Geluidskaart met 5.1 optische uitgang gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola tweakers!

Ik heb al wat topicjes afgezocht, maar vaak kwam ik op devolgende kaart terecht:
Trust 5.1 sound expert optical.

Nu heb ik deze kaart en de digitale uitgang is echt ontzettend niet aan de praat te krijgen. In windvd en powerdvd heb je kans 1 op 50 dat ie het 'n keertje doet. Ook ziet ac3-filter onder winamp geen SPDIF uitgang.

Maargoed, ik heb het wel even gehad met deze kaart en zoek nu dus een nieuw heel simpel maar goed werkend geluidskaartje met een optische uitgang, waar dolby digital 5.1 uit komt rollen.
Een beetje goed werkende driver erbij is niet mis. Ook mag ie best gezien worden in ac3-filter.

Ik heb al een onboard supergoed werkend kaartje zitten, maar daar zit helaas geen optische uitgang op, alleen een coaxial spdif.
Mijn versterker heeft alleen nog een optische ingang over, want de coaxial is al in gebruik door de standalone dvd-speler.

Kort samengevat: Een simpele, goed werkende 5.1 geluidskaart met optische uitgang voor een zacht prijsje?

Wie heeft er tips?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 19:40
Ik heb laatst nog een helft van zo'n kaart weggemikt volgens mij.

http://news.harmony-centr...ntego-II-Home-Studio.html

De normale soundcard heb ik nog, maar het 2e gedeelte met daarop de outputs e.d. heb ik volgens mij een maand geleden weggedonderd :)

Als ik hem nog had mocht je hem komen halen :P
Of die verder ook 5.1 is > dat zal dan wel niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2006 22:31 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Gisteren eentje gezien van vriend van me.. hoe heette ie ook alweer
Was rond de 30 euro, ingang en uitgang optisch, ook 5.1

zal even voor je navragen

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt ook het digitale coax signaal omvormen naar optisch met een kastje :)
Alhoewel een betere geluidskaart misschien ook de kwaliteit bevorderd. (geen resampeling zoals je onboard kaart)
Kijk i.i.g even in de pricewatch :)

• MNECMotU
Daar had ik inderdaad even over nagedacht, over zo'n omvorm-kastje!

Maar hoe, wat, waar en hoe duur?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
http://www.azerty.nl/prod...ureon-5-1-pci-retail.html

Klaar! :P

Ik heb zelf de 7.1 versie, en kan vertellen dat hier de optical goed werkt. Nooit gefaald :).

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Ja, naar zo'n kaart had ik ook zitten kijken, maar lukt het ook om 5.1 geluid digitaal naar een reciever te krijgen. In de handleiding van de AUREON 5.1 PCI staat namenlijk
S/P-DIF Uitvoer
Deze knop activeert / deactiveert de digitale audio-uitgang.
De digitale uitgang kan alleen in de modus "Stereo luidsprekers"; resp. "Hoofdtelefoon"
geactiveerd worden.
en evenlater onder het kopje DIGITAAL staat er
Uitvoer:
Met de knop "Activeren" kan de digitale uitgang geactiveerd resp. gedeactiveerd worden.
De digitale uitgang kan alleen in de modus "Stereo luidsprekers" resp. "Hoofdtelefoon"
geactiveerd worden.
Bovendien kunt u kiezen, met welke samplingfrequentie gewerkt wordt.
link naar de manual
ftp://ftp.terratec.de/Aud...ureon5.1PCI_Manual_NL.pdf

dit doet mij vermoeden dat er alleen stereo geluid uit de digitale uitgangen komt. Ik ben dus benieuwd of er iemand al 5.1 geluid via een digitale uitgang en een reciever zijn kamer in heeft gekregen.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• MNECMotU
Dat is bij die trust kaart ook zo.

Als je de analoge uitgangen op stereo of hoofdtelefoon zet, kan alleen de SPDIF uitgang geactiveerd worden. Dan komt daar wel 5.1 DD uit hoor!

Die Terratec is een zeer interessante kaart trouwens! Weet iemand ook of deze kaart DTS uit z'n SPDIF kan uitspugen?

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:52
Ik heb even zitten rondkijken bij terratec want ik ben zelf ook op zoek naar een kaartje die een 5.1 optische uitgang heeft. de 5.1 van terratec heeft dit volgens mij niet, het wordt ook nergens gesuggereerd dat het kan, alleen stereo is mogelijk. en ook is DTS niet mogelijk. De 7.1 variant van terratec heeft deze mogelijkheden wel volgens mij

iRacing Profiel

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb de 7.1 variant en die kan het in ieder geval wel. Reciever detecteerd het ook meteen en sprint instant naar de DTS mode 8). Maarja, die kost dan wel weer wat meer.

Ik wist niet dat de 5.1 dat niet kon. Lijkt mij erg vreemd aangezien een signaal ruw doorsturen toch niet zo moeilijk zou moeten zijn, of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1