Nintendo Wi-Fi USB Connector op Mac

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 14:13

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zoals velen van jullie wel weten is er een makkelijkere mogelijkheid door meneer Nintendo uitgevonden om je Nintendo DS wat makkelijker aan een bestaande (wired) internetmachine (lees: PC) te hangen.

Even de Wi-Fi USB Connector van Nintendo aanschaffen, in je XP machine prikken, softwarepakkketje installeren, je NDS registreren dat deze gebruik mag maken van die verbinding en gaan met die banaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.nintendo.com.au/ds/images/usb.jpg

Zoals ook wel bekend bij velen is dit een vrij standaard USB stick van Buffalo.
Ook is er bekend dat deze USB stick niet op een Mac werkt of gaat werken.

Aangezien ik wèl zo'n stick heb (kon 'm voor een prikkie nieuw in de winkel kopen (beschadigde verpakking)) en ik wist dat deze niet op een Mac werkte. Heb ik 'm toch maar gekocht. De in aantocht komende Nintendo Wii gaat namelijk ook met ditzelfde stickje werken. Het is toch niet mogelijk dat Nintendo ons Mac gebruikers in de steek laat, en ons via de "router-oplossing" ons het Wi-Fi Netwerk van Nintendo op laat gaan?

Is het uberhaupt mogelijk om deze Buffalo-stick aan de praat te krijgen op een Mac als gewone USB Wi-Fi kaartje? Zo ja, dan moet het toch ook mogelijk zijn voor Meneer Nintendo hier een Softwarepakketje voor te schrijven?

Is er verder misschien bekend of ik ergens een petitie kan tekenen, of een mac-gebruikersgroep die de handen in elkaar slaat?

Nadeel van zoeken op google op "Nintendo Wi-Fi USB Connector Mac" is dat MAC geintepreteerd wordt als MAC van MAC address. Aangezien de "router-oplossing" vaak besproken wordt met MAC adressen.

Huidige oplossing:

USB-stick in een winxp laptop die aan mijn wired router hangt.

20*350ZO45°

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Waarom wil je per se die stick gebruiken dan? Omdat je em hebt? Ik vindt het nogal overbodig om je mac aan te laten staan omdat je anders geen wifi hebt. Helemaal leuk als je al een draadloos netwerk hebt, dan zou je een tweede moeten starten?
Uiteraard kun je die petitie zelf starten, of van een ander gaan tekenen, maar wil je echt zolang afwachten? Klooi met je router, of sla zelf aan het programmeren.
ps, nog een zoektip, zoek ipv op mac op apple

PSN: djmurcielago

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 16:41

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik zelf gebruik mijn draadloos network voor mijn DS.
Werkt prima.
Als je geen wireless router hebt en je alleen 1 wil kopen voor je DS dat is natuurlijk overkill. Maar zover ik weet werkt die stick niet op de Mac. Ook geen idee of dat ook komt.
Dus 2 oplossingen.
Gebruik de stick op je XP laptop, zoals je nu al doet.
Of koop een wireless router.

Ik heb trouwens gezocht op imac ipv mac, dat werkt wel :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 14:13

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb een volledig wired systeem in huis, en ik zal ook nooit overgaan op draadloos, dat is de reden waarom ik deze stick wil gebruiken. Voor mijn gevoel gewoon een stukje veiliger.

Ik zal inderdaad jullie tips even meenemen voor een google search.

20*350ZO45°

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 16:43
Of vul "OS X" in, in plaats van Mac :)

Liege, liege, liegebeest!