Toon posts:

Videokaart in brand gevlogen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. wat ik gisteren weer mee maak. Ik wil mijn asus v9570 in de computer van mijn vriendin doen omdat er een oudere kaart in zat. Kaart er netjes in gedaan, computer aangedaan en toen begon het vreemd te ruiken dus ik snel de stekker eruit, zijpaneel openen en gekeken of ik wat zag. Nou niks te zien dus ik doe de stekker er weer in en zet de computer weer aan, Komt er in 1 keer een steekvlam uit mijn videokaart.
Gevolg. Kaart naar de kl#@* en mijn agp slot. Dus ik moet weer gaan kijken naar een nieuwe videokaart (ik weet alleen nog niet welke op het moment de beste prijs kwaliteit en prestatie verhouding heeft. En ik moet opnieuw gaan kijken naar een mobo waar een xp 2100 in kan (Ik hoop dat die nog ergens te krijgen zijn) Of ik koop maar een nieuw mobo en een cpu. Iemand nog suggesties wat ik het beste kan doen?

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Was het een hele oude kaart oid die er in zat? Misschien heb je hem wel verneukt omdat sommige (oudere) AGP kaarten op 3.3v lopen ipv 1.5v, of precies andersom :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al gechecked of de rest van je hardware het nog doet? Een steekvlam in je computer is niet echt gezond voor wat er in die kast zit.
Als je niet weet welke kaart op dit moment de best prijs/kwaliteitverhouding heeft, dan bekijk je toch even wat benchmarks en prijzen? Bovendien, als je geen budget geeft valt er helemaal niks over te zeggen.
Ik zou zeggen, begin eens met de Pricewatch, zoek uit wat je nou eigenlijk precies wilt (eisen opstellen) en lees benchmarks, dan moet je er uit kunnen komen.

Zonder specs en budget is hier verder niet veel over te zeggen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:34
Als ik jou was verkocht ik die CPU. XP2100+ zijn relatief gezien nog wel gevraagd en je krijgt er misschien nog wel 40 euro voor. Ook SDRam is nog wel wat waard, relatief gezien dan.

Kortom: ik zou upgraden naar een Athlon64 setje. Bijv. 3000+ (939) en een MSN K8N-Neo 2, samen voor 150+ euro.

Verwijderd

Topicstarter
NaZ- schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:20:
Was het een hele oude kaart oid die er in zat? Misschien heb je hem wel verneukt omdat sommige (oudere) AGP kaarten op 3.3v lopen ipv 1.5v, of precies andersom :P
De redelijk nieuwe kaart 1,5 jaar oud zat in een oudere computer. 1,4 tb met een msi k7t turbo mobo. Het mobo waar ik hem heb ingedaan was 3 jaar oud.

Verwijderd

Ehm waarcschijnlijk hgeb je kaart gestopt in een vga slot,met een andere voltage,als wat je kaart ondersteunt,daardoor zal ie wel aan het fuikken zijn gegaan,AGP heeft geloof ik 3.3v kaarten en 1.5 kaarten(zijn de nieuwere types).Ik den kdat je mobo nog een 3.3v slot heeft.En ja dat gaat niet samen!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:56:
Ehm waarcschijnlijk hgeb je kaart gestopt in een vga slot,met een andere voltage,als wat je kaart ondersteunt,daardoor zal ie wel aan het fuikken zijn gegaan,AGP heeft geloof ik 3.3v kaarten en 1.5 kaarten(zijn de nieuwere types).Ik den kdat je mobo nog een 3.3v slot heeft.En ja dat gaat niet samen!
Effe 2 dingen:
- Dat past niet eens (andere nokjes in het slot, er zit fysiek verschil tussen AGP en AGP 2X)
- Het verschil in voltage is niet genoeg om een steekvlam(:?) te verklaren. Dat de kaart kapotgaat snap ik (ookal omdat deze eigenlijk niet past :P), maar de eerste steekvlam uit een computersysteem moet ik nog zien*.

* afgezien van een voeding en een crt scherm, die gebruiken wel hoge spanningen en die heb ik wel eens in rook op zien gaan

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 26-05-2006 13:00 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

maar hoe verklaar jiij dan dan die kaart doorbrand,als ie er net ingestoken is :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kortsluiting op de kaart?

Als je op de MSI pagina kijkt kun je ook zien dat de K7T Turbo gewoon een AGP 4X slot heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 26-05-2006 13:06 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Een voeding kan nog wel flink wat ampères rondpompen, dat is ook gevaarlijk ;)

Steekvlam is idd onmogelijk, of het moet echt aan de kaart gelegen hebben.
Het enigste wat ook maar 'n beetje lijkt op branden zijn condensatoren die je verkeerd belast. (verkeerd om of een te hoog voltage)

Kun je eens een foto van de kaart maken zodat er te zien is waar er iets verbrand is?

Die MSI K8T staat bekend om dat de condensatoren kunnen gaan lekken, hierbij ontstaat ook waterstofgas, heel misschien is er eentje opengeplopt en is het gas door de hitte van de kaart (kortsluiting toch?) ontstoken, maar dit is echt heel onwaarschijnlijk iig ;)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ow ja dan heb je dat mobo gemold ,zo heb mijn KT7 Turbo ook gemold namelijk , draai hem maar eens om en kijk maar naar de dikke lijn tussen je CPU en VGA die was bij mijn zo zwart als uhh zwart dus.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond even een foto maken. De schroeiplek is niet erg groot maar de vlam die eruit kwam was behoorlijk. Het mobo waarin ik hem heb gedaan was een chaintech. Ik zal als ik thuis ben even kijken welk model het is.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

De steekvlam lijkt groot, maar in feite was het waarschijnlijk een spoortje dat dacht een gloeilamp te zijn, misschien de kaart er niet helemaal recht in gezet, en zo kortsluiting gemaakt.

Die stroom gaat ook door het moederbord, en waarschijnlijk is daar ook een spoortje aangetast (hoeft niet helemaal doorgebrand te zijn, kan ook na verloop van tijd gebeuren)

Ik ben in staat geweest om een 486 van een nieuw spoortje te voorzien (verkeerde 486 er in, 3,3V ipv 5V liet spoortje doorbranden, leek ook een hele grote steekvlam maar het was maar een spoortje van 2cm, en het stonk. Draadje solderen tussen begin en eind van het spoortje, en hij werkte weer :P (maar ik denk niet dat dit met een modern moederbord mogelijk is, stromen zijn te groot)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1