Toon posts:

[RAID0] probleem met Raptors en Nforce3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een shuttle SN95G5 V1.2, met daarbij 2 WD Raptors 36Gb (identieke, samen gekocht), wel op dat moederbord zit een nForce3 chipset met onderstuening van RAID0, ik heb deze al ooit eens kunnen aanmaken, XP erop installeren en ie deed het totdat ik de timings van mn Ram's verlaagde (maar de Mhz ook verhoogde) wat resulteerde in een Bios die in default ging met andere woorden RAID0 weg, ik wil die opnieuw doen het lukt, derna heb ik al alles geprobeerd, is ie zelfs al in de computerwinkel geweest waar ze iets van servers enzo kennen, daar geven ze als antwoord het gaat niet doordat die raptors een Sata controller hebben toegemeten en deze incompatibiteit geeft en dat er niets is beschadigd, (welke mening ik trouwens zelf in twijfel trek).

wel ie staat hier nu weer met zo een brol sata raid controller kaartje, deze heb ik eruit gewipt anders mis ik mijn PCI slot voor wlan, mijn BIOS geupdated, en nu zou ik graag eens die RAID BIOS van nForce zelf updaten moest dit mogelijk zijn

of kan me iemand helpen hoe het wel zou lukken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom lukt het niet om je raid arry aan te maken dan? (op die van je mobo, gezien je dat kaartje niet wil gebruiken lijkt me).

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zoals op in het boekje beschreven de RAID controller activeren en daarbij moet je blijkbaar de harde schijven aanklikken die je in het array wil in mij geval IDE SATA1 & 2 dus, blijkbaar werkt bij die nvidia chipsets dit op deze manier ik heb voordien ook al op andere moederborden gedaan en daar was het enkel de raid controller activeren, nu ja als de controller is geactiveerd kom je na de biostest bij de raidbios die dan zijn ding weergeeft en dan moet er normaal gezien detecting array en daarbij hoorend F10 en het array al dan niet ingesteld, er komt enkel op detecting array

het is me ervoor gelukt nu vraag ik me af waarom het me nu niet lukt en de PCboer nog minder, die beweerd dat er niets hardware matigs scheelt aan de raidbios of aan de harde schijven

en mijn XPC bevat maar 1PCI die inbeslag is genomen voor mn wlan, smijt ie der mn wlan uit steekt der zo een qtec raid controller met een chip waarvan ik nog nooit heb gehoord en zet ie derbij dat ik maar wlan via een usb stick moet nemen, vind ik wel een vrij eenvoudige commercieele oplossing tmoet gewoon werken niet met allerij wil dingen bij te kopen en brol in te doppen dan kan ik evengoed me een dekstop tower kopen