PII 400 voor divx en dvd me af te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
PII 400 Mhz.
1024 Mb Geheugen
32 mb video kaart geforce 2 400
40 Gb Harddisk
Windows XP Pro SP2

Zal dit systeem krachtig genoeg zijn om Divx,DVD’s films en audio cd mee af te spelen.
Ik ben namelijk van plan dit als mijn Media pc te gebruiken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
TWNNPTRS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:06:
PII 400 Mhz.
1024 Mb Geheugen
32 mb video kaart geforce 2 400
40 Gb Harddisk
Windows XP Pro SP2

Zal dit systeem krachtig genoeg zijn om Divx,DVD’s films en audio cd mee af te spelen.
Ik ben namelijk van plan dit als mijn Media pc te gebruiken.
1024MB in een Pentium 2 ??? nog nooit gezien >:) 8)
Ik denk dat het wel gaat lukken.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:32
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik heb een 1 GHZ PIII al moeite zien hebben met sommige divx's. Dus dank niet dat het zo heeeel soepel zal lopen.

DVD en Audio zal hij denk ik geen problemen mee hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door ge-flopt op 25-05-2006 18:10 ]

Verwijderd

Als je HDTV (divx), like 720p wil afspelen denk ik niet echt dat het lukt. Dvdtje moet wel lukken volgens mij.

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

ThinkPadd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:
[...]

Ook mijn eerste gedachte :P
Verder denk ik niet dat dit gaat lukken, aangezien de processor gewoon te langzaam is voor de meeste video's af te kunnen spelen.
Met een hoop tweaks ed zul je nog wel simpele divxen af kunnen spelen, maar dan houd het ook een heel eind op.
Ik zou zeggen: Probeer het even, en laat hier achter hoe het gegaan is, want ik vind het wel interessant!

• TWNNPTRS
ge-flopt schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik heb een 1 GHZ PIII al moeite zien hebben met sommige divx's. Dus dank niet dat het zo heeeel soepel zal lopen.

DVD en Audio zal hij denk ik geen problemen mee hebben.
Dat is jammer want hoofdzakelijk wil ik hem gebruiken voor divx.
Ik ga dit weekend eens proberen. wie weet.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Koop anders gewoon een leuke divx-speler (kost tegenwoordig max 50 euro). Zo heb je geen lelijke kast in je woonkamer, en ook geen irriterend geluid van de fans etc...

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:57
Het zal vooral met dvd-kwaliteit divx'jes wat minder draaien. Die GF2 MX 400 zal het probleem niet zijn (zolang die 24-bits kleuren aankan), maar volgens de divx-site heb je minimaal een PIII-733 nodig. Kan je het niet gewoon een keer testen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheSeb op 25-05-2006 18:17 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
nope, ik kan het je zo vertellen: een PII 400 is té traag als multimedia machine :)
Heel wat filmpjes zullen nog wel lukken, maar evenveel ook niet. Daarenboven kan je multitasken wel zo goed als vergeten ;)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DVD lukt. Speelde in 98/99 dvds af op een p2 350. Wel met Ravisent/Qi Cinemaster 98/99, maar neem aan dat iets als de powerdvd filters ook moet lukken.
DIVX lukt net mits je alle settings zoals postprocessing uitzet. Heb dit ook getest.

HDTV kun je echt vergeten.
Gebruik voor DVD Zoomplayer en voor DIVX Media player classic om het allemaal wat lichter te maken.

Verwissel trouwens Windows XP voor Windows 2k. Draait een stuk lichter op een p2 400.

[ Voor 18% gewijzigd door Paquito op 25-05-2006 19:23 ]

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Volgens mij kan een goede video kaart ook geen kwaad.
Want zo'n encoder dinges op je video kaart verlicht je CPU load aanzienlijk.
Maar weet niet zeker of DivX ook ondersteund word maar DVD's worden sowiso ondersteund.
iig van af de geforce 4. (MX).

