[showcase] Erg Chebbi (Sahara, Marokko)

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
Zo, net twee weken terug van een vakantie in Marokko. Het was geweldig. We hebben onder andere een dromedaristocht gemaakt in de Erg Chebbi, de zandwoestijn met de grootste duinen in Marokko.

De foto's:

1.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1766&g2_serialNumber=1

2.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1772&g2_serialNumber=1

3. Zonsondergang
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1792&g2_serialNumber=1

4. Zonsopkomst
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1800&g2_serialNumber=1

5. Idem.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1806&g2_serialNumber=1

6.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1810&g2_serialNumber=1

7.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1814&g2_serialNumber=1

8.
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwlandnet.net/coppermine/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1818&g2_serialNumber=1

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41
mooie serie foto's, mijn favoriet is nummer 4... de minste vind ik nummer 7, het lijkt wel of het een 3d model uit de computer is ofzo....

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mooie foto's hoor 1, 6, 7 en 8 zijn wel de mooiste imho. Verder geen op of aanmerkingen van mijn kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Doe de foto's eens goed christelijk resizen. Ze worden nu door het forum zelf verkleind waardoor je lelijke artifacs te zien krijgt. Je wilt toch immers dat de eerste indruk ook goed is?

Verder prachtige foto's, mooie lijnen; alhoewel ik ze graag iets wider had gezien :) Maar verder erg fraai. Nr. 7 is de favoriet! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 25-05-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey een bekende serie. :)

Nou i like them. Wel soms iets te donker in de voorgrond, imo..
Nr 2 is wel fijn. Hou wel van dat conept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Silent Thunder schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:28:
Doe de foto's eens goed christelijk resizen. Ze worden nu door het forum zelf verkleind waardoor je lelijke artifacs te zien krijgt. Je wilt toch immers dat de eerste indruk ook goed is?

Verder prachtige foto's, mooie lijnen; alhoewel ik ze graag iets wider had gezien :) Maar verder erg fraai. Nr. 7 is de favoriet! :*)
Gewoon op de foto klikken joh. :)

Ik zal er misschien de volgende keer aan denken, maar dan doe ik het lekker op een atheistische manier en niet christelijk! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Als jij de volgende keer zorgt voor een 'volgende'-knopje onder je 'geklikte' foto's wil ik dat best doen, nu is het gewoon irritant dat ik 2x per foto moet klikken :)
Dus de volgende keer weer Christenlijk, en niet Islamitisch ;) (lijkt me meer toepasselijk in marokko ;))

Verder heel mooie foto's, maar geen duidelijke favoriet. Waarom heeft 8 een heel andere kleur dan 6 en 7? was 8 's ochtends en de rest 's avonds ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Het was tijdens, enerzijds de zonsondergang en anderzijds de opkomst. Echt heel snel veranderend licht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06

Bob Popcorn

Plop!

Mooie foto's, maar niet echt "spannend" ofzo. Ik heb het idee dat iedereen dit soort foto's kan maken als 'ie daar is. Nogmaals, het zijn echt wel mooie foto's, ansichtkaartwaardig, maar niet echt bijzonder. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 09:24:
Mooie foto's, maar niet echt "spannend" ofzo. Ik heb het idee dat iedereen dit soort foto's kan maken als 'ie daar is. Nogmaals, het zijn echt wel mooie foto's, ansichtkaartwaardig, maar niet echt bijzonder. :)
Dat vind ik echt een heel loos en flauw commentaar. Geef dan eens een landschapsfoto die volgens jou wel heel bijzonder is? Het is altijd een kwestie van op het juiste moment op de juiste plaats zijn.

edit:
Leuke naam trouwens, 'erg shabby' :P ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:35:
[...]

Dat vind ik echt een heel loos en flauw commentaar. Geef dan eens een landschapsfoto die volgens jou wel heel bijzonder is? Het is altijd een kwestie van op het juiste moment op de juiste plaats zijn.
Hoezo, hij heeft wel een punt. Ik mis de accenten in fotos, het is niet een hard lijnenspel, of interresant wolkenspel. De fotos zijn gewoon ok, maar 4 en 8 na boeien ze me niet echt. Die 8 is helemaal een mooie plaat, die 4 wat cliché, wat kitcherig, maar wel mooi. De rest vind ik niet erg doordacht.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij landschapsfoto's zegt iedereen altijd 'iedereen kan die foto's maken als ze daar zijn' (behalve als het een beroemde en gerenommeerde fotograaf betreft), totdat ze er zelf zijn en met een berg oninteressante foto's terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:43:
Bij landschapsfoto's zegt iedereen altijd 'iedereen kan die foto's maken als ze daar zijn' (behalve als het een beroemde en gerenommeerde fotograaf betreft), totdat ze er zelf zijn en met een berg oninteressante foto's terugkomen.
Ben jij er persoonlijk door beledigt of vind je kritiek slecht ofzo? Ik fotografeer redelijk wat landschapswerk (check m'n site maar) en ik weet toch wel (niet arrogant bedoelt) een beetje hoe je een foto goed kan maken...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Molybdenum schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:14:
[...]

