Toon posts:

Keuze tussen 2 Creative geluidskaarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele maanden geleden een Teufel E Magnum 5.1 set besteld. Hierover ben ik erg tevreden, alleen niet over de onboard geluidskaart die ik gebruik.

Daarom ben ik vandaag van plan een nieuwe geluidskaart te gaan kopen. Het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, en met zo min mogelijk software/instellingen. :P

Mijn oog is gevallen op;

Creative Sound Blaster Audigy SE (SB0570) OEM €24,80
Creative SB Audigy 4 Bulk €49,50

Dit lijken mij beiden goede kaarten voor mijn doel. (Hoewel de ene dubbel zo duur is dan de andere! ) Maar wat is nu eigenlijk het wezenlijke verschil tussen deze kaarten?

Met welke kaart zal ik het meest plezier krijgen voor mijn geld? :)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

het verschil bij jou is dat de bulk, niks bij zit
en bij die andere zal wel zon frontpanel bijzitten enzo

(had je ook wel zelf ff kunnen vinden, bulk betekent meestal alleen de kaart en verder niks)

mjah ik wil je topic niet kapen maar ik sta voor een soortgelijke keuze

ik wil mijn huidige al flink oude SBLive 5.1 gaan vervangen...
nu ben ik aan het denken aan een Creative XiFi....

Waar gebruik ik het voor :
1. Gamen (ga ik dit hier merken ?, dus niet kwa sound, maar kwa performance ?)
(in BF2 draai ik nu bijv softw., en dan zal het hardw. kunnen)
2. Af en toe produceer ik wat voor mezelf in Fruityloops enzo...

Is het het waard om nu mijn sblive te vervangen voor een xifi (en dan niet die dure fatality)

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-05-2006 11:32 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:31:

(had je ook wel zelf ff kunnen vinden, bulk betekent meestal alleen de kaart en verder niks)
Beiden kaarten zijn álleen de kaart, geen frontpanel.

Daarom vraag ik me dus ook af, of ik iets terugkrijg voor dat 25euro verschil. ;)

Gebruik hem voor; beetje gamen, veel films, en het luisteren van mp3's. Verder niks van muziek bewerken/maken etc.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah ok ik zie het maar jij ziet niet dat je het over 2 verschillende kaarten hebt :)

je hebt het over de Audigy en de Audigy 4 ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:40:
jah ok ik zie het maar jij ziet niet dat je het over 2 verschillende kaarten hebt :)

je hebt het over de Audigy en de Audigy 4 ;)
:?

Ik zeg toch ook dat ik wil kiezen tussen deze 2 kaarten? Natuurlijk zijn het 2 verschillende 'modellen'. Vandaar ook hun verschil in prijs. Maar ik vraag me af, welke voor mij het beste zal zijn.

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 22:41
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:31:

mjah ik wil je topic niet kapen maar ik sta voor een soortgelijke keuze

ik wil mijn huidige al flink oude SBLive 5.1 gaan vervangen...
nu ben ik aan het denken aan een Creative XiFi....

Waar gebruik ik het voor :
1. Gamen (ga ik dit hier merken ?, dus niet kwa sound, maar kwa performance ?)
(in BF2 draai ik nu bijv softw., en dan zal het hardw. kunnen)
2. Af en toe produceer ik wat voor mezelf in Fruityloops enzo...

Is het het waard om nu mijn sblive te vervangen voor een xifi (en dan niet die dure fatality)
Heb zelf de X-Fi Extreme Music en ik kan hem ten zeerste aanraden.
Het is net of er meer "detail" in het geluid zit. Ik hoor nu echt dingen die ik met mijn audigy 1 niet hoorde.(Of dat zit tussen mijn oren ;) )
Vooral de CMSS 3d functie is fantastisch als je met hoofdtelefoon speelt.
Je kunt nu je geluidsetting in BF2 op ultrahigh oid zetten.
Denk wel dat er performanceverschil is maar kon dat bij mij iig niet echt merken.

Check dit topic ook maar eens.[rml][ X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 2[/rml]

Specs

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

De eerste Audigy was niet echt populair onder de "hifi-geluidskaart-geeks". Als je op digit-life in de review-archieven zoekt, vind je waarom (samengevat: geen echte ondersteuning van 96kHz en 88.2kHz samplerates, en ook niet van 44.1kHz - in al deze gevallen verlies van kwaliteit).
Over de latere Audigy's zijn er op het gebied van de geluidskwaliteit weinig klachten dacht ik.

Verwijderd

nou, als je op de site van creative had gekeken, dan had je gezien dat de Audigy SE een stuk minder opties heeft dan de Audigy 4. De Audigy SE heeft bijv. een stuk minder connectiemogelijkheden. Bovendien zal de Audigy 4 een betere geluidsprocessor hebben, maar of je dat echt zult merken zou ik niet weten.

Zelf heb ik een Audigy 2 Value waar ik dik tevreden over ben, bij aanschaf heb ik nog gekeken naar de SoundBlaster Live! 24bit, maar ben toch voor deze gegaan o.a. ivm met de extra aansluitmogelijkheden.
Pagina: 1