A8NSLI Premium trage respons USB

Pagina: 1
Acties:

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:05
Ik heb een vreemd probleem met mijn nieuwe systeem
Als ik in een game zit en ik gebruik minimaal 2 keys op mijn toetsenboord dan begint de game te stotteren als ik mijn muis beweeg. Hoe meer keys ik indruk hoe erger dit ook wordt. Dit is in games zoals Counterstrike-Source en Battlefield 2/special forces.

Systeem:
- Asus A8N SLI Premium
- AMD x2 4400
- 2 x 1GB Kingston PC3200
- XFX GeForce 7800GTX
- 74GB WD Raptor
- Creative Soundblaster live
- Logitech MX wireless desktop
- Windows XP SP2

Ik heb de Nforce4 drivers al geupdate en 3 verschillende drivers voor de videokaart gebruikt.
Ik heb de laatste bios update voor het moederboord ook al.

op mijn oude systeem had ik dit probleem niet. Het lijkt naar mate je langer speelt(paar minuten) dat het erger wordt. Heb ook de pagefile al aangepast in groote en zelfs uitgeschakeld maar dit haalt niks uit. In de bios kan ik weinig instellen met betrekking tot USB alleen
- USB controller enabled/disabled
- USB 2.0 support enabled/disabled
- USB Legacy support enabled/disabled
Alledrie staan ze op enabled

Het systeem werkt verder goed.

[ Voor 3% gewijzigd door TonCoronel op 25-05-2006 23:16 ]

iRacing Profiel

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:02

Flip

^^

Staat er in je bios niks over je USB betreft HiSpeed (480 Mbps) of Fullspeed (12 Mbps)? Als je dit kan instellen dan moet je deze op HiSpeed zetten, dan maak je pas echt gebruik van USB 2.0 ;). Overigens zou ik USB legacy support uitzetten. Dit wilt nog wel eens problemen geven met het goed/snel herkennen van USB apparaten.
Ik weet zelf niet of er problemen zijn met de snelheid van USB 2.0 als USB Legacy aanstaat.
Ook kan je even proberen om de muis/tobo drivers te installen, misschien dat dit iets mag baten? Anders kan je een keertje een ander tobo/muis eraan hangen en kijk of je daar hetzelfde probleem mee hebt.

• TonCoronel
Nee ik kan geen hi of full speed kiezen. drivers voor tobo/muis heb ik ook al gedaan. zal eens proberen met die legacy support.

EDIT: Heb de legacy support uitgeschakeld maar geen verandering

EDIT2: Ik zie net dat als ik gewoon in windows een aantal toetsen indruk dat mijn muis al ernstig traag gaat lopen dus niet alleen in games.

[ Voor 49% gewijzigd door TonCoronel op 25-05-2006 23:39 ]

iRacing Profiel

• TonCoronel
Ik heb een goedkope sweex USB 2.0 controller gekocht en als ik hem daarop aansluit gaat alles goed.

ongelooflijk eigenlijk denk je een goed moederboord te kopen en dan moet je nog een flut USB controllertje kopen om het werkend te krijgen

iRacing Profiel

• TonCoronel
nou vreugde was toch van korte duur ook deze begint na een tijdje traag te worden. tijdens een spel zoals battlefield 2 is mijn wisselbestand/pagefile 1,5 GIG groot. is dit normaal?

[ Voor 39% gewijzigd door TonCoronel op 26-05-2006 23:16 ]

iRacing Profiel

• TonCoronel
niemand enig idee?

Het lijkt er op dat het pas optreedt als het systeem een paar minuten draait en het houdt dan ook niet meer op.

EDIT: Ik heb een andere muis aangesloten op het systeem en deze heeft het probleem dus duidelijk niet!. Ook als ik de muis en keyboard op PS/2 aansluit blijft de muis van de MX set problemen hebben maar de andere muis niet. De set heeft het altijd correct gedaan! waar kan het aan liggen?

EDIT2: Slotje AUB probleem opgelost.

Oplossing: Ik heb een nieuwe 19inch TFT van samsung en de ontvanger stond vlak naast het schermm, toen ik de ontvanger verplaatste was het probleem weg. nu een paar uur gespeeld en nog steeds geen problemen ondervonden.

[ Voor 77% gewijzigd door TonCoronel op 28-05-2006 11:58 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1