Gewoon op de foto klikken joh. :)

Ik zal er misschien de volgende keer aan denken, maar dan doe ik het lekker op een atheistische manier en niet christelijk! :p
offtopic:
No offence hoor, maar ik kan er a) niet op klikken en b) ze zien er gewoon ranzig uit nu met gekartelde lijntjes die je met fatsoenlijk resizen netjes had gekregen...

Verder vind ik 7 en 8 't mooist, 7 omdat die scherpe (doch lelijke vanwege het resizen door de browser) rand tussen het donkere links en het verlichte rechts zo duidelijk aanwezig is en 8 is IMO gewoon mooi, hoewel wat meer contrast misschien 't nog net iets extra's zou geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Kan jij er niet op klikken? :?
Geldt dat alleen voor de TS? Als ik dat eerder wist...

Bij mijn volgende post ga ik mijn leven beteren. ;)

En wat betreft die discussie over dat iedereen die foto kan maken als hij/zij er is: uiteraard waarheid!

Ik ben geen pro en dat insinueer ik ook niet. Ik ben een enorme liefhebber die zijn foto's met anderen wil delen, daarom staan ze hier. Als ze de tag '[showcase]' waard zijn, dan is daar toch niks mis mee?
Wat ik wel op prijs zou stellen bij negatieve kritiek is 'waarom', of 'wat zou jij doen?' Immers als je er niks aan vindt, kan je dat meestal ook wel uitleggen.

So... bring it on!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mijn kritiek per foto:

#1 Horizon erg gecentreerd, veel oninterresante lege lucht, meer ondergrond had de lijnwerking misschien versterkt.

#2 Vind ik erg onpersoonlijk, als je het gezicht had gezien had dat interresant kunnen wezen. Het geeft me nu een beetje het gevoel van een 'luie' foto.

#3 wel mooi, maar ik zou de onderkant nog wat oplichten, wordt ie sterker. Helemaal met die lijnen erin

#4 Mooie wolken, maar ik zie niet echt een landschap erin, dat is te donker..

#5 is ietwat beter, mooi silhouet, mooi licht, paar wolkjes.

#6 tenten verdwijnen in de schaduw, verhouding van dorp, omgeving moeilijk te zien. Er mist iets in de voorgrond.

#7 mooie lijn, nog wel veel lucht, jammer dat die personen daar niet eruit komen

#8 gewoon mooi, surreel, gelaagd, mooi lucht, mooie kleuren. Verhouding landschap/lucht is goed.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer 3 is echt prachtig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:47:
[...]

Ben jij er persoonlijk door beledigt of vind je kritiek slecht ofzo? Ik fotografeer redelijk wat landschapswerk (check m'n site maar) en ik weet toch wel (niet arrogant bedoelt) een beetje hoe je een foto goed kan maken...
Hoezo zou ik me persoonlijk beledigd voelen, het zijn toch niet mijn foto's? Ook niets ten nadele van jou foto's, maar wat is daar zo bijzonder aan dan? In de Uiterwaarden series bijvoorbeeld zitten erg mooie foto's, maar ook foto's waar ik niks aan vind (let op, waar ik niks aan vind) en ook genoeg foto's waarvan ik ook denk dat iedereen die op dat moment op die plek had gestaan dezelfde foto had genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:33:
[...]

