[XP] DVD-speler kan DVD's niet meer lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn DVD-speler (en eigenlijk ook CD-brander). Als ik er een DVD in stop, dan wordt hij, na een minuutje geprobeerd de DVD te lezen, niet herkend. Alsof er niets in zit. De verkenner geeft dan ook de melding "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station I:". Er zit dan wel gewoon een DVD in. Ditzelfde geldt voor de CD-brander.

Voor beide stations geldt dat ze een CD wel gewoon af kunnen lezen. Ook bestanden zijn gewoon te openen vanaf CD.

Het rare is echter wel, dat als ik mn computer voor een tijdje uitzet (ben er nog niet precies achter hoe lang dit moet zijn, iig langer dan 10 seconden), dat hij hem bij de eerstvolgende keer opstarten de DVD wél herkent. Althans, hij herkent hem heel eventjes, want na verloop van tijd (een minuutje of 3-5) komt de verkenner met de melding "Windows kan niet van deze schijf lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is een indeling die niet compatibel is met Windows". Daarvoor was de DVD dus gewoon te verkennen.

Het raarste hieraan vind ik nog wel, dat ik er een tijd geleden nog totaal geen problemen mee had, toen las hij alles gewoon. Ik heb naar mijn weten geen instellingen veranderd wat dit zou kunnen veroorzaken.

Ik heb al gekeken naar hoe de DVD-speler en CD-brander ingedeeld waren, en heb dit zo veranderd, dat de DVD-speler de secondary master is, en de CD-brander secondary slave.
Ook Windows XP heb ik er opnieuw opgezet, maar dit had ook geen resultaat. Apparaatbeheer zegt dat alles gewoon zou moeten werken (geeft dus geen problemen).

Ik heb uiteraard ook gezocht op Google en GoT, maar beide gaven geen relevante resultaten.

Iemand hier die een idee heeft wat mijn fout zou kunnen zijn ? Mijn DVD-speler is een Samsung SD-616Q en ik draai Windows XP Home, SP2.

PS. Wellicht ben ik vergeten informatie vergeten te vermelden, als je het nodig hebt zal k het er bij vermelden :)
PPS. Ik hoop dat dit het juiste forum is. Zat sterk te twijfelen tussen OM en WOS, maar omdat ik toch denk dat de fout softwarematig is, vond ik hem beter passen in WOS.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
* schopje *

Verwijderd

Ben je er al uit?? ik heb namelijk het sort gelijke zelfde prbleem dvd's niet kunne lezen en cd's wel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Ik zou gewoon in een andere pc proberen dan weet je of het aan de dvd speler ligt.

Kan zijn dat hij te warm wordt,
voeding misschien niet goed,
smering van dvd speler niet goed meer(weet niet hoe oud deze is), indien je wilt smeren dan silicone smering gebruiken,
samsung dvd spelers zijn volgens mij niet zo goed, dus na een tijd werken deze niet meer goed,
slecht leesbare dvd's waar je mee aan het testen bent,
zet dvd speler alleen op een kabel,

misschien zijn er nog meer dingen die je kunt proberen, maar in een andere pc is het minste werk.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:32:
Ik zou gewoon in een andere pc proberen dan weet je of het aan de dvd speler ligt.

Kan zijn dat hij te warm wordt,
voeding misschien niet goed,
smering van dvd speler niet goed meer(weet niet hoe oud deze is), indien je wilt smeren dan silicone smering gebruiken,
samsung dvd spelers zijn volgens mij niet zo goed, dus na een tijd werken deze niet meer goed,
slecht leesbare dvd's waar je mee aan het testen bent,
zet dvd speler alleen op een kabel,

misschien zijn er nog meer dingen die je kunt proberen, maar in een andere pc is het minste werk.
Van alles behalve het een na laatste punt betwijfel ik of dat het is, aangezien hij wel gewoon CD's kan lezen.. En ik heb het met onbeschadigde DVD's geprobeerd (totaal 4), want ze deden het als ik ze afspeelde in een DVD-speler (niet die in mn PC dus) wel :)

Ik zal XP er nog eens opnieuw opgooien. Mocht hij het dan niet doen ga ik even kijken of een andere DVD-speler het wel doet, en of mijne het in een andere PC wel doet.

Verwijderd

ScottB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:47:
[...]

Van alles behalve het een na laatste punt betwijfel ik of dat het is, aangezien hij wel gewoon CD's kan lezen..
Al mijn defecte dvdbranders tot nu toe konden op het einde nog steeds cd's lezen. lijkt me dat dat een soort van slijtage is, dat de dvd niet meer te lezen valt en de cd wel nog.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:50 ]

Verwijderd

bij mij heeft een neiwe instalatie niet geholpen en ik heb een NEC brander

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem :'(
Nada de oude dvd-speler kapot ging, heb ik een nieuwe dvd-speler (lite On) gekocht.
Hij leest wel originele dvd's, maar geen kopietjes en data.
Ik dacht dat het aan de speler lag en heb hem nu omgeruild voor een ander merk (Aopen).
Resultaat: weer hetzelfde, cd's en alleen originele dvd's.

ps, de schijfjes lees ik wel gewoon op mijn laptop. Om gek van te worden :+
Pagina: 1