Over niet al te lange tijd wil ik graag overstappen op dslr en op dit moment twijfel ik nog heel erg tussen de minolta 5D en de Canon 350D. Of eigenlijk alleen de KM 5D en 350D, want de KM 7D vind ik toch iets aan de grote kant, want ik heb ze alle drie al wel vast mogen houden 
Op internet zijn verschillende reviews te vinden en ik heb al het nodige gelezen op dpreview, steves-digicams en letsgodigital om te kijken of ik op basis van de daar gegeven gevens makkelijk een keuze zou kunnen maken, maar niets bleek echter minder waar,
Beide camera's hebben zo hun voor en nadelen als ik het zo zie canon bijvoorbeeld heeft:
- een snellere autofocus als de minolta
- de beroemde L lensen
- 8 megapixels cmos
- dezelfde chipset als de professionele 20D (voor zover ik begreep), wat o.a resulteerd in een erg lage noise-level in hogere iso settings
- een overzichts lcd waarop je je settings kunt aflezen.
- meer shoot-modusen als de minolta
De minolta daarin tegen heeft:
- 6 megapixels ccd
- Antishake in de body iets wat mij zeer handig lijkt
- grotere lcd als de canon, maar geen status lcd
- spot meting (kon ik niet vinden op de canon)
- de zoeker lijkt beter
- iso80LO tm iso3200 tegenover de canon iso100 tm iso1600
- meer flits settings als de canon echter maar tot max 1/160sec en met AS zelfs maar 1/125sec tegenover de canon 1./200sec
Dat waren een paar kleine dingen die me opvielen en, omdat ik ze beiden behoorlijk in de hand vind liggen kan ik ook daarop geen goed oordeel maken.
Nu kan ik met regelmaat een KM 5D gebruiken van een huisgenoot van me, maar dat heeft denk wel als nadeel dat ik daaraan gewend raak en niet meer objectief naar beide mogelijkheden kijk.
Nooit gedacht dat het uitzoeken van een camera zo lastig kon zijn
Op internet zijn verschillende reviews te vinden en ik heb al het nodige gelezen op dpreview, steves-digicams en letsgodigital om te kijken of ik op basis van de daar gegeven gevens makkelijk een keuze zou kunnen maken, maar niets bleek echter minder waar,
Beide camera's hebben zo hun voor en nadelen als ik het zo zie canon bijvoorbeeld heeft:
- een snellere autofocus als de minolta
- de beroemde L lensen
- 8 megapixels cmos
- dezelfde chipset als de professionele 20D (voor zover ik begreep), wat o.a resulteerd in een erg lage noise-level in hogere iso settings
- een overzichts lcd waarop je je settings kunt aflezen.
- meer shoot-modusen als de minolta
De minolta daarin tegen heeft:
- 6 megapixels ccd
- Antishake in de body iets wat mij zeer handig lijkt
- grotere lcd als de canon, maar geen status lcd
- spot meting (kon ik niet vinden op de canon)
- de zoeker lijkt beter
- iso80LO tm iso3200 tegenover de canon iso100 tm iso1600
- meer flits settings als de canon echter maar tot max 1/160sec en met AS zelfs maar 1/125sec tegenover de canon 1./200sec
Dat waren een paar kleine dingen die me opvielen en, omdat ik ze beiden behoorlijk in de hand vind liggen kan ik ook daarop geen goed oordeel maken.
Nu kan ik met regelmaat een KM 5D gebruiken van een huisgenoot van me, maar dat heeft denk wel als nadeel dat ik daaraan gewend raak en niet meer objectief naar beide mogelijkheden kijk.
Nooit gedacht dat het uitzoeken van een camera zo lastig kon zijn
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 11:25 . Reden: foute iso settings even verbeterd ]