• j86

j86

Raven- schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:19:
DVD lukt. Speelde in 98/99 dvds af op een p2 350. Wel met Ravisent/Qi Cinemaster 98/99, maar neem aan dat iets als de powerdvd filters ook moet lukken.
DIVX lukt net mits je alle settings zoals postprocessing uitzet. Heb dit ook getest.

HDTV kun je echt vergeten.
Gebruik voor DVD Zoomplayer en voor DIVX Media player classic om het allemaal wat lichter te maken.

Verwissel trouwens Windows XP voor Windows 2k. Draait een stuk lichter op een p2 400.
DVD op een p2 350?! Dat ga ik dan binnenkort ook maar eens proberen :D
Op een ouwe laptop die ik vroeger had (Celeron 400Mhz) was het echt niet vooruit te branden (Divx lukte ook nèt niet). Met een hardware-decoder lukt het trouwens makkelijk (joh 8)7 )

Ik weet trouwens niet of MP Classic zo licht is, ik dacht dat VLC nòg minder resources gebruikte.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

inXs

known as inXs

Op onze oude P2 350mhz (ja ook met 1gb ram!!!!) kan ik gewoon met VLC player divx draaien, beter dan met MP classic. DVDtjes kijken gaat ook nog best goed, HD filmpjes (net ff getest) gaat niet lukken :P

superB

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04

Cyphax

Moderator LNX
Het hangt echt af van de filmpjes zelf die wil bekijken hoe goed dat lukt. Wat oudere DivXjes kon ik redelijk afspelen op een Celeron 266, DVD kon ie eigenlijk NET niet aan, dat zal op 400MHz echt wel lukken.

Saved by the buoyancy of citrus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ThinkPadd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:09:
[...]

Ik denk dat het wel gaat lukken.
1024Mb is dan ook 128MB, wat vrij standaard is voor een P2-400 :z

TS, als je het over geheugen hebt, altijd je hoofdlettergebruik nauwkeurig houden, 1B is nog altijd 8x zovel als 1b
NS_5 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:29:
Volgens mij kan een goede video kaart ook geen kwaad.
Want zo'n encoder dinges op je video kaart verlicht je CPU load aanzienlijk.
Maar weet niet zeker of DivX ook ondersteund word maar DVD's worden sowiso ondersteund.
iig van af de geforce 4. (MX).
Met ondersteuning heeft het niets te maken, DiVX gebeurt gewoon 100% in CPU.

Maareh verder mis ik twee zaken:

1) waarom WinXP? Dat is een lomp zwaar OS voor een bak als dit. Overweeg Movix
2) wat voor moederbord zit eronder. Als het een i440BX plank is kun je overwegen om te zien of het op 133MHz FSB wil draaien, dan OC je de P2 naar 500MHz. Dat zou nog wel het verschil uit kunnen maken tussen net wel en net niet DiVX

Oslik blyat! Oslik!

• GH45T
  • Laatst online: 17:07
Mijn Celeron 500 Mhz laptop met 256 MB geheugen speelt ook praktisch alles goed af, op HDTV na dan natuurlijk. Ik kan DVD, DivX, XviD, MPEG en alles gewoon afspelen, vanuit de DVD-rom, vanaf het draadloze netwerk of vanaf mijn externe USB harde schijf, allemaal geen probleem.

Ik gebruik overigens VLC om dit alles af te spelen :)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

celeron 433mhz laptop meldt zich. 8mb ati videokaart en 128 mb ram. alles perfect behalve hdtv. en met perfect bedoel ik dus ook xvids met hoge compressie.

maar ik heb ook weleens p3 500mhz systemen veel moeite zien hebben met hetzelfde materiaal..

er is niet altijd een leidraad.. wat wel flink helpt is om xp te dumpen en 98 of 2000 te nemen wat betreft video

• j86

j86

Ik heb het net eens geprobeerd met mn zelfgebouwde access-point:
PII-350 Mhz
128 MB
3 GB HD
Ati Rage Turbo Pro (AGP)
Deze pc draait onder Windows XP (omdat ie toch alleen maar internet hoeft door te geven :P)

Met een Divx met deze eigenschappen:
Audio: 169kbps, Mpeg3
Video: 23 fps, 624*336, 117kbps, 12bits, XVID

Gemiddelde CPU-load: 87%
Heb alleen VLC gebruikt, niets aan de instellingen veranderd.
Ook aan Windows is weinig getweakt, alleen ingesteld op Win9x-looks.

