[Photoshop] CS2 Save for the web - fletse kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik liep thuis tegen het probleem aan dat op het moment dat ik een foto, RAW, via bridge ingeladen, opsloeg als jpeg via save for the web de kleuren heel erg flets werden.. ik gooide het op een color profile setting en heb nog niet de tijd gehad om het uit te zoeken...

Nu gebeurd echter op mijn werk hetzelfde... afbeelding gemaakt, samengesteld uit wat afbeeldingen van internet, kleuren zien er in PS goed uit, doe ik nu echter save for the web dan worden de kleuren weer erg flets.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 07:36
Je kan verschillende kwaliteitsoptie's kiezen, dat kan véél verschil uitmaken. Speel daar eens mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
nope daar ligt het niet aan, ook de keuze voor png of gif maakt geen verschil, het lijkt wel of de save for the web in een hele andere color modus staat. Door het pijltje rechtsboven te in het window dialog van Save For Web te gebruiken en te kiezen voor "Standard Windows Color" of "Use Document Color Profile" veranderd welliswaar de kleuren in het window (het ziet er dan wel uit als het origineel) maar als ik het opgeslagen bestand bekijk zijn de kleuren weer net zo flets.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

En waar bekijk je het opgeslagen bestand dan mee?
Misschien staat dat programma wel op een ander kleurprofiel, of heel Windows gebruikt een ander profiel. Doe eens View->Proof Colors aanvinken in PS en kijk eens of je verschil ziet als je en foto open hebt in PS.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Wat voor color modus zijn de originele bestanden in dan?

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Heb je View > Proof Setup wel op Windows RGB staan?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
@Klippy: Proof Colors staat aangevinkt, ik bekijk het in de Windows Picture viewer
@Justice: originele bestanden waren jpegs uit google..
@Oz: grmbl: die stond op Working CMYK...

Het probleem lijkt echter nog niet helemaal opgelost... Wat ik ook vreemd vind is dat als ik een screenshot van het save for web window maak en deze vervolgens copy paste in PS en ik open opnieuw het dialog window ik grote verschillen zie in kleur.

Color Setting staat voor RGB op sRGB IEC61966-2.1 en Management Policies staat op Preserve Embedded Profiles.... zit hier wellicht de fout?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Als je Proof Setup op CMYK staat, laat 'ie dat niet per definitie ook gelijk zien. Doe voordat je het document gaat saven for web even View > Proof Colors. Ben er ook nog niet helemaal achter hoe ik een document kan laten in de kleuren waarin ik het geopend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

DeFeCt schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:09:
Color Setting staat voor RGB op sRGB IEC61966-2.1 en Management Policies staat op Preserve Embedded Profiles.... zit hier wellicht de fout?
Probeer anders colormanagement helemaal uit te zetten, en ook een bestaand profiel niet aan je bestand te laten 'hangen'. Colormanagement heeft mbt web toch niet veel zin. Zeker niet met de TFT's van tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Waar zet ik dat in z'n geheel uit?
Volgens mij is het probleem dat ik niet de werkelijke kleuren in photoshop zie. Een grijze dialog box wordt na een printscreen in photoshop een beetje bruinig...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
FYI: Ik heb Adobe Photoshop CS2 Prefs.psp en Color Settings.csf in C:\Documents and Settings\MyName\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings gedelete, Photoshop opnieuw opgestart en de kleuren lijken weer ok te zijn.

Weet helaas nu nog niet waar het aan lag maar het probleem is opgelost...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

DeFeCt schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:12:
FYI: Ik heb Adobe Photoshop CS2 Prefs.psp en Color Settings.csf in C:\Documents and Settings\MyName\Application Data\Adobe\Photoshop\9.0\Adobe Photoshop CS2 Settings gedelete, Photoshop opnieuw opgestart en de kleuren lijken weer ok te zijn.

