[Fedora] Na installatie Webmin geen poort 10000 open

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hallo,
Ik heb gisteren op mijn servertje Fedora geinstalleerd en vervolgens de rpm van Webmin erop geinstalleerd. gaf geen errors, mooi zo. Maar er stond dat ik op http(s)://192.168.1.6:10000 mijn interface kon bereiken.

Dus ik probeer naar die url te gaan op een andere PC binnen mijn netwerk, maar helaas ik krijg steeds die standaard IE foutmelding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Ik kan wel SSH doen naar die bak, en pingen lukt dus ook.

Ook weet ik zeker dat WebMin draait omdat ik met een
code:
1
wget http://localhost:10000
inderdaad lokaal die Webminpage kan downloaden..

Ik vermoed dat ergens een paar bepaalde poorten toegelaten worden, behalve webmin. Hoe kan ik dit oplossen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 15:32
Misschien moet je even in je etc.d kijken, en dan ./webmin start doen.. :)

|>

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Maar Webmin draait al :) Dus waarom dan nog starten :?

[ Voor 39% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2006 11:26 ]

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:49
Hmm, misschien zelfde als bij debian, dat hij voor de eerste installatie alleen connecties van localhost pakt...als je hem gewoon van webmin.com download en die installeert dan kan je wel gewoon van alle ip's connecten

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb hem vanaf de Webmin site gedownloadt, als RPM. Voorheen toen ik RedHat had was hij na zo'n zelfde installatie meteen beschikbaar.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

BCC

Misschien bind hij uit veiligheids overwegingen alleen aan localhost ipv je outward ip? Bijvoorbeeld Mysql doet dit standaard ook. Of je firewall blokt inkomend verkeer over eth0 op die poort en over localhost niet.

[ Voor 25% gewijzigd door BCC op 26-05-2006 11:38 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Kan je wat meer info geven over die firewall, en hoe ik inkomend verkeer op eth0 wat meer kan laten toestaan?
Apache werkt opzich wel :)

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Zo, ik heb even op advies van een MSN vriend even een
code:
1
iptables --flush
gedaan, en met sucess. Maar dit is volgens mij geen blijvende oplossing. Kan ik anders vanuit Webmin >> BootUp opties instellen dat de 'iptables' voortaanniet opgestart meer worden? Of is dat te rigoreus waardoor diverse dingen niet meer goed zullen werken?

Infeite zit hij toch lokaal binnen mijn netwerk, waar er niks ernstigs mee zal gebeuren, en extern issie beveiligd door de router welke via NAT alleen poort 80 benaderbaar maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2006 13:07 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:36

BCC

Je hebt net je firewall weggegooid door alle regels te flushen. Natuurlijk kun je iptables deinstalleren, maar dat lijkt me nou niet echt wenselijk.

Het probleem zit hem dus in de configuratie van je firewall, je dient deze aan te passen. Ik weet niet exact waar fedora zijn iptables conf laat, maar kijk eens in /etc/sysconfig/iptables of gebruik lokkit

[ Voor 66% gewijzigd door BCC op 26-05-2006 13:45 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 16:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Of Webmin zelf.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Haha, Webmin kan ik natuurlijk gebruiken, nu.
Ik zal eens kijken.. Thnx

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Naar de firewall kijken en aanpassen lijkt me toch wel een logische stap als je services onbereikbaar lijken, en ook over het configureren van iptables is volgens mij genoeg documentatie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.