Nieuwe game pc (op budget)

Pagina: 1
Acties:

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:37
Beste tweakers,

Ik ga een systeem bestellen en ik zou graag jullie mening hierover lezen. :)

Ik heb al 2 onderdelen, die zijn namelijk een LiteOn Dual layer brander en een Maxtor diamondmax 10 160G Sata-II, 16mb hardeschijf. Dit is het systeem dat ik vandaag wil gaan bestellen:

Behuizing: Antec Case Sonata Black ATX SmartPower 450W €85,25
Moederbord: Asus atx AMD nvidianForce4Ultra HT1000 K8(939) €91.20
Videokaart: Asus Geforce7600GT €172.20
Processor: ATHLON 64 3700+ 2.2GHZ IN-A-BOX €223.-
Geheugen: Kingston 1GB DDR PC400/PC3200 CL3 VALUERAM €86.-

Totaal: €657.65

Mijn budget is €700 dus daar zit ik lekker onder. Ik ga hem voornamelijk voor Gamen gebruiken (ik ga ervan uit dat Oblvion er vlot op loopt met goede graphics ?). En af en toe een rar filletje repareren.
Is dit alles compatibel (voor zover ik weet wel)? en gaat het aan mijn eisen voldoen (ik verwacht niet dat ik de nieuwe Unreal super ga draaien, maar op zijn minst speelbaar is met lichte upgrade's volgend jaar). Alvast bedankt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Past de processor op je moederboard? Past de videokaart op je moederboard? Werkt je geheugen goed met je moederboard? (QVL lijst op Asus site) Is je voeding sterk genoeg?

Als je dat allemaal met ja kunt beantwoorden, dan is het compatible. En het lijkt mij wel dat dat het is.
Of het aan je eisen voldoet, vast wel. De nieuwste games zul je ongetwijfeld nog wel kunnen spelen, al dan niet op de hoogste settings.

• remanus
Proc is s939 dus ga ervan uit dat hij s939 mobo past :)
Videokaart is PCI-E , mobo is pci-e 16x. dus ga ervanuit dat dat geen probleem is.
450W is meer dan genoeg maar liever wat extra vermogen dan te weinig :).

Zat even hardop te denken :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn mening is dat het goedkoper kan:
• Het nieuwe Asus A8N5x moederbord kost je zo'n 26 euro minder.
• De AMD Athlon 64 3500+ 2,2GHz met 512kb cache (ipv 1 MB) kost je zo'n 80 euro minder terwijl hij maar een paar procent minder presteert dan de versie jij wil kopen.
Totale prijs wordt dan: €551,-. Dan heb je een goedkope game pc. Wil je ook nog een stil systeem dan zou ik eens uitgebreid naar alle koelers in je toekomstige pc gaan kijken en je Maxtor eens goed bekijken (of meer beluisteren).

Als je niet vies bent van overklokken dan kun je je processor trouwens ook nog eens een stuk overklokken, waardoor je een nog goedkopere kunt nemen (alhoewel de 3500+ al lekker goedkoop is).

Nog een gratis tip: Met de Pricewatch kun je eenvoudig een goedkope winkel uitzoeken met een groen handje en veel positieve reacties van klanten. Op die manier bespaar je nog meer euro's. Die 3700+ kun je al voor 210 euro krijgen.

Verwijderd

Wel jammer is het dat als je al je onderdelen bij verschillende zaken koopt je ook per onderdeel reiskosten moet betalen }:O
Een ander groot voordeel van alles bij één winkel kopen is dat je één aanspreekpunt hebt en het is wellicht wat makkelijker met de administratie.

What are the PC system requirements?

Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:

* Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card
* and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.6 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

Lijkt me dat dat wel goed zit.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 10:10 ]

• remanus
Bedankt voor je reply, reden voor de prijs is dat ik bij Aces Direct bestel omdat ik daar werk. Is lekker makkelijk met bestelling en garantie. Ik kies voor de 3700+ omdat daar een 1mb cache aan zit en de San diego core met gemakt naar 4000+ overgeclocked kan worden (heb ik gelezen). Ik kies vervolgens dan ook voor de Nforce4Ultra omdat daar hele positieve reviews over gelezen heb en mede door de Sata-II ondersteuning, terwijl dat moederbord dat jij aangeeft dat niet heeft.

Mischien dat ik ernaast zit, indien het zo is hoor ik het natuurlijk graag.

Mvg Richard

[ Voor 9% gewijzigd door remanus op 26-05-2006 10:10 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
remanus schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:08:
Bedankt voor je reply, reden voor de prijs is dat ik bij Aces Direct bestel omdat ik daar werk. Is lekker makkelijk met bestelling en garantie. Ik kies voor de 3700+ omdat daar een 1mb cache aan zit en de San diego core met gemakt naar 4000+ overgeclocked kan worden (heb ik gelezen). Ik kies vervolgens dan ook voor de Nforce4Ultra omdat daar hele positieve reviews over gelezen heb.

Mischien dat ik ernaast zit, indien het zo is hoor ik het natuurlijk graag.
Alle socket 939 Athlon 64 processoren overklokken goed. Mijn 3000+ venice draait ook sneller dan 4000+, dus overklokpotentieel van de san diego core lijkt mij geen reden om specifiek voor een dure 3700+ te kiezen :).

Dat je veel positieve reacties lees over de nforce4 ultra is niet zo heel gek. Dat bordje is al bijna een jaar oud en wordt veel gebruikt (ik heb 'm ook). De A8N 5x is de opvolger, heeft iets betere specs en is goedkoper. Maar als je de A8N 5x niet kan krijgen dan is de gewone A8N-E ook geen slechte keuze :).
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:07:
Wel jammer is het dat als je al je onderdelen bij verschillende zaken koopt je ook per onderdeel reiskosten moet betalen }:O
Een ander groot voordeel van alles bij één winkel kopen is dat je één aanspreekpunt hebt en het is wellicht wat makkelijker met de administratie.

What are the PC system requirements?
[knip]
Met de pricewatch kun je juist je winkelmandje vullen om zo te zien welke winkel al je producten samen zo goedkoop mogelijk kan aanbieden! Enne: Oblivion is het zwaarste spel wat er op dit moment bestaat. Voor Oblivion is niets goed genoeg ;).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 26-05-2006 10:26 ]

Pagina: 1