Ik heb een pc (amd 900 mhz+ 4 hardeschijven) die ik gebruik als server. De laatste tijd is het systeem erg brak..Hij springt vanzelf aan en gaat automatisch uit (hij valt niet uit maar sluit mooi windows af...wake up lan is uitgeschakeld. Nu zag ik toevallig dat de voltages van mijn moederbord te laag zijn, namelijk de 12Volt is maar 5,75volt (gemeten met sisoft sandra) Nu denk ik zelf dat het plotseling "uitvallen" en "aan gaan" van de pc hierdoor komt....
maar nu is mijn vraag, zou het kunnen zijn dat de voeding brak (300watt) is of het moederbord brak misschien brak is???
heb de voeding al eens verandert, maar dat mocht niet baten (btw dat was ook een 300watt)
denken jullie dat 300 watt te weinig is voor een pc met alleen 4 hardeschijven, die eigenlijk alleen maar "aanstaat"???
Zou ik misschien ergens die verkeerde 12 volt, omhoog kunnen krikken??
hoop dat jullie mij kunnen helpen!
oja..de pc staat soms 12uur achter elkaar aan...en soms valt ie om de 5 minuten uit...
als jullie misschien denken dat het een temperatuur kwestie is, dat is niet zo want de cpu temp is 35C en moederbord 25 graden celcius!
maar nu is mijn vraag, zou het kunnen zijn dat de voeding brak (300watt) is of het moederbord brak misschien brak is???
heb de voeding al eens verandert, maar dat mocht niet baten (btw dat was ook een 300watt)
denken jullie dat 300 watt te weinig is voor een pc met alleen 4 hardeschijven, die eigenlijk alleen maar "aanstaat"???
Zou ik misschien ergens die verkeerde 12 volt, omhoog kunnen krikken??
hoop dat jullie mij kunnen helpen!
oja..de pc staat soms 12uur achter elkaar aan...en soms valt ie om de 5 minuten uit...
als jullie misschien denken dat het een temperatuur kwestie is, dat is niet zo want de cpu temp is 35C en moederbord 25 graden celcius!