Toon posts:

lage fps in games met 6800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik hoop dat dit de goede topic is over dit onderwerp te posten.
De laatste tijd, krijg ik op mijn pc erg lage framerates als ik games speel en ik hoop dat misschien iemand mij zou kunnen helpen met het achterhalen van het probleem.
Het gaat voornamelijk om battlefield 2, wat nu zelfs onspeelbaar is op z'n aller laagste settings.
M'n computer is iets van 1 jaar oud en heeft de volgende componenten:
P4 3gzh
2gig pc3200 kingston (2x 512, 1x 1gig)
geforce 6800GT agp 128mb
asus P4P800-E
een Aopen kast met 350W

Met zo'n systeem behoor ik toch een spel als battlefield 2 op medium settings goed te kunnen spelen?
Ik heb ook recent sin episode1 gekocht en gespeeld maar ook dat spel is onspeelbaar door de framerate. Als ik door een gangetje loop dan draait het goed maar zodra ik enemies in mijn beeld krijg gaat het langzamer. Dit geld ook voor battlefield, hoewel daar gemiddeld de framerate zoiezo op 15fps zit.
Toen ik mijn pc net had gekocht draaide het allemaal goed maar het lijkt wel alsof het geleidelijk steeds trager is gaan lopen.
Ik heb verschillende tweak guides op internet gelezen en daardoor met rivatuner verschillende instellingen geprobeerd, verschillende forceware drivers (ook de betas) geprobeerd, getest met een aantal aperaten unplugged zoals m'n geluidskaart en een aantal usb devices, een clean install van windows xp en verschillende programmas als "Ashampoo winoptimizer" m'n systeem gecleaned.
Dit alles zonder resultaat. Ik weet nu niet wat ik anders nog meer kan proberen.

Heeft er misschien iemand een suggestie wat ik verder nog kan proberen?
alvast bedankt

ArjanM

Verwijderd

Dit hoort in het Videoplanken & Beeldkanonnen forum.

dit is eerder een hardware probleem, dan dat het specifiek aan het spel ligt.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 17:32
Dat vermoeden heb ik ook een beetje. Tikje naar VB dus :)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:27
temperaturen? voltages?

Specs

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Overgeclockt? Welke resolutie?
Je zal toch écht meer info moeten geven kerel :)
Welkom op GoT :w

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 25-05-2006 20:35 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle replies en het verplaatsen van de post.
Ik heb m'n cpu en m'n grafische niet overclocked. M'n lcd monitor draait op 1280 x 1024 en ik speel games meestal in 1024 x768.
Ik heb de temperaturen van me grafische kaart gemeten tijdens het gamen met rivatuner.
de core en de ambient temperatuur ligt tussen de 60 en 70 graden. Rivatuner meet ook de core clock mhz op 351 en de memory clock mhz op 702. Ik weet niet of dat goed is.
Ik heb de temperatuur van de CPU alleen bekeken in de bios en niet tijdens het gamen, maar was volgens mij rond de 70.
Ik weet alleen niet hoe de voltages kan meten en waarvan?

tnx
arjanM

Verwijderd

Je kan je voltages opvragen bij een programma genaamd Everest.
Beetje googlen en je hebt hem

Verwijderd

is een 350 watt voeding niet veel te weinig voor een 6800gt?

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-07 14:57
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:33:
is een 350 watt voeding niet veel te weinig voor een 6800gt?
ik heb hier een 350 watt met een 7800GTX 256mb xxx versie draait perfect constant 250 fps in cod 2
met alles op hoogste

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
70 graden cpu terwijl je in je bios zit en dus niet stressed bezig is, lijkt me nogal hoog.

heb je wel een goede koeling?

Verwijderd

Topicstarter
De voltages van m'n cpu volgens het programma zijn:
Core Spanning 1.4 V
I/O Spanning 1.4 V
Typische prestatie 89 W @ 3.00 GHz
Maximale prestatie 109 W @ 3.00 GHz
kon verder geen andere voltage info vinden of is dit genoeg?

Is het dan mogelijk dat te weinig voeding kan zorgen voor lage framerates?
Is er een manier om te checken of ik wel genoeg voeding heb voor m'n systeem?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net effe weer in de bios gekeken en nu was de cpu temperatuur op 85 graden.
moederboard was op 31 graden. De cpu fan draait gemiddeld met 2800 rpm en chassis fan gemiddeld met 2600. Er zit op de cpu gewoon de koeling die ik bij de cpu kreeg. M'n bak maakt de laatste tijd wel veel meer geluid. zou het zijn dat de cpu fan niet goed meer is?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Doordat je Cpu veel heet wordt, klokt hij zich enorm terug. Dat verklaart je enorm lage framerates. :)
Kijk even of de koeling wel goed bevestigd is. :)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 00:01
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:06:
ik heb net effe weer in de bios gekeken en nu was de cpu temperatuur op 85 graden.
moederboard was op 31 graden. De cpu fan draait gemiddeld met 2800 rpm en chassis fan gemiddeld met 2600. Er zit op de cpu gewoon de koeling die ik bij de cpu kreeg. M'n bak maakt de laatste tijd wel veel meer geluid. zou het zijn dat de cpu fan niet goed meer is?
Je heb je probleem gevonden 8)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik heb dit probleem ook gehad... het probleem was dat er veel te veel stof in m'n processor koeler kwam dit koelblok hieronder zat helemaal onder het stof.
ik heb dit opgelost om de koeler en het koelblok te demonteren en opnieuw koelpasta op m'n cpu te smeren en al het stof van het koelblok af te halen. dit heeft goed geholpen.
ik denk dat je of een aardige stoffige kamer heb en je pc aardig vaak open heb staan of dat je ergens heen ben geweest waar dat zo is (bijv lanparty's enz)

http://specs.tweak.to/15535

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
gewoon ff met luchtdrukpistool op de binnenkant van je pc richten. heb je dat niet tot je beschikking wil een stofzuiger i.c.m. een wattenstaafje(stof losmaken) ook goed werken :)

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Je pc een jaar niet openmaken is ook genoeg hoor om hem dicht te laten slippen met stof. :+

Geluidswolk

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat morgen gelijk proberen. ik laat wel weten of het gelukt is. Geen lanparties voor mij maar wel stoffig huis. Ik hoop dat dit het probleem zal oplossen. bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net m'n computer helemaal stofvrij gemaakt met zo'n luchtdruk ding en mij cpu cooler was inderdaad er slecht aan toe door al het stof. Toch maar een nieuwe koeler gekocht (zalman) en ook nieuwe voeding (450w). M'n cpu temperatuur is nu rond de 45 graden en ik speel nu battlefield2 en sin met een erg goede framerate.
Super bedankt voor jullie hulp!
grtz
ArjanM
Pagina: 1