Toon posts:

Problemen met Nvidia drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP en de volgende videokaart: Nvidia GeForce FX 5200.

Als ik de drivers níet installeer, doet hij het gewoon, maar dan moet ik bij de beeldscherminstellingen de kleurkwaliteit wel op gemiddeld zetten. 1024x768 is dan ook het maximum: bij een hogere resolutie krijg je problemen met scrollen, of bijvoorbeeld een schermpje verplaatsen.

Als ik de drivers wél installeer, zijn bovenstaande problemen opgelost, maar dan knippert het beeldscherm vaak (wordt ie even zwart) en videobestanden afspelen doet ie dan niet (loopt ie vast en knippert ie).

Deze driver heb ik geïnstalleerd: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html

Heeft iemand dit ook als een meegemaakt of weet iemand hoe ik bovenstaand probleem kan oplossen?

Verwijderd

Andere driver proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook de chipsetdrivers van je systeem geinstalleerd? Soms wil dat nog wel eens helpen (je geeft alleen geen specs, dus is niet te zeggen welke drivers je nodig hebt). Vaak is het zo dat als je de drivers niet installeert het allemaal een stuk brakker gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er dan meerdere drivers voor de Nvidia GeForce FX 5200?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:18:
Zijn er dan meerdere drivers voor de Nvidia GeForce FX 5200?
De Nvidia drivers zijn voor vrijwel alle Nvidia kaarten (vanaf de Geforce serie iig).
84.21 is dus een versie, die wellicht niet goed samenwerkt met je kaart. Je kunt proberen andere drivers te zoeken (bijv. 77.77).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Omega Drivers, 77.77 en 77.72 geprobeerd, maar ik blijf steeds hetzelfde probleem houden. Misschien dat iemand nog een andere suggestie heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar heb je nu ook de drivers voor je chipset geinstalleerd staan?

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 14:47
Omega-drivers zijn geen officiële drivers voor zover ik weet. Dat zijn aangepaste drivers die bepaalde problemen oplossen die Nvidia niet belangrijk genoeg vind om zelf op te lossen, dus hebben anderen dat gedaan. Maar je weet vaak niet wat die dan nog meer aangepast hebben in de drivers.

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb je nu ook de drivers voor je chipset geinstalleerd staan?
Sorry, maar ik weet niet wat dat is en hoe ik dat doe...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Met chipset drivers bedoelen ze de drivers voor je moederbord. Ik lees dat je omegadrivers gebruikt voor je vidkaart? Deinstalleer die eens heel snel en gebruik in eerste instantie de drivers die op de cd staan die je bij je vidkaart hebt gekregen. als dat niet werkt ga dan naar http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html .

Is het een nieuwe pc? Zelf inelkaar gezet?

Verwijderd

Topicstarter
De pc heb ik niet zelf in elkaar gezet en is 2 jaar oud. Ik gebruik niet de omegadrivers, maar ik heb ze eens een keertje geprobeerd. Eerst zal ik eens de chipsetdrivers installeren. 84.21 doet het niet, maar misschien na de chipsetdrivers wel... Jullie horen nog van me :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is Asus P4S8X-X. Kan ik hier de chipsetdrivers vanaf halen: http://www.homedrivers.co...php?id=16&min=151&max=200

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net trouwens de cd gevonden met de drivers voor mijn videokaart... Nou, ik ben blij dat ik hem nog opgestart heb gekregen. De hele tijd viel het beeldscherm weg, knipperde het lampje van het beeldscherm en had ik dus geen beeld. Hij startte alleen nog op in veilige modus en uiteindelijk een keertje normaal. Toen heb ik gelijk de drivers eraf gegooid... Ook heb ik een cd van het moederbord gevonden, dit zijn waarschijnlijk de chipsetdrivers, die ga ik maar eens installeren.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je de laatste bent die een bericht heeft achtergelaten gebruik dan aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ipv een nieuwe post te maken. Dit om het onnodig omhoog kicken van je topic te voorkomen.

