Q (Windows op Mac)

Pagina: 1
Acties:

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Aangezien in het volgende topic een commercieel pakket getest wordt [rml][ Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs[/rml], kreeg ik een hint van een non-commercieel pakket: http://www.kberg.ch/q/.

Ik kon er hier niets over vinden dus heb ik maar een topique gestart om te vragen of er iemand ervaring mee heeft? Of me hier meer informatie over kan geven?
Run Windows, Linux and a lot more Systems on your Mac. Q is a feature packed cocoa port of QEMU: Switch fast between guest PCs. Save and restart guest PCs at any stage. Easily exchange Files between Host and Guest. Q makes use of OS X most advanced technologies like openGL, quartz and coreaudio to accelerate your experience with your guest PC. Please remember: At the present state, QEMU is still considered ALPHA software.

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Gebruikt geen virtualisatie en is dus een stuk langzamer dan Parallels.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ik draai Qemu op m'n Powermac G5 1.6GHz en het is erg traag. In principe draait mijn Win98 installatie net als op mijn Pentium 100 van tig jaar geleden. Gelukkig is het spel (eerste Magic: the Gathering voor de PC) waar ik dit voor draai ook uit die tijd :9

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Dit is een emulator en dus niet te vergelijken met Virtue en Parallels ;)
Maar verder is het wel een leuk initiatief.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 17:00 ]