Toon posts:

B&W

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forum,

Sinds geruime tijd hebben we hier een Acer Travelmate 4100-series. We zijn er zeer tevreden van, maar onlangs stootte ik op het volgende probleem: bij het aansluiten van de notebook op de TV, om een film af te spelen, verkreeg ik enkel zwart-wit beeld.

Een beetje meer info:

Notebook:
Acer Travelmate 4100-series met ATI X700 (128Mb)
=> uitgang = S-Video (7-PINS !!!)
Televisie:
JVC met 2 (vrije) Scart-ingangen, beide geschikt voor S-video (ik heb dit gecontroleerd).
Connectie:
ATI X700 S-video out (7pins-uitgang) ---> S-video / Composit verloopstukje (Geel) ---> Composit (Geel) naar Scart ---> Scart naar TV

Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/2268/setup0xe.th.jpg

Nu echter mijn vragen:

1) Ik heb (zoals je kan zien op de figuur) de 7pins S-Video OUT aangesloten op een verloopstukje met 5 pins S-Video. Kan dit de oorzaak zijn van het zwart-witte beeld? Ik dacht immers van niet omdat de 5pins toch ook al de kleurverzending omvatten (chrominance/luminance)? Ik stel deze vraag omdat ik hier toevallig een 5pins verloopstukje heb liggen en het dus dom zou vinden om een 7pins-verloopstukje te kopen als het 5pins zou werken.

2) Indien de 7-pins/5-pins-connectie geen probleem is, waarom heb ik dan een zwart-wit beeld? Ik heb de TV-Out FAQ gelezen, maar dit heeft mijn niets bijgebracht...
-> de TV kan S-Video aan, ik heb het gechecked
-> de Notebook zendt PAL-signaal uit.

Alvast bedankt,

Thomas

PS: indien de 5pins-7pins-connectie het probleem is, waar kan ik dan zo een kabeltje vinden (regio Houthalen - Belgisch Limburg) en hoeveel kost zoiets ongeveer.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik dacht met de titel dat het zou gaan over speakers van bowers & wilkins...
Gaat het over black & white... :/

Verwijderd

Topicstarter
Hey Trasos,

Ja sorry ik heb de titel vergeten fatsoenlijk in te vullen... Maar ik kan dit blijkbaar zelf niet meer aanpassen? Het zou moeten zijn: "zwart-wit scherm bij TV-out (Acer TM)"

Excuseer,

Thomas

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 17:56 ]

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Het zwart wit komt omdat je televisie geen rgb ondersteunt via de composiet ingang. Om dit probleem op te lossen moet je in de handleiding van je televisie even kijken welke van je scart-ingang(en) rgb ondersteunt. Vervolgens kan je een verloop stekker van s-video naar rgb-scart aanschaffen en dan is het probleem opgelost.

als je had gezoekt had je volgens mij al wel meer topics gevonden die dit probleem beschrijven

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Ondanks de bijna voorbeeldige openingspost, doe ik dit topic toch dicht. Het probleem is namelijk al veel vaker voorbij gekomen. De oplossing vind je dus met de search.

Tenslotte ding twee opmerkinkjes:
• Besteed voortaan wat meer aandacht aan de topictitel. Het moet duidelijk maken waar het topic over gaat, dat doet deze niet.• Je hoeft niet te groeten aan het begin en eind van je post. We gaan ervan uit dat iedereen dat automatisch doet. :)

Verder veel plezier gewenst op GoT.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Dit topic is gesloten.