Toon posts:

[Dreamwever] Indeling

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik ben een beetje een beginner met dreamwever en probeer een mooie site temaken maar kan nergens een goede gratis cursus vinden of antwoorden op mijn vragen.
Ik vroeg mij af of het in dreamwever mogelijk is om op een afbeelding tekst te plaatsen. zeg maar dat je de afbeelding vast staat in een layer en dt ik er overheen kan typen. ook heb ik vaak last als ik afbeeldingen in mijn site zet en die dan </CENTER> doe dat ze dan helemaal doormekaar gaan staan zodat ze niet mooi inmeekaar staan.
weet iemand hoe dit kan of weet iemand een goede gratis online cursus over dreamwever?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:55

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k vroeg mij af of het in dreamwever mogelijk is om op een afbeelding tekst te plaatsen. zeg maar dat je de afbeelding vast staat in een layer en dt ik er overheen kan typen.
Met de code kan het sowiezo natuurlijk, maar of het via de interface kan weet ik niet. Kijk eens of je de layer een achtergrondafbeelding kan geven (zo zal het wel heten).

De Center-tag is deprecated (gebruik afgeraden).

ALS ik een cursus zou volgen, zou ik een basic HTML cursus nemen. :) Wil je toch Dreamweaver, dan staat hier vast wel wat tussen.

Verwijderd

Als je als zoekterm op google 'tutorial' gebruikt, vind je denk ik meer dan op 'cursus'. Probeer t ook in t engels.

Voor tekst over een plaatje kan je een background image gebruiken (CSS)

Verwijderd

Topicstarter
mm ik ben weer tegen een aantal problemen op gelopen. ik heb met framesets een indeling gemaakt en online gezet KLIK. maar als ik nu naar die site ga ziet het er prima uit maar een vriendje van mij die op een 15 inch scherm zit krijgt de site weer helemaal doormekaar gehusseld. ook heb ik gebrobeerd de home knop te verwijzen naar het index bestand zodat hij dus naar www.boxservices.nl gaat. lukt dat bij jullie? en is er een simpele manier om een afbeelding naar een site te verwijzen?
groetjes

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Je Home linkje opent inhetzelfde frame :/
Frames zijn tegenwoordig sowieso beetje voorbijgestreefd. Kijk écht hierboven eens naar de linkjes die je al gekregen hebt ;) (Goed) Webdesign is nu eenmaal niet iets wat je op een half uurtje leert :)

btw: an sich vindt ik het design van je homepage wel geslaagd :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Hallo Hallotjes, de dingen die je nu vraagt zijn van dermate beginners nivueau dat ik je aanraadt om eerst eens een paar tutorials door te nemen. Verdiep je in de materie en gebruik de zoekfunctie om wat zaken toegelicht te krijgen. Een link op een afbeelding plaatsen doe je waarschijnlijk door een afbeelding te selecteren en dan op de anchor button te klikken, dit is wel te vinden in de Dreamweaver Manual.

Er wordt een bepaald basisniveau van je verwacht om topics te openen zodat je ook mee kunt discussieren over je probleem en niet alleen maar hulp verwacht ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.