Toon posts:

Kernel panic !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik zit met het volgende probleem. heb 2 kernels op me computer. 1 kernel is 2.4.31 en de anderre is 2.4.26-1-686 . nou krijg ik als ik van kernel 2.4.31 boot de volgende error :

/lib/modules/2.4.31/kernel/drivers/ide/ide-core.o: insmod ide-detect failed
/lib/modules/2.4.31/kernel/drivers/ide/ide-core.o: insmod ide-disk failed
pivot_root: No such file or directory
/sbin/init: canoot open dev/console: no such file
kernel panic: Attempted to kill init!

ik denk dat dit aan de hardeschijf controller ligt, wee tniet of ik dat goed heb, maar zo ja hoe verhelp ik deze. oftewel hope instaleer ik een driver voor me hardeschijf via de ouder kernel, die het wel doet.

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Ik denk dat je het beste even je kernel opnieuw kan compileren (IDE spul is dacht ik niet modulair er in te proppen, of heb ik het fout)

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Timonv schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:58:
Ik denk dat je het beste even je kernel opnieuw kan compileren (IDE spul is dacht ik niet modulair er in te proppen, of heb ik het fout)
Doh, ik las het verkeerd.

Maar je kan alsnog het beste even je kernel opnieuw kan compileren, Je zou als het goed is gewoon je .o files moeten kunnen copieeren naar de dir waar de nieuwe kernel staat, wel ff backuppen eerst ;). Meestal werkt dat wel

Welke distro run?

Offtopic:
Ik had m'n reply geedit als het kon, ik sta niet als ingelogt bij de topic zelve. Vaag 8)7
Edit: Hey, nu kan het weer wel.. zucht

[ Voor 5% gewijzigd door Timonv op 25-05-2006 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
CWS 0.8.12 Gebaseerd op debian woody. Ben bezig met me kernel te compilen met meer support voor ide controllers. Hopen dat het werkt. Word je boot file (weet niet of het zo heet, maar waar bv je httpd server en mysql) ook verwijderd of start ie die gewoon weer op met de nieuwe kernel ?