EDIT: Resolutie is 800*600*16bits

[ Voor 4% gewijzigd door j86 op 26-05-2006 17:44 ]

• TWNNPTRS
Ik had vandaag eindelijk tijd om te proberen.
En het werkt. En zelfs met Media speler. En K-lite voor de Codes.
Opstarten duur een sec of 5 en dan heb ik beeld.

Dus dit wordt mijn Pc voor media. Dit had ik niet verwacht.
Iedereen bedankt voor jullie reactie.

• j86

j86

Dan zal ik dat binnenkort ook maar ns gaan proberen :P
Kun je ons nog iets meer vertellen over de gebruikte instellingen ed?
En wat is je load, en wat zijn de eigenschappen van de Divx (zoals ik hierboven heb staan)?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Een pentium 2 zou windows xp prima moeten kunnen draaien, mits er voldoende geheugen in zit (minimaal 256mb).

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
bacterie schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:09:
Een pentium 2 zou windows xp prima moeten kunnen draaien, mits er voldoende geheugen in zit (minimaal 256mb).
een goed geteweakde XP gebruikt maar 64mb :) of minder.. dus denk dat je met 256 al vrij goed zit

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SmoothTweaker schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 23:28:
[...]

een goed geteweakde XP gebruikt maar 64mb :) of minder.. dus denk dat je met 256 al vrij goed zit
ik draai er mijn car navigatie systeem op. een lite versie van XP, maar standaard is XP niet relaxt. windowsupdate die gaat draaien terwijl je een film kijkt, andere processen die het te zwaar maken etc. er is een verschil tussen "het draait" en "het draait lekker". Als je op een p2 win98 draait en een filmpje start zit er een stuk meer vaart achter.

• Paquito
  • Niet online
Het nut van XP op zo'n computer ontgaat mij. Voor spellen van die generatie ben je beter op 98 osr2 aangewezen en voor services op win2k. Winxp voegt naar mijn mening niets toe, behalve log- en sloomheid.

Maar goed, topicstarter is blij. Dus tja :)

[ Voor 12% gewijzigd door Paquito op 27-05-2006 19:43 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Raven- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:42:
Het nut van XP op zo'n computer ontgaat mij. Voor spellen van die generatie ben je beter op 98 osr2 aangewezen en voor services op win2k. Winxp voegt naar mijn mening niets toe, behalve log- en sloomheid.

Maar goed, topicstarter is blij. Dus tja :)
XP voegt gebruiksgemak en stabiliteit toe ;)

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:19
Nou ik had ergens gelezen dat je met een Pentium I 133Mhz divxjes kon afspelen en DVD's geloof ik ook :Y) .
weet nietmeer waar. Maar het was een gestripte linux versie :9

[ Voor 9% gewijzigd door powerboat op 27-05-2006 21:19 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ljarutten schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:10:
Nou ik had ergens gelezen dat je met een Pentium I 133Mhz divxjes kon afspelen en DVD's geloof ik ook :Y) .
weet nietmeer waar. Maar het was een gestripte linux versie :9
Absoluut niet. Ik kon met een P200MMX in DOS bijvoorbeeld ook niet soepel DivX afspelen (hoewel het beter ging dan onder Windows). Nou, veel gestripter dan DOS lijkt me sterk. :+

[edit]
Of je moet de hulp van een uitbreidingskaart inroepen. IIG voor DVD bestaan die dingen wel, dan kan je zonder problemen op een P133 DVD afspelen. Maar dan doet je processor ook bar weinig, het echte werk wordt door die kaart gedaan. Misschien bestaan die dingen ook wel voor DivX. Waarschijnlijk kost zo'n kaartje meer dan een PC die het zelf af kan spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Cyphax op 27-05-2006 22:55 ]

• powerboat
Cyphax schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:54:
[...]