Schiet me nu ineens te binnen, maar draai je adobe gamma bij het opstarten. Dat pleur ik er altijd als eerste weer uit. Teveel gezeur mee gehad. Als je namelijk 1x slechte calibratie doet heb je daar rest van je photoshop carriere last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14

EnnaN

Toys in the attic

het zal wel aan mij liggen, maar save for web is toch iets met te weinig kleuren, van vroeger, toen sommige webgrazende mensen nog geen heulveul kleuren hadden?

dan is het toch niet zo raar dat het heel flets wordt, als je de heflt-zo-niet-meer van je kleuren weggooist?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
EnnaN schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:17:
het zal wel aan mij liggen, maar save for web is toch iets met te weinig kleuren, van vroeger, toen sommige webgrazende mensen nog geen heulveul kleuren hadden?

dan is het toch niet zo raar dat het heel flets wordt, als je de heflt-zo-niet-meer van je kleuren weggooist?
Het ligt aan jou.... :)
Save for Web is rete handig en kan gif ook gewoon in 256 kleuren of jpeg op 100% uitpoepen, daarnaast kun je in PNG exporteren, kun je het kleurpallet van een gif aanpassen, kun je de matte kleur voor transparantie selecteren en kun je verschillende instellingen met elkaar vergelijken.. dus iets van vroeger? Hell no!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Adobe deze naam wel heel snel zou skippen en er een hedendaagse (of algemenere) kreet van had gemaakt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik een bestand uit Photoshop will exporteren naar JPG/GIF/PNG dan maakt ie de kleuren flets. Net of er een witte layer met 15% opacity overheen zit.

Ik heb de Color Settings.csf verwijderd en PS opnieuw opgestart, maar de kleuren blijven flets :S

/edit: ik werk op een Mac met Photoshop CS2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 11:24 . Reden: ik werk op een Mac met Photoshop CS2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
En de rest van de tips in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdomburg schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:18:
En de rest van de tips in dit topic?
Als daar de oplossing in stond, had ik mijn reactie niet geplaatst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Werk je met Adobe Gamma Loader, heb je het enkel met jpg/gif en png, gebeurt het enkel met 'Save fot web...', wat werkte niet aan eerder gegeven tips etc?

En normaal reageren tegen mensen die je zonder enige vergoeding vrijwillig helpen mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk niet met Adobe Gamma Loader (PS CS2 @ Mac OS X).

Ik krijg fletse kleuren bij "Save for web..". Bij "Save as", formaat PNG, none interlaced, geeft ie de kleuren wel goed weer. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even meer informatie. Ik werk achter een MacBook met Photoshop CS2. Gamma Loader staat niet op de Mac.

Kleur profiel RGB:
sRGB IEC61966-2.1

Color mode PSD:
RGB 8 bit

View > Proof Setup > Macintosh RGB

Zodra ik Proof Colors (Command + Y) aanzet, zie ik de fletse kleuren zoals die in de PNG te zien krijg.

Als je als laatste reageert, dan kan je ook gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Het is niet de bedoeling om onbedoeld het topic zo te kicken

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 18-09-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:23:
[...]

Als daar de oplossing in stond, had ik mijn reactie niet geplaatst :/
Dat vraagt sdomburg toch ook niet :? Beetje normaal reageren kan geen kwaad :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Je krijgt fletse kleuren omdat je met gamma 1.8 werkt (standaard op mac), terwijl windows standaard op gamma 2.2 werkt. Bij "save to web" zet je de foto om naar gamma 2.1, die er op de mac flets uitzal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RenE- schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:02:
Je krijgt fletse kleuren omdat je met gamma 1.8 werkt (standaard op mac), terwijl windows standaard op gamma 2.2 werkt. Bij "save to web" zet je de foto om naar gamma 2.1, die er op de mac flets uitzal zien.
Ik heb nog steeds dit probleem. Super irritant. Hoe kan ik dat stomme Gamma uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:00:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat Adobe deze naam wel heel snel zou skippen en er een hedendaagse (of algemenere) kreet van had gemaakt :)
Save != Safe. De kreet save for web slaat dus niet op dat safe colours gedoe. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:40

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb hier hetzelfde probleem met PS CS2.
Echter, bij mij worden de kleuren al flets in Bridge.
Voorbeeld:
Ik haal foto´s van de camera en open Photoshop.
Dan krijg ik in Bridge de miniatuurweergaven te zien, en de kleuren zijn goed.
Onderin zie ik het "denk-rondje" draaien, en dan worden de foto´s 1 voor 1 flets.

Ik ga eens kijken of het deleten van enkele settings, zoals eerder aangegeven, helpt.

*edit*
Deze bestanden:
DeFeCt schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:12:

Heb ik niet in de lijst staan... :/

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 13-06-2009 12:56 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Pagina: 1