[XP] hoe user profiles backuppen?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Tijdens de installatie van mijn xp,door de winkel gebeurd,is het systeem zo ingericht dat de map documenten en settings op D staat.
Ik vind dat helemaal niet zo handig,want ik maak met drive image pro altijd een backup die ik dan terug zet.
Als ik met drive image pro een backup maak van mijn c drive,mis ik als ik die dus terug zet mijn oude gegevens die op D staan.
Ik ben al wezen zoeken op got,vond iets van een cmd file aanmaken met een script met robocopy.
Terug zetten van d naar c lukt niet met robocopy.
Om nu drive d,de datadrive ook met drive image pro te copyeren is ook een enorme baan,de datadrive is 300 gig.
is er een tooltje waarmee je de documenten en settings op drive d kan backuppen en terugzetten ?

Verwijderd

XP CD erin, klik op extra opties, en dan kiezen profiel terugzetten en verwijzen naar D:\Doc..??

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

TweakUI van microsoft kan Mijn Documenten weer terugzetten naar C:

Maar eigenlijk snap ik het probleem niet helemaal. Als de documenten op D staan en je plaatst een image terug op C, dan gebeurt er niks met de Mijn Documenten map. Deze staan er nog precies zo op.

Persoonlijk vind ik het wel handig dat mijn documenten op D: staan.
Als jij een image van je C-schijf terugzet (met mijn documenten op C:), dan mis je een gedeelte van de pas aangemaakte documenten.

Ik maak alleen een backup je van de mijn documenten bestanden en heb een image van de C-schijf.
Als ik die terugzet blijven mijn documenten onaangetast.

[ Voor 3% gewijzigd door Roelof op 25-05-2006 21:20 ]

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• Nick39
  • Niet online
Roelof schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:18:
TweakUI van microsoft kan Mijn Documenten weer terugzetten naar C:

Maar eigenlijk snap ik het probleem niet helemaal. Als de documenten op D staan en je plaatst een image terug op C, dan gebeurt er niks met de Mijn Documenten map. Deze staan er nog precies zo op.

Persoonlijk vind ik het wel handig dat mijn documenten op D: staan.
Als jij een image van je C-schijf terugzet (met mijn documenten op C:), dan mis je een gedeelte van de pas aangemaakte documenten.

Ik maak alleen een backup je van de mijn documenten bestanden en heb een image van de C-schijf.
Als ik die terugzet blijven mijn documenten onaangetast.
Als ik programma's installeer dan installeer je die dus ook in je registry.
En waar staat de registry:in dat documenten en settings op de d drive.
Zet ik dus een backup terug,dan verwijst mijn registry op d dus naar files die er niet zijn op c.
Als een programma verkeerde settings in de registry schrijft waardoor xp vast loopt,en ik zet een backup image terug,dan is de registry nog steeds verkeerd.
Ik wil dus een backup terug zetten,kompleet met de registry en user gegevens die bij die backup horen,vandaar dat ik dus ook een backup moet kunnen maken van de settings.
Want juist als het ergens fout gaat,moet je de settings terug kunnen zetten.
Maar ik krijg die hele meuk ook niet naar c terug.
Misschien dat als je in safe mode inlogt je dan wel de map op d in zijn geheel naar c kan krijgen...
En de cd er in... je krijgt alleen een restore cd...

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 25-05-2006 21:50 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Ik weet niet waarom je nu zo moeilijk doet maar je kunt je eigen gebruikers profiel gewoon verplaatsen.
????? 8)7

Deze computer eigenschappen gebruikers profielen kijk daar maar eens.
Eventueel even als admin inloggen. Een profiel die je gebruikt kun je niet verplaatsen.

[ Voor 47% gewijzigd door wowi op 25-05-2006 21:57 ]

• Nick39
  • Niet online
wowi schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:53:
Ik weet niet waarom je nu zo moeilijk doet maar je kunt je eigen gebruikers profiel gewoon verplaatsen.
????? 8)7

Deze computer eigenschappen gebruikers profielen kijk daar maar eens.
Eventueel even als admin inloggen. Een profiel die je gebruikt kun je niet verplaatsen.
Een backup is nu gelukt... windows heeft een backup systeem... niet eerder aan gedacht,maar het verplaatsen lukt me dus niet.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 20:54

wowi

Kopieer em dan naar een nieuwe gebruiker, dus eerst een nieuwe gebruiker2 aanmaken, en dan inloggen als admin en het profiel van gebruiker 1 kopieren naar gebruiker 2.

• Nick39
  • Niet online
wowi schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:52:
Kopieer em dan naar een nieuwe gebruiker, dus eerst een nieuwe gebruiker2 aanmaken, en dan inloggen als admin en het profiel van gebruiker 1 kopieren naar gebruiker 2.
Heb ik geprobeerd,maar doet ie niet voor de hoofdaccount,die wil ie niet copyeren.
Zelfs als ik de backup terug zet naar c hou ik problemen omdat in de registry bij een aantal settings verwezen wordt naar D.
Maar goed,met die backup tool lukt het nu wel..maak een kopie van c met drive image pro,en een backup van registry en userfiles via de ingebakken backup tool.
Pagina: 1