Wordt je resolutie mogelijk niet gelimiteert door je scherm? Als Windows je beeldscherm als een Plug&Play Monitor gebruikt dan kan het zijn dat deze de maximale waarden van je monitor mogelijk verkeerd uitleest. Ik heb dat probleempje hier met refresh rates, mogelijk gaat het bij jou zover dat je maximale resolutie gelimiteert wordt.
Je zou dit bijvoorbeeld kunnen verhelpen door handmatig een andere monitor driver te gebruiken. Of het vinkje bij "Modi die dit beeldscherm niet ondersteunt" uit te schakelen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ik update deze post even omdat het probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb inmiddels Windows XP opnieuw geïnstalleerd (pro ipv home versie), verschillende Nvidia drivers geprobeerd, chipsetdrivers gedownload (Asus P4S8X-X), maar niets baat. Als ik bv. een .mpg file open, knippert het scherm (zwart) en uiteindelijk loopt ie vast.
Is een nieuwe videokaart aanschaffen de enige oplossing?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

al een ander kaartje getest of je kaart in een andere computer gestopt?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 15:08
Hey pwink000,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb een nu ongeveer 3 jaar oude Dell Dimension 3000, waar alleen maar pci sloten op zitten. Ik heb dus een PCI Nvidia GeForce FX 5200 gekocht met 128 mb geheugen.

Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem, het beeld knippert af en toe even zwart, soms wat langer, dan weer heel snel. Dit probleem is erg irritant. Ook tijdens het gamen krijg ik soms ineens verticale zwarte lijnen in beeld.

Ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen.. Mijn beeldscherminstellingen zijn 1280x1024 bij 75 Hz.

Heeft iemand ondertussen al iets gevonden op dit probleem?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
heb je de monitor al eens op een andere pc aangesloten en dan ook een andere monitor aan de pc met problemen? Op deze manier kun je misschien een kapotten videokaart achterhalen

• Boagriuz
ik222 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 18:12:
heb je de monitor al eens op een andere pc aangesloten en dan ook een andere monitor aan de pc met problemen? Op deze manier kun je misschien een kapotten videokaart achterhalen
Nee dat niet, maar eerst gebruikte ik een geïntegeerde kaart van Intel, hier werkte alles prima (behalve gamen dan natuurlijk, daarom kocht ik deze 5200). Ik heb net http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html dit geinstalleerd en tot nu toe nog geen zwart scherm gehad. Ik laat het weten zodra ik dat weer krijg. Anders ga ik toch die truc met de beeldschermen even proberen en blijkt dat de 5200 op een of andere manier kapot is zal ik de garantie even raadplegen en/of misschien een 6200 pci kopen..

Bedankt voor de tip!

EDIT: Ik heb het probleem Sinds het installeren van die forceware niet meer, misschien dat het bij anderen ook werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door Boagriuz op 18-06-2007 19:35 ]

• Boagriuz
Maar goed om even terug te komen op het probleem. Ondanks dat ik dit probleem niet meer ervaar sinds ik de nieuwe forceware heb geinstalleerd, ga ik toch maar een Sparkle GeForce 6200 256MB PCI DVI TV out kopen.

Dit omdat deze wel goed directx 9 ondersteund en shader models 3. Bovendien is deze kaart wat sneller en heeft hij 2 keer zoveel geheugen als mijn oude fx 5200.. Het enige is dat deze 64-bit memory interface heeft ipv 128-bit, maar verder is alles hier natuurlijk beter..

Voor degene die dit probleem nog steeds (het zwart knipperen van het beeld) raad ik je aan de forceware te downloaden van de bovenstaande link. Als dit niet helpt, wat het wel deed bij mij, zou ik toch eens gaan kijken of er misschien een defect te vinden is, of gewoon even de portemonnee trekken en een betere pci kaart kopen, ondanks dat deze amper te vinden zijn.

mvg boagriuz
Pagina: 1