[SODIMM] max grootte

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hi,
ik heb mioschien een rare vraag over SODIMM. Is het technisch onmogelijk, mischien door het aantal pinnetjes of zo, dat SODIMM groter zijn dan 1Gig? Het zou toch niet zo heel errug lastig moeten zijn om 2Gig op zo een stukje te proppen?

Ik denk er namelijk over om iets te gaan aanschaffen dat lijkt op de AOPEN mini dual core. Maar dat heeft één SODIMM slot en Vista draait pas lekker met de nieuwe grafische schil op 1 GB. EN dan moeten de apps er nog bij. Dus is een 1GN max machine niet zo slim wellicht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het komt niet door het aantal pinnetjes, maar gewoon door de ruimte (of beter, het gebrek eraan) die je hebt voor de chipjes :) Ook kan de geheugenondersteuning van het chipset de beperkende factor zijn. Ga gewoon na welk geheugen je laptop kunt hebben en koop dan het grootste dat je laptop ondersteunt. De PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken? kan hierbij een uitstekende technische leidraad zijn. Het gaat hier dan wel om de standaard DIMM's, maar de technische aspecten gelden net zo min voor de SODIMM's.