Absoluut niet. Ik kon met een P200MMX in DOS bijvoorbeeld ook niet soepel DivX afspelen (hoewel het beter ging dan onder Windows). Nou, veel gestripter dan DOS lijkt me sterk. :+

[edit]
Of je moet de hulp van een uitbreidingskaart inroepen. IIG voor DVD bestaan die dingen wel, dan kan je zonder problemen op een P133 DVD afspelen. Maar dan doet je processor ook bar weinig, het echte werk wordt door die kaart gedaan. Misschien bestaan die dingen ook wel voor DivX. Waarschijnlijk kost zo'n kaartje meer dan een PC die het zelf af kan spelen.
Ik weet niet of het werkt maar het stond in een van CT magazines en volgens hun zou het werken. Daarbij werkt linux veel efficienter (sowieso 32 bit) tot in tegenstelling van DOS die niet verder komt dan 16Bit 8)7

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ljarutten schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:26:
[...]

Ik weet niet of het werkt maar het stond in een van CT magazines en volgens hun zou het werken. Daarbij werkt linux veel efficienter (sowieso 32 bit) tot in tegenstelling van DOS die niet verder komt dan 16Bit 8)7
Met alleen de rekenkracht van een x86 op 133MHz niet, hoe efficient Linux ook is (en ik werk er zelf ook mee). Zo veel efficienter dan Windows is het ook niet uiteindelijk. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The_Stickie schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:51:
[...]

XP voegt gebruiksgemak en stabiliteit toe ;)
Gebruiksgemak misschien (hoewel het maar net ligt hoe je gemak ziet), maar stabiliteit is onzin.
Win98 is meer dan stabiel genoeg als je er enkel divxen op gaat draaien en verder niets. gewoon een kwestie van het OS goed installeren en er is niets aan de hand :)

• powerboat
Cyphax schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:35:
[...]

Met alleen de rekenkracht van een x86 op 133MHz niet, hoe efficient Linux ook is (en ik werk er zelf ook mee). Zo veel efficienter dan Windows is het ook niet uiteindelijk. :)
Dat is dan wel zo als je fullpackage installeert maar als je de speler van een diskette kan afspelen dan kan ik me het wel voorstellen. maar goed ik zal het artikel eens opsnorren.

Ps. Ik zie je windows nog niet op een diskette duwen linux is mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door powerboat op 28-05-2006 22:04 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ljarutten schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:03:
Dat is dan wel zo als je fullpackage installeert maar als je de speler van een diskette kan afspelen dan kan ik me het wel voorstellen.
Dat heeft bar weinig met de performance te maken. Je kunt een normale distro ook tweaken, maar je kunt niet veel kwijt op een diskette hoor.
maar goed ik zal het artikel eens opsnorren.
Doe dat, ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze gedaan hebben, want ik vind het wel interessant altijd om zoveel mogelijk uit oud spul te persen. :)
Ps. Ik zie je windows nog niet op een diskette duwen linux is mogelijk
Ja ja, dat weet ik wel, maar nogmaals: echt veel ga je er echt niet op krijgen. Daarbij heeft het weinig impact op de performance.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De eerste generatie divx`jes (tot DivX 3.11 en een standaard bitrate) zul je gewoon af kunnen spelen met behulp van VideoLan of mediaplayer classic. Hoe het zit bij hogere bitrates weet ik niet, maar dat kun je wel raden. Die oc-tip van hierboven is zeker aan te raden. 100Mhz winst merk je zeker op zo`n bakkie.

