Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto invoeren waar op letten

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Binnekort wil ik een leuke auto kopen, deze zijn in België goedkoper. Bij het invoeren betaal je BPM en nog wat keuringgebeuren. De auto die ik wil kopen is niet vaak bij een dealer te vinden of veel te duur. Is er een groter risico om een auto uit het buitenland te halen t.o.v. een particulier uit NL. Heeft iemand ervaring? hoe gaat de afhandeling in NL, ik bedoel: ik woon zeker niet in de buurt van belgie en ik heb geen oplegger om de auto op te vervoeren, is er iets van een ontheffing voor een dag zodat ik de auto naar huis mag rijden?

p.s. peugeot306 cabrio

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Hier thuis staan twee auto's die beide uit Duitsland komen. Toen wij ze daar gekocht hadden kregen we er een tijdelijk kenteken bij die een bepaald aantal dagen geldig was. Koste iets van 20 euro ofzo. Hiermee kan je dus gewoon naar Nederland rijden en naar de RDW gaan.
Of er een belgie een soortgelijk iets is voor een kenteken weet ik niet.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb zelf m'n mercedes ingevoerd. Ik had het geluk dat de verkopende partij in het bezit was van een auto ambulance, en de auto zo dus hier gekomen is.
Maar aangezien je geen oplegger hebt, wordt dat al lastiger. Je kan eventueel zelf een auto-ambulance huren, maar dat is natuurlijk niet echt goedkoop.

De RDW geeft alleen 1-dags kentekens uit voor de dag van keuring. Dus dat kan een optie zijn, dat je hem op de dag van kopen direct laat keuren en dan vanuit belgië gelijk door rijdt naar de RDW. Helaas geven ze geen eendagskentekens uit om de auto vanuit het buitenland hier te krijgen.

Ik heb voor mijn auto alleen gekeken naar de mogelijkheden vanuit Duitsland, dus daar ben ik meer van op de hoogte. Zo kun je in duitsland bij de Adac een export verzekering afsluiten, dit stelt je in staat om op duits kenteken verzekerd naar Nederland te rijden. Misschien bestaat zoiets ook in België, dat is altijd de moeite waard om uit te zoeken.

En dan de verdere afhandeling. Je maakt met de RDW een afspraak op een keuringsstation, je vraagt dan gelijk een eendagskenteken aan om de auto naar de keuring toegereden. Een week ofzo voor de keuring krijg je de papieren thuis, met een eendagskentekenbewijs, en kan je je eendagskenteken maken. Dit kan je gewoon zelf maken, op een wit stuk karton of een stuk hout ofzo wit schilderen. Vervolgens wordt bij de RDW je wagen gekeurd, en als hij goedgekeurd is moet je bij de douane je BPM afdragen.
Ik kan je daarom wel adviseren om te controleren of er bij het bewuste RDW keuringsstation waar je een afspraak gaat maken ook een afdeling van de douane is. Er zijn enkele keuringsstations waar ze bij elkaar zitten, dat werkt wel zo makkelijk. Voor een goede indicatie hoeveel BPM je ongeveer kwijt bent kan je dat berekenen op deze site: http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:57:
Hier thuis staan twee auto's die beide uit Duitsland komen. Toen wij ze daar gekocht hadden kregen we er een tijdelijk kenteken bij die een bepaald aantal dagen geldig was. Koste iets van 20 euro ofzo. Hiermee kan je dus gewoon naar Nederland rijden en naar de RDW gaan.
Of er een belgie een soortgelijk iets is voor een kenteken weet ik niet.
Klopt, die kan je daar regelen bij de Adac, ben je gelijk verzekerd.

[ Voor 13% gewijzigd door reuzekind op 25-05-2006 22:06 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

Is dat tegenwoordig nog steeds goedkoper? Vroeger scheelde het builen vol geld. Mn moeder komt uit Duitsland en kochten altijd daar altijd de auto (vanaf 78 tot 97), we moesten er toch zijn voor familiebezoek :+ , en dan invoeren maar. Maar de laatste auto gewoon hier gekocht, mn ouders vonden het toen (2001) niet echt rendabel meer om te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 23:46 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bedankt voor de reacties,
De auto's zijn zo'n 20% goedkoper maar na de BPM en andere kosten is dit al flink geslonken. Ook omdat het niet echt zo mooi gaat zoals vanuit Duitsland. laat ik het denk ook maar zitten, helaas is mijn Duits slecht.

