Toon posts:

[VB] Taskkill

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf waarvan de pc's een nummer hebben zoals wk01wxp750 of pp01wxp750
waarvoor de wk01 voor werkstation staat en de pp voor power station.

Het laatste nummer staan voor de afdeling.

Nu lopen er bij sommige afdelingen wel eens een programma vast en wil ik deze op afstand killen.
We doen het nu in Dos met het taskkill commando nogal wat omslachtig is.

Nu wil ik een VB scriptje/programmatje maken waar je dus het ip nr of pc naam kan invoeren en dan een tasklist kan oproepen en eventueel dan een task kan killen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd? :) Programming Beleid - De "quickstart"

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het form geschreven, maar weet niet wat ik met de input moet doen, hoe ik deze kan gebruiken.

Ook weet ik dus niet hoe ik een tasklist of taskkill kan opvragen met bijbehorende input

Verwijderd

Je bedoelt dus eigenlijk dat je totaal niet kan programmeren en hoopt hier genoeg hints bijeen te sprokkelen/copy-pasten om iets werkends te krijgen? Dan denk ik dat je nog wel even bezig bent, het is namelijk alles behalve triviaal om in VB (welke versie?) een taaklijst van een andere computer op te vragen, en vervolgens remote een proces af te schieten... (het kan overigens wel allemaal)

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Maak een server programma (liefst als service) en installeer die allemaal op de PC's, die de taak lijst ophaalt en waarbij je met je client naar toe kan verbinden en daarvan de taaklijst vandaan kan halen. En een client waarbij je de lijst krijgt te zien en waarbij je weer een commando terug kan sturen naar de server om dat process, wat je aanklikt, kan killen.

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:35:
Ik werk bij een bedrijf waarvan de pc's een nummer hebben zoals wk01wxp750 of pp01wxp750
waarvoor de wk01 voor werkstation staat en de pp voor power station.

Het laatste nummer staan voor de afdeling.

Nu lopen er bij sommige afdelingen wel eens een programma vast en wil ik deze op afstand killen.
We doen het nu in Dos met het taskkill commando nogal wat omslachtig is.

Nu wil ik een VB scriptje/programmatje maken waar je dus het ip nr of pc naam kan invoeren en dan een tasklist kan oproepen en eventueel dan een task kan killen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Opzich is dat best zelf te maken, maar er zijn zat programma's die precies doen wat jij wilt en die eigenlijk door elke systeembeheerder gebruikt worden, zoals bv DameWare
Pagina: 1