Dvd`s gaan zeker lukken, maar gebruik dan ook iets als VideoLan. Door powerdvd kan de weergave soms schokken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:13
die geforce 2 mx400 is nog zo slecht niet hoor :? ik heb hem tot minstens anderhalf jaar terug gebruikt, en ik draaide ut2004 er op high mee! max payne 1 en 2 ook en nog veel meer games.
(dat was dan wel in een p4 2ghZ, maar toch)

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Wat nou ik heb hier een toshiba satellite 4080 laptop.
Dat is een pentium 2 366 mhz 192mb geheugen winxp pro helemaal gestript en getuned.
Tot nu toe alles kunnen afspelen.
Enigste wat ik wel moet doen is het converteren naar 320X240 de bitrate maakt niet uit volgens mij..
En dan nog ziet het er goed kijkbaar uit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

__xeno__ schreef op maandag 29 mei 2006 @ 07:55:
die geforce 2 mx400 is nog zo slecht niet hoor :? ik heb hem tot minstens anderhalf jaar terug gebruikt, en ik draaide ut2004 er op high mee! max payne 1 en 2 ook en nog veel meer games.
(dat was dan wel in een p4 2ghZ, maar toch)
Maar hoe een kaart in games presteert zegt werkelijk niets over zijn aandeel met divxen afspelen, dus wat dat betreft is dit een beetje een non-argument

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Humzz, heb thuis zelf een Compaq E500 600Mhz met 384mb ram als Xvid/Divx/DVD/MP3 draaien.
Geen enkel probleem is dat, kan alleen niet volwaardige HDTV files afspelen. Beeld is niet vloeibaar enzo

And The Only One

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Op mijn celeron 750 Mhz laptop gaat het nét

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Vraag me af of je op een 750 mhz laptop echt HD materiaal kan afspelen, 720p lijkt me al sterk maar 1080p wil er bij mij niet in.

Daar heb je volgens mij een P4 3ghz of amd 3000+ of hoger voor nodig.

Mijn 2500+ @ 3200+ draait 1080 in media player classic vloeiend maar als ik hetzelfde filmpje open in windows media player gaat het om de 20 seconden even schokken.

[ Voor 30% gewijzigd door Pixal op 30-05-2006 17:48 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mijn P4 2.21Ghz kan 1080 net afspelen in VLC met om de 20 seconden misschien een schok (hoge bitrate/veel actie op het scherm). Maar dat is sinds ik die GF6600TD heb...die ontlast met het decoden las ik ergens.

Met een 750 Mhz gaat je dat dus niet lukken. Mogelijk wel met DivX HD-content?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Misschien is het ook de moeite waard om eens te kijken naar GeeXboX.
Deze kant en klare distro zou goed moeten draaien op de genoemde computer. DivX, Xvid, Windows Media films en veel andere formaten films kunnen met deze distro worden afgespeeld, ook kan je via het netwerk films en andere media openen van Windows computers via Samba.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
Pixal schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:47:
Vraag me af of je op een 750 mhz laptop echt HD materiaal kan afspelen, 720p lijkt me al sterk maar 1080p wil er bij mij niet in.

Daar heb je volgens mij een P4 3ghz of amd 3000+ of hoger voor nodig.

Mijn 2500+ @ 3200+ draait 1080 in media player classic vloeiend maar als ik hetzelfde filmpje open in windows media player gaat het om de 20 seconden even schokken.
Ik heb het natuurlijk over normale divx'jes/en xvid. Dvd weet ik niet, ik heb er geen dvd speler in zitten :)

• TWNNPTRS
joswillems86 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:18:
Dan zal ik dat binnenkort ook maar ns gaan proberen :P
Kun je ons nog iets meer vertellen over de gebruikte instellingen ed?
En wat is je load, en wat zijn de eigenschappen van de Divx (zoals ik hierboven heb staan)?
Vandaag even tijd gehad voor de test.

Media Player Clasic
CPU load 90%
Divx The Core
Grote 1,4 Gb
Video: DivX 5 720x304 25.00fps
Audio: Dolby AC3 48000Hz 5ch 448Kbps

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kan je dat ook eens doen maar na convertie naar Xvid ?
En beide filmpjes en hun CPU-load dus allezen met VLC-player ook ?
Zodat we dus 4-testresultaten krijgen.

PS: Vergeet niet als je een filmpje opnieuw afspeelt je ofwel pas meetresultaten DAN noteert, of herstart. Waarom? Er wordt een deel gebuffered, en dat is merkbaar.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1