Toon posts:

hotmail i.c.m. HTML mail hyperlinks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTML mail gemaakt en wil deze nu versturen via Joomla (letterman component).

Het de bedoeling dat de klikbare onderdelen van de mailing doorverwijzen naar onderdelen van mijn website.

In outlook krijg ik de mail perfect binnen, alle links werkend, niks aan de hand. Hotmail is helaas een ander verhaal. Wanneer ik doorlink naar een willekeurige pagina op mijn website, bijvoorbeeld deze dan wordt die link er meteen door hotmail uitgevist. Ik heb al geprobeerd redirects aan te maken op een gewone html pagina (zowel meta-redirect als javascript) maar ook die oplossing pikt hotmail niet.

Aangezien het merendeel van mijn mailinglijst uit hotmailadressen bestaat moeten de links juist in hotmail goed werken...

Ik krijg genoeg HTML mails binnen op mijn hotmail, dus het moet mogelijk zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... bij nader inzien had ik deze misschien beter bij Webdesign, Markup & Clientside Scripting kunnen zetten. Kan iemand hem even verplaatsen? sorry...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik verplaats je topic nog even niet; misschien dat je vraag toch hier hoort. Ik begrijp namelijk niet helemaal of je mail nu als ongewenste post wordt gemarkeerd, en dus alle links simpelweg niet werken, of dat je bericht niet als ongewenste post wordt gemarkeerd, maar de links het toch niet doen.

In het eerste geval is het simpelweg een probleem met je headers; om te zorgen dat je bericht niet als spam gemarkeerd wordt moet je de goede headers meesturen. In het laatste geval zou het wel eens malformed HTML kunnen zijn, en dan hebben we eerst een stukje van die HTML nodig. En alleen in het tweede geval heeft je topic een move nodig. ;)

Kun je trouwens de volgende keer als je een move aan wil vragen een topic report (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) gebruiken? Dat zien we iets sneller dan wanneer je het in een post zet. ;) En àls je dan al een post gebruikt, edit dan liever je startpost. Twee berichten onder elkaar posten staan we op GoT pas na 24 uur toe, om zo te voorkomen dat mensen hun topic op een oneerlijke manier aan de aandacht brengen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is niet dat de mail in de spam-map terecht komt. Ik krijg hem gewoon bij mijn normale mailtjes binnen. Hotmail past de code echter zo aan dat hyperlinks achter de plaatjes niet meer werken zoals ze in het mailtje. Hotmail pikt het niet als ik rechtstreeks naar een pagina op mijn (joomla) website wil verwijzen. In plaats van een nieuwe pagina te openen met mijn website erop, genereert hij een hotmail foutmelding.

"De pagina die je hebt gevraagd, kan niet worden gevonden. De pagina is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of is niet langer op onze servers aanwezig."

Dit gebeurt alleen als ik verwijs naar een onderdeel van mijn site verwijs (bijvoorbeeld de shop). Een link naar de root is geen probleem. Het probleem zit hem in de opmaak van de URL's denk ik.

In outlook werken alle links perfect, dus het moet echt een hotmail-aangelegenheid zijn.
Kun je trouwens de volgende keer als je een move aan wil vragen een topic report ([afbeelding]) gebruiken? Dat zien we iets sneller dan wanneer je het in een post zet. ;) En àls je dan al een post gebruikt, edit dan liever je startpost. Twee berichten onder elkaar posten staan we op GoT pas na 24 uur toe, om zo te voorkomen dat mensen hun topic op een oneerlijke manier aan de aandacht brengen. :)
My bad... Had ik moeten weten. sorry |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 16:00 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe ziet de link eruit onderin je statusbalk als je eroverheen hovert?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
javascript:ol('index.php?option%3dcom_gallery2%26amp;itemid%3d28%26amp;g2_itemId%3d1510');
Pagina: 1