Toon posts:

foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , als ik post wil versturen krijg ik als foutmelding dit te zien.
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop3.zonnet.nl', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
terwijl ik weet dat alles goed staat ingevuld.
Thuis werkt het wel m aar op de camping niet , ik heb daar een linksys modem router staan.
Kan wel post ontvangen m aar niet versturen , dan krijg ik die fout melding.
wie kan me helpen , ik zit al een tijdje met dit probleem. gr jan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke software gebruik je?
Loop je settings daarvan nog een keertje door, grote kans dat ze neit kloppen (dan krijg je meestal deze fout). Mocht het daarmee niet lukken, probeer het dan eens via webmail en kijk of het dan wel lukt (weet je zeker dat je verbinding kunt leggen naar de smtp server dus dat daar het probleem niet zit).

En je had een mooiere topictitel mogen maken, want dit zegt natuurlijk weinig :P

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:49
Google is your friend...

1e hit : http://www.0x800ccc0f.nl/

Probeer ook een te telnetten naar pop3.zonnet.nl poort 110

code:
1
2
3
Start > Uitvoeren > cmd
telnet pop3.zonnet.nl 110
quit

Als je thuis wel verbinding krijgt maar op de camping niet met bovenstaande commando's dan kan een firewall, virusscanner dwars liggen.

[ Voor 69% gewijzigd door sander85 op 26-05-2006 00:41 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:53

lordsnow

I know nothing

Op de camping internet je waarschijnlijk niet via Zonnet, maar een andere Provider.

De meeste Providers weigeren post te versturen als deze niet afkomstig is van een van hun eigen verbindingen.

De oplossing is waarschijnlijk om uit te zoeken welke provider je hebt op de camping, en dan de SMTP server instellingen in Outlook (Express) aanpassen naar hun smtp-server.