www.casarodriguillo.com

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
tomleeuw schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:52:
De auto's zijn zo'n 20% goedkoper maar na de BPM en andere kosten is dit al flink geslonken. Ook omdat het niet echt zo mooi gaat zoals vanuit Duitsland. laat ik het denk ook maar zitten, helaas is mijn Duits slecht.
Zijn er bij jou geen bedrijven in de buurt waarvan de eigenaar nederlands is? Hier in het oosten zitten iig een aantal bedrijven waarvan de eigenaar nederlands is/nederlands spreekt 8)

Verwijderd

tomleeuw schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 18:52:
Autofabrikanten stellen de brutoprijs ook lager in Duitsland dan in Nederland zodat ze met belastingen ongeveer het zelfde kosten.
Brutoprijzen zijn in NL ook zo'n beetje de laagste van heel (West-)Europa, en daarom is het juist als bv. Duitser handig om je auto in NL te halen, BPM terug vorderen en lagere Duitse 'BPM' af te dragen.

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wel kan het intressant zijn om een auto te kopen waar de kop al vanaf is. Dan gaat ook het verschuldigde bpm bedrag omlaag. Maar weet niet of dat de bedoeling van de TS is, of dat ze een nieuwe auto willen.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
nee een auto van zo'n 10 jaar oud. en ik woon in de buurt van A'dam

www.casarodriguillo.com

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
reuzekind schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:54:
Wel kan het intressant zijn om een auto te kopen waar de kop al vanaf is. Dan gaat ook het verschuldigde bpm bedrag omlaag. Maar weet niet of dat de bedoeling van de TS is, of dat ze een nieuwe auto willen.
Een 306 allang niet meer nieuw te krijgen dus ik denkt dat het met meevalt met het bpm bedrag ;)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bpm is €700

www.casarodriguillo.com

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

3p0x schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Een 306 allang niet meer nieuw te krijgen dus ik denkt dat het met meevalt met het bpm bedrag ;)
Hmm, dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien :+
En daarbij kan je ook je keuringskosten, en APK kosten bij optellen. Is toch al weer zo'n 200€ extra geloof ik. Dus dan kan je inderdaad beter kijken of de moeite het wel waard is.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:25
ik zit met een klein vraagje:

een fiat stilo 2.4 20v abarth kost zo'n 5000eu bij onze oosterburen. dan heb je er 1 uit 2001/2002 met ongeveer een ton op de teller.

op autoweek zie ik dat de stilo (2001-2006) 2.4 20v abarth selespeed 27.095 heeft gekost. als ik dit vervolgens inram in de autoweek bpm calculator krijg ik dit (uitgaande van 1e toelating 07/2002):
als ik 27095 opgeef als bruto consumentenprijs: bpm 2156
geef ik het op als netto, dan bpm 3640

ram ik dezelfde gegevens echter in op vwe.nl dan krijg ik een bpm van 1776

wat is nu het goede bedrag wat ik moet betalen van het binnenhalen van deze auto? wat voor een bedrag komt er naast bpm nog bij? alleen nog zo'n 300eu overige kosten (keuring, platen etc)?

dus voor zo'n 7500eu kan je een stilo abarth rijden, terwijl de goedkoopste op marktplaats 8500eu is en meer dan een ton heeft gereden. of denk ik nu te simpel?

• Zorg
  • Nu online
Vergeet de BTW niet, volgens mij moet je die namenlijk ook nog afdragen (19%)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zorg schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:51:
Vergeet de BTW niet, volgens mij moet je die namenlijk ook nog afdragen (19%)
Hoeft niet... Als je al BTW hebt betaald in een EU land, in dit geval België, dan hoef je geen BTW meer te betalen bij de invoer. Maar als je een auto haalt vanuit België dan zou ik proberen hem ex-BTW te kopen. De BTW in België bedraagt namelijk 21%. Voer de auto hier in Nederland en je betaald maar 19%. Toch weer 2% extra korting op je nieuwe aanwinst :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Ware het niet dat onze oosterburen toch echt Duitsers zijn, en daar is het BTW-tarief recentelijk verhoogd van 16 naar 19%.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09

paQ

dan hoef je nog steeds geen BTW te betalen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Dat heb ik ook nergens beweerd :+

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:28:
Ware het niet dat onze oosterburen toch echt Duitsers zijn, en daar is het BTW-tarief recentelijk verhoogd van 16 naar 19%.
En waar lees jij dat het hier om een auto gaat uit Duitsland? Wel iets beter lezen hé, de auto van de topicstarter komt uit België, en daar reageerde ik op, niet op die topickaper :P

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 01-08-2007 09:01 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Fried
  • Laatst online: 19-11 16:25
gaan we zo beginnen? :P

dus naast bpm, aanschaf, en keuringskosten e.d.
kan ik ook nog eens btw afdragen?
Pagina: 1