En het spijt me... maar ik dacht juist dat ik genoeg info had gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:10 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Draaien zonder virusscanenr is vragen om problemen, spyware =/= virussen.

Hitman Pro (gezien de programmas die jij gebruikt, die zitten daar allemaal in behalve windows defender) pikt geen virussen op (tenzij je McAfee stinger ook installeert), alleen spyware.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch_Razor op 26-05-2006 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai geen virusscanner omdat het zoveel van je systeem resources vraagt (ik run elke week msconfig en ik draai ook bijna niets op de achtergrond... als ik mijn pc opstart zijn er maar 18 processen open als ik in taakbeheer kijk) en ik heb eigenlijk nooit problemen/virussen.

Maar goed... ik heb dus mijn pc in veilige modus opgestart, het register doorzocht naar mhdtvd en alles verwijdert wat ik tegen kwam. Ook het hele systeem door laten zoeken naar mhdtvd.exe en ook alles verwijdert wat ik tegen kwam (alleen c:\windows\mhdtvd).
Dan start ik weer normaal op... en binnen 5 minuten heeft ie mhdtvd.exe weer aangemaakt in c:\windows
hoe kan dit?
En met welke virusscanner kan ik dit weghalen dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:28 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je moet system restore ook uitzetten. Verder is het handig om nu even een trailversie van een goede virusscanner te installeren om je computer eens grondig na te lopen (kaspersky bijvoorbeeld).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Door gewoon een viruscanner te gebruiken.. Norton dat is een viruscanner die veel vreet idd. Neem Norman goed betrouwbaar en gebruikt kwa systeem bijna niks. Ik gebruik het al 3 jaar nooit problemen mee gehad het doet zen functie.

Verwijderd

Topicstarter
system restore staat al uit bij mij... ik haat dat namelijk.

ik draai nu al stinger en ik ga ook idd maar kaspersky gebruiken... ik had al eens gehoort dat die erg goed is!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-11 13:08

n00bs

Het is weer Zomer!

Je spreekt jezelf tegen... je hebt nooit problemen, maar die heb je nu wel! daarnaast kan je zonder scanner moeilijk zeggen of je problemen hebt die liggen te sluimeren.

Een Virusscanner hoeft niet veel resources te trekken en voor hedendaagse systemen merk je er zo goed als niets van. Verder nog is het zo dat trojans en virussen toch nog wel meer resources kunnen trekken ;)

De firewalls ingebouwd in de standaard modems zijn echt geen goede firewalls, maar als jij dat wilt geloven, dan heb ik er vrede mee :D
Maar zoals jij de pc beveiligd is het vragen om moeilijkheden.

MCafee 9 is 1 van de beste virusscanners die jouw systeem zou min mogelijk trager maakt, maar als er al eenmaal een virus op staat zal het lastig zijn om vanuit een besmette installatie betrouwbaar of zelfs uberhaupt een scanner te installeren...

Je zal een bootable cd moeten maken met een os erop en scanner om zeker te zijn dat jouw systeem straks virus vrij is. Of online scannen

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jup Kaspersky daar komt alles vandaan.. Zowiezo zou ik gewoon een viruscanner nemen wat ik al zij altijd handig.. krijg je ook niet van dit soort problemen lijkt mij. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo is die firewall in mijn modem/router niet goed dan?
Als ik scan op grc.com met shield up - service ports probe, dan zijn bij mij alle poorten closed en zelfs een paar stealth.
Maar jij zegt dus dat ik naast die hardwarematige firewall ook een softwarematig firewall moet draaien?
Hoe heb jij alles beveiligd in jou netwerk dan?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien is het aardig om dit topic: HOWTO: Beveilig je (Windows) pc even door te lezen, en ook dit Beveiliging en Virussen - FAQ is misschien wel interessant :).

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 26-05-2006 12:42 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
1 modem met 5 IP adressen, alle incoming/outgoing connecties default UIT.
naar windows PC outgoing aan, incoming uit
naar linux PC outgoing aan, incoming aan
naar de modem, incoming aan vanaf mn IP range :)

op de windows PC draait tiny firewall en symantec antivirus.
op de linux pc draait eigen iptables script en clam antivirus (voor de mail)

rather safe than sorry, I'd say...

en als het teveel resources kost .. prik er dan toch een staafje geheugen bij joh, heb je sowieso profijt van.

Verwijderd

Stinger is gemaakt om slechts een select aantal malware te verwijderen.

De malware die je hebt geupload is gedetecteerd als Virus.Win32.Weird.10240.
Dit virus is een parasitic file infector - hecht zich aan je EXE bestanden.

Anti-spyware applicaties kunnen geen traditionele virussen detecteren.
Installeer een, bij voorkeur, fatsoenlijke virusscanner en laat deze alle geïnfecteerde bestanden desinfecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste kaspersky geÏnstalleerd. Hier zit ook een firewall in... is die goed genoeg? (+ dan de firewall in mijn modem/router)
of heb ik hiernaast volgens jullie nog een andere software matige firewall nodig?
Pagina: 1