Toon posts:

versterker erg hard zetten voor pc geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mn pc aangesloten op mn yamaha versterker via 3 naar 6 tulpstekkers. Nu moet ik mn versterker erg hard zetten om een normaal volume eruit te krijgen.(ong op 25/30). Als ik een cd afspeel via mn dvdspeler via optische kabel, is een volume van ong. 50 hard genoeg om problemen met mn buren te krijgen. Is dit te verhelpen? maakt het uit als ik een andere geluidskaart erin zet met een optische uitgang?

Verwijderd

Staat het volume van je PC wel volledig open in windows? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja, volume staat maximaal. :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand een suggestie?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Jag

Nee, als alle volumes max staan in windows dan kan je er verder weinig aan doen. Maar het is ook helemaal niet erg. Verder zegt 25/30 me niet zoveel :).

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Gebruik je soms lange/hele dunne kabels? Staat ook het volume in je applicatie hard genoeg? Staat het "wave" balkje in windows wat laag?

Verwijderd

Heb je hem op je phono ingang aangesloten ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
alles in windows staat op maximaal. Op mn yamaha versterker zit een 5 kanaals stereo ingang dmv 6 tulpingangen (links voor, rechtsvoor, links achter, rechtsachter, center, sub)
mn dvd speler zit via een optische ingang aangesloten en die hoef ik qua volume niet zo hard als te zetten in vergelijking met mn pc via die tulp stekkers.
zou het dus uitmaken als ik een geluidskaart koop met een optische uitgang?

• Jag

Jag

Heeft je geluidskaart niet toevallig een coax digitale uitgang (gewoon met minijack)? Dat hebben de meeste 6 kanaals geluidskaarten namelijk wel.

En dat zal hoogstwaarschijnlijk je volumeprobleem wel oplossen ja. Een AC3 signaal is een AC3 signaal, uit welk apparaat het ook komt, coax of optische, maakt niet uit. Hetzelfde geldt voor een PCM signaal.

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 22:48
Ik heb hier exact hetzelfde probleem, hett komt waarschijnlijk omdat de kabels een meter of 50 zijn.
Maar ik erger er mij niet zo aan, t is alleen vervelend als iemand de radio opnieuw aanzet, en het volume nog hoog staat. (dan is in één keer iedereen weer wakker :+ )

btw: ik heb een gewone on-board geluidskaart

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:37
welke geluidskaart gebruik je?
ik had eerst via een onboard geluidskaartje er mijn stereo op aangesloten, hierbij moest ik em op 15 zetten om een redelijk hoorbaar geluid eruit te krijgen.

Nadien dan een creative live gestoken en toen had ik hetzelfde volume op stand 7 ipv 15...

maw, het kan gewoon zijn dat je pc de output niet kan leveren

• Jag

Jag

Kabellengte is nauwlijks van invloed op het volume, behalve bij gigantische lengtes. Vergeet niet dat de input impedantie iets van 10KOhm is, daarbij valt de weerstand van de kabel in het niet.

De onboard kaart van de pc van mijn vriendin geeft ook maar weinig output (idd irritant), verschilt gewoon van geluidskaart tot geluidskaart. Dat output niveau is niet in een standaard vastgelegd ofzo.
Pagina: 1