nieuws: Eerste blik op nVidia GeForce 7950GX2
Ik open er maar een nieuw topic voor, want misschien is het bewust..
Hier staat dit:
AACS is een AES encryptie en dat is werk voor de CPU, niet voor de videokaart.
Waar het hier om gaat is HDCP, HDCP is slechts een bitje wat aan of uit kan staan. Het encrypt niet. Staat het bitje aan, dan moet de videokaart weigeren beelden af te spelen (of de kwaliteit fors verlagen). Heeft de software geen ondersteuning voor HDCP, dan speelt het materiaal gewoon af, omdat het bitje genegeerd zal worden en er dus geen encryptie is
.
HDCP is ook "bruikbaar" op b.v. DVB en niet gebonden aan AACS of Blu-ray/HD-DVD.
Mijn suggestie is dus om "ondersteuning van AACS-decodering" te veranderen naar "HDCP-ondersteuning"
.
Ik open er maar een nieuw topic voor, want misschien is het bewust..
Hier staat dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/AACSEen ander probleem is dat nVidia er opnieuw voor heeft gekozen om ondersteuning van AACS-decodering aan de kaartenmakers over te laten, dus als die ervoor kiezen om geen CryptoRom-chipje mee te leveren, behoort HDCP via DVI niet tot de mogelijkheden.
AACS is een AES encryptie en dat is werk voor de CPU, niet voor de videokaart.
Waar het hier om gaat is HDCP, HDCP is slechts een bitje wat aan of uit kan staan. Het encrypt niet. Staat het bitje aan, dan moet de videokaart weigeren beelden af te spelen (of de kwaliteit fors verlagen). Heeft de software geen ondersteuning voor HDCP, dan speelt het materiaal gewoon af, omdat het bitje genegeerd zal worden en er dus geen encryptie is
HDCP is ook "bruikbaar" op b.v. DVB en niet gebonden aan AACS of Blu-ray/HD-DVD.
Mijn suggestie is dus om "ondersteuning van AACS-decodering" te veranderen naar "HDCP-ondersteuning"
Verstuurd vanaf mijn Computer®