Nieuwe geluidskaart voor media center

Pagina: 1
Acties:

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik heb een mediacenter systeem draaien die nu stereo op mijn reciever zit aangesloten.(Harman Kardon AVR235)

Ik wil hem graag digitaal aansluiten dus via een optische kabel. Ik speel mijn DVD's, MP3 en films af via de mediacenter.

Nu had ik de volgende 2 kaarten gevonden:
Terratec Aureon 5.1 Fun
Terratec Aureon 7.1 Space

Ik heb een 5.1 boxenset van infinity staan dus opzich is de 5.1 goed genoeg. nu staan er bij de 7.1 alleen een stuk meer kreten wat ie allemaal ondersteund:
Sensaura 3D with EAX, A3D, DirectSound, MacroFX and the "None-audio-mode" (voor AC3 & DTS streams via de optische digitale interface)

het kaartje is ook bijna 60,- euries duurder. is dit het wel waard of is die 5.1 meer dan voldoende?
Ik kan op internet geen vergelijkingen zien en heb te weinig kennis van dit alles om te bepalen of die extra dingen op de 7.1 versie van belang zijn.

iRacing Profiel

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Er was hier laatst een topic met een hoop mensen die het AC3 gebeuren niet aan de praat kregen met zo'n Aureon Fun - die ondersteunt dat ook niet officieel. Dus die Fun is misschien geen aanrader :)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik neem aan dat je geen onboard SPDIF hebt? Bij mij werkt dit nl perfect.

Maar eigenlijk hoeft je geluidskaartje niets te doen, alleen SPDIF kunnen doorgeven aan je receiver. Wat je kaart ondersteund is dus niet echt relevant! (want ik neem aan dat je je receiver het digitale signaal wilt laten decoderen)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

@Kurios: dat dacht ik eerst ook, maar AC3/DTS-passthrough vereist bit-perfect verzenden van data. Dat kan niet met alle kaarten/drivers.

@TonCoronel: je kan voor jouw doeleinden ook voor de Aureon 7.1 PCI gaan. Die is goedkoper dan de Space (en het is een heel andere kaart met andere chipset!!).