Toon posts:

[HP Pavillion DV100] Zeer onscherp scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik heb een HP Pavillion DV1000 en gisteren deed het scherm ineens niet meer wat het zou moeten doen. Ik kan de PC aanzetten, deze lijkt gewoon te functioneren, maar het is heel erg wazig en kan met moeite zien wat ik doe.

Iemand enig idee wat dit voor een probleem zou kunnen zijn? Thanks!

Voor de duidelijkheid: het is een HP Pavillion laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 09:54 ]

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd ? In plaats van 1000 dingen opsommen wat het probleem kan zijn kun je dat beter eerst vermelden.

Kabels, resolutie, refreshrate, drivers enz. enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik gewoon nauwelijks iets kan zien en niet echt een whiz-kid ben met de PC. Ik kan mijn ding doen, maar dergelijke problemen oplossen op eigen houtje is lastiger.

Wat kan er mis zijn met bekabeling? De resolutie heb ik wel aangepast, geen verschil. Zou het een driver-issue kunnen zijn?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:50:
Het probleem is dat ik gewoon nauwelijks iets kan zien en niet echt een whiz-kid ben met de PC. Ik kan mijn ding doen, maar dergelijke problemen oplossen op eigen houtje is lastiger.

Wat kan er mis zijn met bekabeling? De resolutie heb ik wel aangepast, geen verschil. Zou het een driver-issue kunnen zijn?
heb je het ook tijdens opstarten ? zo ja, ligt het niet aan de drivers
en wat bedoel je met wazig... kun je een foto maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het ook bij het opstarten. Met wazig bedoel ik dat het beeld niet goed zichtbaar is, je moet heel goed kijken om het te kunnen zien.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft die het ook in je bios?
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:42:
Ja, ik heb het ook bij het opstarten. Met wazig bedoel ik dat het beeld niet goed zichtbaar is, je moet heel goed kijken om het te kunnen zien.
Opstarten? Bedoel je dan BIOS/POST of het blauwe/groene balkje bij het laden van winXP (als je al winXP hebt?)

Als het ook in je bios is dan ligt het aan de hardware (moederbord/grafische kaart/kabels/scherm), en zou ik als ik jou was beroep doen op de garantie, als je die nog hebt.

Anders is het de software/windows zelf.

offtopic:
Veel info geef je ons ook niet hè, je zegt dat je geen computerwiz bent. Maar as iemand mijn vertelt dat zijn scherm raar doet ben ik ook geen pc-wiz (anders ook nie maar kom). Ik heb bv geen idee wat voor een beest een HP Pavilion DV1000 is, ik heb op de site gezocht en daar blijkt dat er een 1000 reeks is die bestaat uit de 1155, 1446, 1135, 1591, en nog veel meer. Welke heb je nu? En wat voor spec's heeft dat beest.
Is het plots gekomen of nadat je hebt zitten knoeien met drivers/prog's/resoluties/overclocken?

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 26-05-2006 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is ook zo. De info was erg summier, excuses.

Het is de DV1155, niet overgeclockt, niks bijzonders mee gebeurd. Alles werkte, ik zette hem uit en toen ik hem na een kwartier weer aandeed, kreeg ik zo'n wazig beeld, ook de BIOS inderdaad.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan is het de hardware, en ga je misschien toch beroep moeten doen op je garantie, als je die nog hebt. Ik zou er zeker niet zelf aan beginnen als ik van jou was.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:50:

Nauwelijks te zien: Bedoel je dat het beeld heeel zwak te zien is? Dat betekend dat je backlight het niet meer doet. Oorzaken (in volgorde van meest optredend)

- Inverter defect
- Aansturing van invertor op mainboard defect
- CCFL defect

Optie 1 is het eenvoudigst, is voor 30-50 eur te repareren of te vervangen....

Als je garantie hebt is het natuurlijk nog eenvoudiger....

Verwijderd

ik heb een dergelijk probleem (sinds ik een nieuw scherm heb vr mn laptop, hij was nl gevalle)
ik heb er nog niet op gelet dat hij dit doet wanneer hij boot
wnnr hij zn scherm uitschakelt (energiebesparen ;) ) en ik er dan terug de muis beweeg dan is het scherm wazig :( . ik kan dan de resolutie verzetten naar 800/600 en terug naar 1400/1050 en dan is het terug opgelost, zeer irritant probleem!

laatste drivers
bios upgedate
GeForce go 6600 64MB

mocht ik niets vinden dan probeer ik es een volledige format etc

Greetz
Pagina: 1