Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GBA modden

Pagina: 1
Acties:

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:11
Hallo

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, zoniet dan hoor ik het wel.
Ik heb een GBA in het doorzichtig paars.
Alleen deze kleur begint te verveelen en het schermpje lijkt wel mat te zijn geworden O-) .
Dus kwam ik op het idee hem een ander kleurtje te gaan geven, en wat aan het schermpje te gaan doen. Nu lijkt mij het wel mooi als de buiten kant frosted wordt en dan de binnenkant een mooi opvallende kleur zoals limegreen >:) . misschien hebben jullie Daarvoor nog lueke ideeën?
Het schermpje is nog al bekrast en het stoort nogal tijdens het gamen. Wat zou ik hier aan kunnen doen? misschien een nieuw schermpje?
In hoeverre zijn mijn ideeën realiseerbaar?
En hoe zou ik de buitenkant kunnen frosten?

Alvast hartelijk dank.

Sorry voor de taal fouten, ik ben dislectisch.

Verwijderd

Lijkt mij niet echt mogelijk, kijk eens op internet naar een nieuw frontje, daar vind je vast een die jij leuk vind. En er zijn vast ook wel in het limegroen.
Daar heb je de spellings contole voor.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Zit die dan ook op GoT ?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Je zal wat moeten zoeken naar een geschikte schroevendraaier om em open te krijgen, maar als je de behuizing los hebt, kan je die frosten door zandstralen, of mss met aceton (maar das wel wat risicovol, en geeft mss niet het gewenste effect).
Je schermpje, daar kan je vrees ik niet veel aan verhelpen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vervangings-displays voor de GBA zijn bij verschillende gameshops te krijgen; gewoon informeren :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• TerminalNL
Voor hem open te maken heb je een Triwing schoevendraaier nodig, daar moet ik even voor naar de lokale electroboer. en zou je het schermpje kun polijsten met Displex? En heb ook al een webshop gezien die nieuwe schermpjes levert. Maar weet niet of deze makelijk/netjes te plaatsen zijn.

Verwijderd

TerminalNL schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:56:
Voor hem open te maken heb je een Triwing schoevendraaier nodig, daar moet ik even voor naar de lokale electroboer. en zou je het schermpje kun polijsten met Displex? En heb ook al een webshop gezien die nieuwe schermpjes levert. Maar weet niet of deze makelijk/netjes te plaatsen zijn.
Het lijkt me gewoon dat je deze moet solderen.
Zeker weten doe ik dit niet! :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Het betreft hier schermpjes, als in "het plasticje dat op de gba zit", niet het tft`tje van de gba dus :)

Verwijderd

Ik heb met ff googlen een site gevonden waar ze vervangende schermcovers hebben. (ik probeer hier niet te spammen maar de topicstarter te helpen)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 00:49 ]

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:14

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Doorzichtig paars zeg je, dus geen SP en geen licht... Als je toch gaat modden zet er een afterburner in. (moet je die wel nog kunnen vinden voor een leuk prijsje)

• TerminalNL
Een afterburner vind ik best wel duur, zeker voor een GBA .
Zou je ook zoiets zelf kunnen maken?
En ik bedoel inderdaad die schermcovers, ik ga er één bestellen van de week.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Met een (paar) witte led(s) kan je dat effect nadoen, de moeilijkheid zit erin om egaal te verlichten. Probeer het eens, zou ik zeggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je hem gaat modden kun je er een paar blauwe ledjes erin doen... Dat is heel erg mooi als je een cover die doorzichtig is hebt. Je kunt ook witte ledjes erin doen als je je oude cover nog houd. Voor de rest zou ik niet weten wat een afterburner is maar als het een goed effect heeft zou ik het zeker doen... Maar als je niet teveel geld kwijt wilt zou ik eerst een nieuw beeldschermpje doen en dan de buitenkant gaan modden ;)

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Je hebt het aardig in de hand moet ik zeggen. Ik zie maar paar foutjes wat iedereen wel eens maakt. _/-\o_

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• TerminalNL
Daywalk3r schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:18:
[...]

Je hebt het aardig in de hand moet ik zeggen. Ik zie maar paar foutjes wat iedereen wel eens maakt. _/-\o_
Dankje :)

Ik ga vanmiddag even kijken voor aceton om het te frosten.
Nagellakremover heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet.
En voor schermverlichting, denk dat ik dat gewoon zo hou :) .

• Pimorez
  • Niet online
Ach, het zijn maar ideeën...

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
TerminalNL schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:57:
[...]

Dankje :)

Ik ga vanmiddag even kijken voor aceton om het te frosten.
Nagellakremover heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet.
En voor schermverlichting, denk dat ik dat gewoon zo hou :) .
Is het gelukt met het aceton?

• TerminalNL
Gistermiddag even naar de stad gegaan voor aceton.
Maar zowel bij DA , Etos en Kuidvat geen aceton.
Dus maandag maar even bij de apotheek kijken denk ik.
Jullie nog ideeën waar ik anders aceton kan krijgen?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Praxis, Gamma, HUBO of een andere DHZ-zaak :)

[ Voor 22% gewijzigd door Michael Knight op 27-05-2006 16:49 ]

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 21:40

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Klopt. Morsen over je vingers ga je niet dood van, maar t voelt niet lekker. En zorg dat je er wat onder legt.

Verwijderd

Schermpjes voor de gba kun gratis bestellen bij de technische dienst van Nintendo. Das nog een service he! Wel bruut dat schops er geld voor vragen..

• Pimorez
  • Niet online
Is idd wel bruut dat shops er geld voor vragen... Ik had eerst een GB (color) die had ik op een put gelegd toen ik buiten met iemand aan het gameboyen was... Paar minuten later pakte ik hem op en zat er allemaal bruin spul in mijn gameboy. Mijn vader wou hem schoonmaken maar had niet zo'n schroevendraaier... Waar kan je die halen?

edit:
Is een beetje offtopic maar ik moest het nog weten...

[ Voor 13% gewijzigd door Pimorez op 28-05-2006 14:06 ]

Verwijderd

Daywalk3r schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:18:
[...]

Tegenwoordig staat 'ik ben dislectisch' voor 'ik ben te lui om de Nederlandse taal te leren en zeg daarom maar dat het een hersenstoornis is'.

Nou wil ik niet zeggen dat dit bij TS het geval is hoor. Maar neem dit soort opmerkingen alsjeblieft met een korrel zout. Ik ken een gozer die 11 jaar lang heeft moeten leren voor hij kon lezen. Dát is dislectie.

NOFI @ TS overigens hoor, ik wil je best geloven ;).

En succes met je GBA mod. Bouw gelijk een lichtje achter het scherm in, zou ik zeggen. ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 17:26 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dyslectie kent veel verschillende vormen...
Ik zou me er eens in verdiepen voordat je zulke dingen zegt :)

Vraag eerder; heb je een dyslectieverklaring? Nee? Dan ben je ook niet dyslectisch.... Want veel van die mensen lopen ook rond :)

Pagina: 1