SATA Harddisk na herinstall Windows XP niet meer in orde

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb in mijn computer twee keer een Samsung 160 gb SATA harde schijf, niet verbonden via RAID. Vanmiddag heb ik Windows XP SP2 opnieuw geinstalleerd. Hierna is een van mijn SATA schijven niet meer in orde. Ik had deze schijf ingedeeld in twee partities van 80 Gb. Na de herinstall ziet Windows nog maar een schijf. De andere is niet meer zichtbaar. Partition Magic 8 ziet de harddisk ook als een BAD partitie van 160 gb. Ik kan hier niks aanpassen oid.

Get Data Back ziet wel 2 partities van 80 gb, maar hier kan ik niets van de "verdwenen" schijf terughalen. FDisk kan ik niet op mijn computer vinden, werkt FDISK/MBR wel met een 160 gb harde schijf? Wat kan ik nu nog doen?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
ik draai hier ook een sata2 160 gb schijf opgedeeld in 2x 80 en na een herinstall van xp sp2 had ik geen problemen dus aan windows zal het niet liggen :)
ik denk dat je de partitie weg moet gooien en opnieuw aanmaken, ben je waarschijnlijk al je bende kwijt, misschien kan getdataback er nog iets van maken
heb je die tool van samsung al eens geprobeerd om de schijf te checken ? staat wel ergens op hun website
er zal ook vast wel een tooltje zijn om de MFT te recoveren van die partitie(want het lijkt erop dat die naar jantje tering is)

en fdisk werkt heel goed met een 160 gb schijf (zelf ook gebruikt namelijk :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Moning2 op 25-05-2006 23:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eerst eens in diskmanagement hoe die partitie daar gezien wordt? Soms moet je die partitie nog even importeren voordat hij werkt.

Fdisk gaat weinig uithalen, zeker niet als het zaakje als NTFS is geformatteerd (dan kun je betere wegblijven bij Fdisk).

En let daarnaast eens op het gebruik van hoofdletters. Gigabytes druk je uit in GB, niet in gb of Gb.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
Terw_Dan schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:29:
En let daarnaast eens op het gebruik van hoofdletters. Gigabytes druk je uit in GB, niet in gb of Gb.
nou nou, klaag hem aan zou ik zeggen... 8)7 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Moning2 op 26-05-2006 10:53 ]