Hoezo zou ik me persoonlijk beledigd voelen, het zijn toch niet mijn foto's? Ook niets ten nadele van jou foto's, maar wat is daar zo bijzonder aan dan? In de Uiterwaarden series bijvoorbeeld zitten erg mooie foto's, maar ook foto's waar ik niks aan vind (let op, waar ik niks aan vind) en ook genoeg foto's waarvan ik ook denk dat iedereen die op dat moment op die plek had gestaan dezelfde foto had genomen.
Zou je denken? Ik weet 't niet. Misschien wel, misschien niet. Tuurliujk bepaalt de plek veel, maar als fotograaf heb je nog een hoop te kiezen, in kader, afstand, lijnenspel, belichting. Ik weet dat 't volgende wat lullig overkomt, maar als je hier zo zeker van bent, ga 't dan ook zelf doen, ga dan ook echt landschappen fotograferen. Dan zul je zien dat dat je niet zomaar op elke plek een die foto maakt. Je moet ook keuzes maken voor compositie etc. Nu is dit allemaal erg offtopic, maar aan het 'ja maar dat kan ik ook' erger ik me altijd wel. Je hoort 't ook bij kunst, 'ja maar dat ken m'n zussie zelfs'. Misschien kan ze 't de kwast wel zo gebruiken, maar de gedachte erachter niet. Of de keuze in vorm niet. Fotografie is veel meer dan enkel dat knopje in drukken. Nu zie je dat dat bij #8 erg goed is gedaan, dat vind ik een mooie plaat. Maar #2 vind ik minder, onpersoonlijk, teveel rug..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

Molybdenum schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:37:
Kan jij er niet op klikken? :?
Geldt dat alleen voor de TS? Als ik dat eerder wist...

Bij mijn volgende post ga ik mijn leven beteren. ;)

En wat betreft die discussie over dat iedereen die foto kan maken als hij/zij er is: uiteraard waarheid!

Ik ben geen pro en dat insinueer ik ook niet. Ik ben een enorme liefhebber die zijn foto's met anderen wil delen, daarom staan ze hier. Als ze de tag '[showcase]' waard zijn, dan is daar toch niks mis mee?
Wat ik wel op prijs zou stellen bij negatieve kritiek is 'waarom', of 'wat zou jij doen?' Immers als je er niks aan vindt, kan je dat meestal ook wel uitleggen.

So... bring it on!!!
Daarvoor mag je je post ook editten: dat symbooltje wat rechts bovenaan elke post van jouw staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon, dat was precies wat ik bedoelde :)
Ik fotografeer zelf ook landschappen en weet dus uit ervaring dat het moeilijker is dan het vaak lijkt. Ik vind je foto's over het algemeen wel mooi hoor, maar deze serie kan ik ook erg waarderen. Vandaar dat ik reageerde op degene die zei dat 'er niet veel bijzonders bijzat' zonder enige verdere onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:00:
Simon, dat was precies wat ik bedoelde :)
Ik fotografeer zelf ook landschappen en weet dus uit ervaring dat het moeilijker is dan het vaak lijkt. Ik vind je foto's over het algemeen wel mooi hoor, maar deze serie kan ik ook erg waarderen. Vandaar dat ik reageerde op degene die zei dat 'er niet veel bijzonders bijzat' zonder enige verdere onderbouwing.
Ah, dan is dat ook weer gesettled :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
MBV schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:48:
[...]

Daarvoor mag je je post ook editten: dat symbooltje wat rechts bovenaan elke post van jouw staat :)
Neuh, ik bedoel dat ik de volgende keer mijn foto's op 600 breed ga processen. :)

@Simon: bedankt voor de uiteenzetting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmmm, ik vind het ook wat makkelijk om te zeggen dat iedereen dit wel effe doet als hij daar staat. Er is hier duidelijk aandacht aan de foto's besteed en ik vind het een lekkere serie :)

#1 Ik ga met Simon mee wat betreft de centrale horizon en een lager of ander standpunt. De lucht vind ik wel mooi.
#2 Erg mooi. Leuk hoe de schaduw meer laat zien dan het beeld zelf.
#3 Compositie is erg mooi, de voorgrond vond ik wat donker wat te weinig gecompenseerd wordt door bv. heftige kleuren van de zonsondergang.
#4 Omgekeerde van #3 ;) : Donkere voorgrond wordt nu wel gecompenseerd maar compo is wat minder. Misschien nog wat van de onderkant afhalen.
#5 Minste van deze drie voor mij. Te weinig ruimte onderin en te weinig interest in de lucht. De overgang lucht / land vind ik hier wel erg mooi.
#6 Mooi. Weinig op aan te merken.
#7 !! Volgens mij nog beter in het groot want de figuren in de verte zijn nu echt minitieus. Erg vette plaat.
#8 Samen met #7 favoriet. Mooie compo, kleurtjes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:19

janklp

FortyTwo Capital

Ik ga nu geen uitgebreide kritiek geven wegens gebrek aan tijd. Maar wil toch even zeggen dat ik het een erg fijne serie vind! Lekkere kleuren, goede sfeer en mooie landschappen. Puik werk hoor!

Heb je 2 en 7 ook in Wallpaperformaat?

[ Voor 10% gewijzigd door janklp op 26-05-2006 21:13 ]

Pagina: 1