Toon posts:

[JavaScript]uitlezen geklikte link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Struts applicatie en wil voor het verlaten van de pagina nog snel een submit van de pagina doen. Dit lukt door via de OnUnload (javascript) een submit van de pagina te doen. Daarna wil ik een redirect doen naar de pagina/link waar op gedrukt is.
(ik werk met een tabs, waarin elke tab eigenlijk een link is) Na de submit wil ik dus forwarden naar die pagina. In de UnOnload wil ik dus de link waarop gedrukt is weten. Ik zou echter niet weten hoe dit moet.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Je zult in de body de onclick moeten afvangen, als het goed is komen alle onclicks uiteindelijk op de body uit door de event-bubbling. Met event.srcElement en event.Target kun je dan bepalen welke link aangeklikt is en aan de hand daarvan je actie doen. Op die manier kun je de onunload weglaten.

Verwijderd

Je zou document.onclick kunnen proberen af te vangen, en een referentie naar een HTML element opslaan in een variabele, die je dan bij onunload weer uitleest. Op basis daarvan zou je waarschijnlijk de URL uit de link wel moeten kunnen achterhalen.

Aan alle links een onclick hangen gaat sowieso wel werken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Mijn ervaring met client spul niet al te groot. Door middel van onClick en event.scrElement kan ik nu achterhalen waar op geklikt is. onUnload gebruik dan voor de submit.